Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Jau, jeg tenkte mer på det med secret shop, egentlig. Skjønner ikke poenget med å flytte den til fountain, når den type alltid har vært der den er nå.

Furi TP er broken ja, men det er jo "bare" å ha TP selv. Stort sett det som skjer hver gang jeg prøver på slike ting. Det kommer en army med TP's fra enemy team, som resulterer i at man enten dør, eller må stikke.

Det er umulig å pushe når han er i live, du kan prøve å "trade" men det er ofte nyttesløst, fordi han får stå uoppfordret mens de andre 5 møter 4.

Men, det plager meg ikke mye, det er pubstrat, som å kjøpe lothars uansett hvem du er så vinner du.

Føler ikke at furi bd er særlig broken egentlig. Med glyph, tp og anti-backdoor mechanics er det ikke lett å få det til å funke, og det er jo en enorm risk.

Nå husker ikke jeg om dette er riktig, men tier4 tårnene og throne er uten backdoorprotection? (eller at sprouts teller som creeps på disse?)

Orker ikke ha en diskusjon på han som sagt, for dette gjelder bare pub. Har du ett ordentlig lag, så countrer du det lett, men ikke med 4 russertamser og du aleine er en underpowered support som har brukt mer penger på wards og shit at du ikke engang har en bracer. Nyttesløst mot en farmet furi.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig å pushe når han er i live, du kan prøve å "trade" men det er ofte nyttesløst, fordi han får stå uoppfordret mens de andre 5 møter 4.

Men, det plager meg ikke mye, det er pubstrat, som å kjøpe lothars uansett hvem du er så vinner du.

Nå husker ikke jeg om dette er riktig, men tier4 tårnene og throne er uten backdoorprotection?

Shadow Blade er blitt overhyped imo.. Og stort sett kommer det opp sentries eller noen kjøper dust hvis invis heroes roamer mye.

Er det noe som er broken så er det Cent... Det er blitt litt bedre nå i det siste, men han blir stort sett alltid picked, sammenlignbart med hvordan Morph alltid ble picket før.

Lenke til kommentar

Er det noe som er broken så er det Cent... Det er blitt litt bedre nå i det siste, men han blir stort sett alltid picked, sammenlignbart med hvordan Morph alltid ble picket før.

Centaur er fortsatt en meget sterk hero, men det går i alle fall an å håndtere han etter at han ble nerfa. Før nerfen var det jo nesten bare å leave når du så centaur på motstanderlaget.

Når det snakkes om broken. så husker jeg weaver i dota 1 før "the swarm" ble nerfa, det var rett og slett bare å trykke the swarm og wips, ultra kill. :D

Lenke til kommentar

Hvis du greier å vinne ~alltid med Ursa, til og med om du har Wisp med deg, så er du enten veldig god, eller i rævva match making :p

Er nok i ræva match making, foretrekker helt klart HoN fremfor DOTA2 og spiller det derfor heller sjeldent. Forøvrig er det vel fortsatt ingen (lenge siden jeg spilt nå, fyi) synlig ratingsystem, så det å vite hvilket nivå man er på er vel ikke mulig? Føler jeg treffer idioter hver runde. (Ikke at det er så rart.)

Har forøvrig ikke spilt Ursa post nerf.

Lenke til kommentar

Er nok i ræva match making, foretrekker helt klart HoN fremfor DOTA2 og spiller det derfor heller sjeldent. Forøvrig er det vel fortsatt ingen (lenge siden jeg spilt nå, fyi) synlig ratingsystem, så det å vite hvilket nivå man er på er vel ikke mulig? Føler jeg treffer idioter hver runde. (Ikke at det er så rart.)

Når ble Ursa nerfa? Siste jeg så var at han ble bøffa på animation cast time på Q spellen.

Du kan sjekke ved å filtrere tidligere spilte games etter skill bracket (normal/high/very high).

T_T, raper pudge mid 1v1 med dk, harasser ham til 25% hp, så greier jeg plutselig ikke å styre helten min, og ser at den tanker hele creepwaven og følger etter han, så stopper alt å røre seg, og det popper opp first blood til pudge, T_T.

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

Når ble Ursa nerfa? Siste jeg så var at han ble bøffa på animation cast time på Q spellen.

Du kan sjekke ved å filtrere tidligere spilte games etter skill bracket (normal/high/very high).

T_T, raper pudge mid 1v1 med dk, harasser ham til 25% hp, så greier jeg plutselig ikke å styre helten min, og ser at den tanker hele creepwaven og følger etter han, så stopper alt å røre seg, og det popper opp first blood til pudge, T_T.

En spike her og der er forfriskende!

Kanskje han DDoSa deg :D

Lenke til kommentar

Ratingsystemet fungerer også slikt at du møter dårligere/bedre spillere ut i fra hvor høy mmr den/de du queuer med har. Alt i alt skal det være ganske balansert.

Måter for å finne ut sånn ca hvor du ligger an er som tidligere nevnt og søke på "watch" / "recent games". Dine solo-queue games viser best hvor du ligger an ettersom at du går opp/ned basert på vennene dine. En annen måte er å finne ut hvilken side på dota-tv dine games ligger på, det kan gi en indikasjon ettersom at dota-tv mer eller mindre rangerer etter mmr.

