Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Demonickon bli vant med turn-rate, Hon har mye lavere turn-rate så skill-ceilinga er mye lavere da ting blir mye enklere og dodge i Hon.

 

Hon og LoL-spillere har en tendens til å ALDRI skjønne hva turn-rate i det hele tatt betyr lol, på LoL reddit'n sier de til og med at Dota2 har "innebygd delay", oh the ignorance xD

Endret av Puro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner utmerket hva turn rate er og synes fortsatt det er en elendig mekanikk. Vanskeligere å dodge må jo bety at det er lettere å treffe spells da? Får legge til 1 sekund cast time på alt da så blir skill-ceilingen enda høyere....

 

Både dota 2 og hon har et skill-tak som er mer enn høyt nok, uten at man må legge til kunstige barrierer. Personlig synes jeg det individuelle taket (altså potensiale, ikke nødvendigvis spillerbasen) faktisk er høyere i hon, men det er fullstendig irrelevant fordi dota 2 har et langt høyere tak på både drafting og samspill.

Endret av Wrathmont
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du synes at turn rate er en elendig mekanikk og det sier meg egentlig alt jeg trenger å vite, fortsett med LoL du.:)

 

Kunstig barriere for deg kanskje, men det å kunne turn-raten til alle 9x heroes og samtidig kunne spille rundt det kalles skill for alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du synes at turn rate er en elendig mekanikk og det sier meg egentlig alt jeg trenger å vite, fortsett med LoL du. :)

 

Kunstig barriere for deg kanskje, men det å kunne turn-raten til alle 9x heroes og samtidig kunne spille rundt det kalles skill for alle andre.

 

Fantastisk argumentasjon, du var ikke tilfeldigvis også en av de som sutret da spillene gikk over til qwer for abilities fordi det var så super skill å pugge alle forskjellige tastene til de forskjellige skillsa i dota 1?

 

Går ut ifra at du vet at hon og har turn rates, og at det faktisk er lett å kjenne forskjell der og, er bare ingen av de som føles ut som om man spiller i sirup. Lol har jeg knapt prøvd så det er uinteressant å snakke om for min del

 

Ser frem til neste "moba" med turn rates mellom 1 og 20 sekunder, samt at chicken må styres med wasd. Det er skill det, ikke noob-friendly spill som er på markedet nå...

 

(Det ironiske er at jeg overhodet ikke synes dota 2 er dårligere enn hon, og milevis over lol...)

 

Har forresten også en dota 2 key for de som er interessert.

Endret av Wrathmont
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillet har ikke "gått over til qwer", man har velget om legacy keys og sine egne keybinds, nå får du slutte å tulle.

En annen ting er at det var ingen som sa at det å kunne keysa er skills, det å memorisere 100 knapper er ikke skill, det er hukommelse, men det å spille RUNDT de andre 5 fiendene sine rates og abilities, det er skill derimot.

Det du påstår med knapper og skills er som å si at "jo flere knapper jo mer skill" (World of Warcraft), mens det som virkelig betyr noe er hvordan du bruker de knappa, ikke hvor mange du har..

 

PS: Jeg begynte å spille Hon og så gikk til Dota2, har aldri spilt Dota så ditt spørsmål om jeg "var en av de som sutret" kan du dra ditt peppern gror med, jeg har bare lært meg forståelse for game mechanics og hva de gjør med game, tydeligvis vil ikke du lære det. :p

 

 

Bra du ikke hopper helt vekk fra temaet og kommer med latterlige utsagn om couriers som styres med wasd da, viser jo at du absolutt har peiling på hva skill egentlig er... (not)

 

PS: http://dota2.com/overview :D

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wrathmont: Turnrates var noe som i begynnelsen av Dota var en direkte følge av wc3-motoren det ble laget i, og Dota2 prøver så vidt jeg forstår å kopiere mechanics så direkte som mulig. Det er godt mulig vi alle hadde klart oss helt fint med lavere turnrates, men det er nå stort sett en vanesak.

 

At du skal skytes ned for å bruke ironi i postene dine syns jeg er synd. Puro virker kanskje en smule defensiv?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wrathmont: Turnrates var noe som i begynnelsen av Dota var en direkte følge av wc3-motoren det ble laget i, og Dota2 prøver så vidt jeg forstår å kopiere mechanics så direkte som mulig. Det er godt mulig vi alle hadde klart oss helt fint med lavere turnrates, men det er nå stort sett en vanesak.

 

At du skal skytes ned for å bruke ironi i postene dine syns jeg er synd. Puro virker kanskje en smule defensiv? :)

 

Fullt klar over det og ser heller ikke noe problem med avgjørelsen :)

 

Ser ut som om sarkasme går fullstendig over hodet til puro så skal konkretisere poenget: Dersom du skal ha større variasjon i turnrates slik at spillet føles seigere enn det kan, så bør gevinsten være verdt det. Dette impliserer igjen at man må synes at skill-taket til hon er for lavt, noe jeg synes er en latterlig påstand. Med andre ord overveier de negative aspektene all eventuell "gevinst" ved å la spillet føles mer grøtete enn nødvendig. Tviler uansett på at dette var bakgrunnen, man har gjort som kevlar sier og kopiert alt så mye som mulig fra dota 1.

