Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Det er faktisk mulig å spille Brew som en carry, der du bare bruker ulti som escape mechanism, du må ikke være så fastlåst i tankegangen din ;)

 

Og warlock er langt i fra ubrukelig, han er bare veldig sjelden i current metagame, fordi han er en babysitter med veldig dårlige ganking capabilities, teamfighten hans er derimot sinnsykt god fatalbonds og golem er insane good. 1 sec huge aoe stun som går gjennom bkb, og kan castes fra range, ja takk.

 

Hva er Nessaj og Naga's pushing skills igjen? Deres spellset er jo også designet rundt å force fights. CK er litt annerledes, siden han faktisk kan skade tårnet med ultien sin, mens Naga gjør tårn untargetable når hun popper song.

 

PS: Merlini sa det jævla fint på stream engang, paraphrasing: "I don't know everything, so I can't know that what he's doing is bad, he might have a plan and reason behind it that I don't know." Merlini er jævlig flink til å fokusere på egen performance, og blamer/flamer aldri teammates, jeg tror de aller fleste har noe å lære av han. Vinner du ikke gamet, så spilte du ikke godt nok, og du kan ALLTID forbedre deg, for ingen spiller perfekt.

 

Du har skills nummer 1 på Naga som lager de replikatene og du har Phantasm til CK som også lager elementer med 100% damage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at det betyr at den fremdeles er global for helter men lokal for non-hero units.

 

Ny patch på vei: http://www.playdota....d.php?t=1203260

 

Enig i mange av endringene. Ser ut til at de fleste OP-heltene blir nerfet (undying, cent, gondar ).

 

Substansiell buff til slark (+6 starting strength), vet ikke helt om jeg liker det.

Jeg liker alle changesa (forøvrig samme patchlog jeg linka ;) ), men synes at Sven blir nerfa på feil måte, største problemet jeg har med ham er AoE'en på cleave, som er uberørt i patchen.

 

Du har skills nummer 1 på Naga som lager de replikatene og du har Phantasm til CK som også lager elementer med 100% damage.

Phantasm har en veldig lang cooldown, og er veldig lignende Panda ulti i form av at du vil ha noe ut av den, helst et par kills i tillegg til et tower, om du popper den og det får enemy team til å backe slik at du får free tower så er det selvsagt greit, men det samme går jo for panda ulti.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Jeg liker alle changesa (forøvrig samme patchlog jeg linka ;) ), men synes at Sven blir nerfa på feil måte, største problemet jeg har med ham er AoE'en på cleave, som er uberørt i patchen.

 

Phantasm har en veldig lang cooldown, og er veldig lignende Panda ulti i form av at du vil ha noe ut av den, helst et par kills i tillegg til et tower, om du popper den og det får enemy team til å backe slik at du får free tower så er det selvsagt greit, men det samme går jo for panda ulti.

 

CK er mye bedre enn Brew hvis du ser vekk i fra ultien til begge. Mye viktigere at Brew ikke kaster bort ultien enn Nessaj.

 

Nessaj er en av heltene som du ikke leveler phantasm på lvl 6. Med brew er det en selvfølge.

Lenke til kommentar

CK er mye bedre enn Brew hvis du ser vekk i fra ultien til begge. Mye viktigere at Brew ikke kaster bort ultien enn Nessaj.

 

Nessaj er en av heltene som du ikke leveler phantasm på lvl 6. Med brew er det en selvfølge.

Det kommer helt an på hvilket stage av gamet du er. I lategame er det MYE viktigere at du ikke kaster bort ultien til CK, mens Brew sin ulti i lategame har mye mindre betydning.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Det kommer helt an på hvilket stage av gamet du er. I lategame er det MYE viktigere at du ikke kaster bort ultien til CK, mens Brew sin ulti i lategame har mye mindre betydning.

 

Brew sin ulti er bra lategame også. Er en grunn til at han er en veldig god carry. En som er god med Brew kan få til veldig mye med ultien.

Lenke til kommentar

Brew sin ulti er bra lategame også. Er en grunn til at han er en veldig god carry. En som er god med Brew kan få til veldig mye med ultien.

Carry Brew bruker ikke ultien sin i teamfight, bare som escape mechanism.

 

(Bør I alle fall ikke bruke ultien sin :))

 

Og han er egentlig ikke en veldig god carry heller.

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke at Brew gikk under carry sjangeren, semi at the most.

 

Han er initiation, crowd control, durable og god i en countergank setup, men å outcarrye en hardcarry ville ikke jeg satt han opp som. Dog min mening.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Visste ikke at Brew gikk under carry sjangeren, semi at the most.

 

Han er initiation, crowd control, durable og god i en countergank setup, men å outcarrye en hardcarry ville ikke jeg satt han opp som. Dog min mening.

 

Vet ikke om dere er blind eller ikke, men han er kategorisert som carry.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere er blind eller ikke, men han er kategorisert som carry.

Selv om man i teorien kan si at Brew er en carry, så er han allikevel ikke en carry. Altså, han kan carrie - men langt dårligere enn mange andre heroes. Når man picker Brew er det ikke fordi man trenger en carry.

 

Man kan si at en VW Golf er en racerbil da den kan brukes til racing. Den er dog langt fra optimal til racing. Det samme gjelder brew.

Lenke til kommentar

Er det ikke strengt tatt 3 former for carries? Semi-carry<carry<hard-carry? Der de største alltid vinner over de minste forutsatt at de har nok farm?

 

For eksempel slik at en gondar med masse farm blir spist av en mortred med (selv nesten) like mye farm?

 

Om man ser på portrettene ved loadout eller hero pick skjermen så har jo alle som er carries 1-3 stjerner idet man mouser over carry stjerne-logoen noe som etter min mening er representativt for carry potensiale. De som har 1-2 stjerner er semi og vanlig carry og kan være effektive langt tidligere enn de som har 3 stjerner men aldri blir like sterke som en fully farmed 3 star (eller hard-carry)?

 

Har folk lagt merke til de stjernene? Er et sikkert tegn på at selv devs mener at en carry er ikke lik en carry, de har forskjellig potensiale, selv med like mengder farm!

 

imho...

Lenke til kommentar

Er det ikke strengt tatt 3 former for carries? Semi-carry<carry<hard-carry? Der de største alltid vinner over de minste forutsatt at de har nok farm?

 

For eksempel slik at en gondar med masse farm blir spist av en mortred med (selv nesten) like mye farm?

 

Om man ser på portrettene ved loadout eller hero pick skjermen så har jo alle som er carries 1-3 stjerner idet man mouser over carry stjerne-logoen noe som etter min mening er representativt for carry potensiale. De som har 1-2 stjerner er semi og vanlig carry og kan være effektive langt tidligere enn de som har 3 stjerner men aldri blir like sterke som en fully farmed 3 star (eller hard-carry)?

 

Har folk lagt merke til de stjernene? Er et sikkert tegn på at selv devs mener at en carry er ikke lik en carry, de har forskjellig potensiale, selv med like mengder farm!

 

imho...

 

Siden du bruker farm som eksempel, jeg kan carrye med hvilken som helst helt hvis jeg får ekstremt med farm, er det CM jeg har 10-0-10 med så må jeg finishe early, men jeg carryer laget nevertheless.

(burde da CM ha en stjerne?)

 

Står brew og freefarmer i 20 minutter, kontra void eller pa. Så kan du gjette på hvem som vinner.

 

Så står det ikke lanesupport på helten din, så skal du i hvertfall ikke supporte! Tenk selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...