Endret av eivindg1
Lenke til kommentar

Er jeg blind eller? Snakker dere om player profile på Dota-klienten? Finner "Game History" på profilen min, men jeg ser ikke noe sted jeg kan filtrere etter skill bracket.

Watch - Recent Games - Filter - Fyll inn det eksakte in-game nicket du har spilt med den siste tiden, og velg fra Drop Down menyen der det står "Skill".

Lenke til kommentar

Watch - Recent Games - Filter - Fyll inn det eksakte in-game nicket du har spilt med den siste tiden, og velg fra Drop Down menyen der det står "Skill".

Men tro meg, det finnes mange tiere av de forskjellige. De skulle nok delt det opp ytterligere. Leit å jobbe seg opp fra bånn i very high til top tier, i allefall solo. Blir som å nå 1900 mmr honstyle fra 1600 solo, no ez task.

Lenke til kommentar

Shadow Blade er blitt overhyped imo.. Og stort sett kommer det opp sentries eller noen kjøper dust hvis invis heroes roamer mye.

Ikke veldig overhyped i pub.

https://dotabuff.com...ms/shadow-blade

Det føles som om hele mappet er belagt med sirup når man går fra HoN til DOTA. Aargh.

Vanesak, du kommer til å like d2 bedre etterhvert.

Funfact, har du fortsatt animal courier endgame har du 18% sjanse for å vinne! :) utifra 17k matcher som hadde det.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Vanesak, du kommer til å like d2 bedre etterhvert.

Nærmer meg 200 games og 200 timer played (en del idle, antar jeg?), så jeg tviler på at det går seg til. Enig i at det er en vanesak når man holder seg til ett av spilla, men jeg har et par venner som kun spiller HoN og et par venner som kun spiller DOTA. Da blir det til at man bytter. Og når man spiller begge spillene tildels ofte, føles DOTA gjørmebelagt. Syntes det er dumt, for jeg er vesentlig mer glad i Valve enn i S2, samt grafikken i DOTA er utrolig behagelig i forhold til i HoN. Men HoN føles rett og slett mer fast paced og derfor actionfylt.

Dobbeledit:

Har 2 games som er registrert som "very high", resten er mer eller mindre delt på midten mellom high og normal.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Nærmer meg 200 games og 200 timer played (en del idle, antar jeg?), så jeg tviler på at det går seg til. Enig i at det er en vanesak når man holder seg til ett av spilla, men jeg har et par venner som kun spiller HoN og et par venner som kun spiller DOTA. Da blir det til at man bytter. Og når man spiller begge spillene tildels ofte, føles DOTA gjørmebelagt. Syntes det er dumt, for jeg er vesentlig mer glad i Valve enn i S2, samt grafikken i DOTA er utrolig behagelig i forhold til i HoN. Men HoN føles rett og slett mer fast paced og derfor actionfylt.

tja, jeg har vel 2k timer etter jeg gikk over fra HoN, men må vel si jeg vendte meg til det ganske raskt, si 3-500 timer. Nå spiller ikke jeg HoN lenger fordi, vel mange grunner, men grafikken som du nevner er mye mer behaglig, og jeg synes hastigheten er ok. Har jo spilt moba i 7-8 år så at det roer seg litt fra hyperaktive HoN er vel en god ting :p

Lenke til kommentar

Eg mot Navi nå på dreamhack, nice. Overraskende at Fnatic tar seg videre fra gruppen, men var vel en relativt lett en, så vi får se. Bra at no tide tar seg videre. Loda ftw :D

Vil ikke si at Dignitas og Pulse er dårlige lag, ikke beste gruppa, men fortsatt overraskende at de vinner gruppa.
Lenke til kommentar
Forøvrig er det vel fortsatt ingen (lenge siden jeg spilt nå, fyi) synlig ratingsystem

Hon = med en gang du joiner game så kommer dette "lol brown sucks" "omg kick orange check mmr lol noob".

Dota = Folk ser bare wins, mindre stat-fuck og mer fokus på selve gamet og ikke statsa til folk..

PS: Dotabuff.com

PS: SWE DOTA Dreamhack :D:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Vil ikke si at Dignitas og Pulse er dårlige lag, ikke beste gruppa, men fortsatt overraskende at de vinner gruppa.

Synes det er gøy at fnatic tar seg videre, har masse respekt for de gutta der! Iallefall h4nni, notail og trixi. Spilte mange scrims og tourneys mot de i hon, og de vet hva de driver med.

nth gjør det også kjempebra, blir kult å se hvordan de gjør det mot EG.

Hon = med en gang du joiner game så kommer dette "lol brown sucks" "omg kick orange check mmr lol noob".

Dota = Folk ser bare wins, mindre stat-fuck og mer fokus på selve gamet og ikke statsa til folk..

PS: Dotabuff.com

PS: SWE DOTA Dreamhack :D:D

Litt enig i det der, dog du kan bare sjekke dotabuff, HoN ble litt for mye fokus på pubstats, man ble faktisk mye mer lei seg om man tapte i HoN enn i d2 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...