 

Det finnes uendelig mange grep man kan gjøre for å øke eller redusere skilltaket (blant annet de sarkastiske og overdrevne eksemplene jeg tidligere har gitt) og poenget er å finne den gode balansen i forhold til flyt, respons og potensiell skillcap. Lol har justert det så spillet blir altfor lett, mens dota 2 bommer litt fordi de er "tvunget" til å kopiere så å si alt fra dota 1. Hon treffer i mine øyne best med selve motoren, men har andre større problemer som feks kalles S2. Det perfekte ville vært dota 2 med hon sin spillmotor, noe som også opprinnelig var planen, men kombinasjonen S2 og icefrog med sine samarbeidsproblemer gjorde at dette feilet. Nå som S2 ga opp custom maps skjer det ikke via communitiet heller...

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Fantastisk argumentasjon, du var ikke tilfeldigvis også en av de som sutret da spillene gikk over til qwer for abilities fordi det var så super skill å pugge alle forskjellige tastene til de forskjellige skillsa i dota 1?

 

Går ut ifra at du vet at hon og har turn rates, og at det faktisk er lett å kjenne forskjell der og, er bare ingen av de som føles ut som om man spiller i sirup. Lol har jeg knapt prøvd så det er uinteressant å snakke om for min del

 

Ser frem til neste "moba" med turn rates mellom 1 og 20 sekunder, samt at chicken må styres med wasd. Det er skill det, ikke noob-friendly spill som er på markedet nå...

 

(Det ironiske er at jeg overhodet ikke synes dota 2 er dårligere enn hon, og milevis over lol...)

 

Har forresten også en dota 2 key for de som er interessert.

 

Hva er egentlig problemet med at det har blitt noobfriendly?

Har så ufattelig mange venner som jeg har overtalt til å spille moba, de gidder ikke etter noen få games fordi det rett og slett er for mye å sette seg inn i for å bli god.

 

Tidene endrer seg, å ha spells på QWER er det mest logiske spør du meg.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet med at det har blitt noobfriendly?

Har så ufattelig mange venner som jeg har overtalt til å spille moba, de gidder ikke etter noen få games fordi det rett og slett er for mye å sette seg inn i for å bli god.

 

Tidene endrer seg, å ha spells på QWER er det mest logiske spør du meg.

 

Da er vi enige, det var sarkasme.

Lenke til kommentar

HoN var en helt OK erstatning for DotA som hang etter rent mekanisk, men det forspranget har blitt spist opp som bare det no med DOTA2 ute.

 

Vel, kanskje ikke skill-ceilingen er så mye høyere, men antall skillede spillere er knapt sammenlignbart. Bare se hvor lite fnatic er verdt i proscenen akkurat no, men de har begynt å slå litt fra seg i det siste, laget som dominerte fullstendig i HoN!

 

Dette med attackanimation og turnrate er en vanesak, og ikke akkurat en kjip ting. Det tok lang tid før jeg fant meg til rette med det og jeg synes det var rart, men no er det faktisk ikke noe jeg tenker over engang. Er faktisk litt kult, for eksempel å plassere lesh/lina stuns, ganske krevende :p

Endret av sch0n
Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet med at det har blitt noobfriendly?

Ingenting, bortsett fra at noobfriendly games vanligvis fokuserer på det noobfriendly, slik som LoL hvor high-tier feedback rett og slett ikke blir hørt på, mens balance i Dota blir gjort via feedback fra pros, og som vi alle vet så har pros mer peil på det spesifike spillet en noobs.

Bare se på riot som skrev på twitter "BUFFING x BECAUSE NOOBS CANT WIN WITH HIM", sånn vil ikke jeg ha i Dota ihvertfall, casual shit is casual, og casual games er aldri høyt på lista for min egen del.:>

 

Det er en grunn til at Starcraft ble så populært som en eSport i forhold til alle andre, det krevde noe så inn i pokkers mye mer skill en alle andre spill for å komme til et høyt nivå.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Ingenting, bortsett fra at noobfriendly games vanligvis fokuserer på det noobfriendly, slik som LoL hvor high-tier feedback rett og slett ikke blir hørt på, mens balance i Dota blir gjort via feedback fra pros, og som vi alle vet så har pros mer peil på det spesifike spillet en noobs.

Bare se på riot som skrev på twitter "BUFFING x BECAUSE NOOBS CANT WIN WITH HIM", sånn vil ikke jeg ha i Dota ihvertfall, casual shit is casual, og casual games er aldri høyt på lista for min egen del.:>

 

Det er en grunn til at Starcraft ble så populært som en eSport i forhold til alle andre, det krevde noe så inn i pokkers mye mer skill en alle andre spill for å komme til et høyt nivå.

Kilde please. Virker som du bare spewer ut random shit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er en grunn til at Starcraft ble så populært som en eSport i forhold til alle andre, det krevde noe så inn i pokkers mye mer skill en alle andre spill for å komme til et høyt nivå."

 

Og nå er LoL som er så "CASUAL OG LETT" det største innen esport. Når kommer Dota2 og HoN og kaprer den tronen, da? Aldri rørt HoN, så jeg skal ikke uttale meg der. Greit nok at LoL er ganske lettere enn Dota2, men jeg tror LoL kommer til å være flaggskipet innen esport i lang tid fremover. Spiller forøvrig mer Dota2 enn LoL, men det du lirer av deg vil jeg gjerne se kilder på, for det ser jeg ikke for meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det jeg virkelig savner i Dota2 er litt mer følelse av størrelse. Nå er det sånn at man får vite det med en gang om noe skjer på andre siden av mappet. Dette burde i stedet vært gjort med en enkel modellering av sendebud eller lignende, slik at det f.eks. var 30 sek delay fra noe skjedde i botlane til man fikk vite om det i toplane. Hvis man er i skogen tar det selvsagt lenger tid, da sendebudene må finne deg i skogen, og det kan være vanskelig. Særlig om man er en kamuflert helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...