Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet blir Free-to-play ved release, når det er vet ingen helt sikker (sannsynlig ikke valve heller gitt strukturen de kjører).

Du må ikke kjøpe en beta-key. Finnes flere måter å få tak i på. Valve har nylig gitt ut keys til nesten alle som har spillet fra før av, så det er mange folk som har en key til overs.

Lenke til kommentar

Diretide event på gang, hahahaha så fett å se Roshan jage folk rundt på mappet xD

http://youtu.be/NrF8NNvO6Zw - Roshan: "Give candy or YOUR LIFE", Valve skuffer ikke.

Ifølge steam får man den tidlig access greia, men jeg vil ha hele greia før jeg investerer noe i det..

Det er hele "greia" om du leser på Steam, early access = full game on release..:p

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lurt lenge på å starte med dota 2, men er det ute enda eller er det åpen beta eller hva? Ifølge steam får man den tidlig access greia, men jeg vil ha hele greia før jeg investerer noe i det..

Spillet er strengt tatt ikke i betafasen. Med unntak av noen heroes som foreløpig mangler er dette en remake av dota1 i fiks ferdig format. En av grunnene til at de ikke kjører full release er fordi de ikke har oppdatert serverkapasiteten til det riktig enda (leste det på en eller annen dota/valve side).

Spillet bærer ingen preg av å være i en betafase. De burde vel snart rename det vi spiller til "early access"

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lurt lenge på å starte med dota 2, men er det ute enda eller er det åpen beta eller hva? Ifølge steam får man den tidlig access greia, men jeg vil ha hele greia før jeg investerer noe i det..

Spillet er strengt tatt ikke i betafasen. Med unntak av noen heroes som foreløpig mangler er dette en remake av dota1 i fiks ferdig format. En av grunnene til at de ikke kjører full release er fordi de ikke har oppdatert serverkapasiteten til det riktig enda (leste det på en eller annen dota/valve side).

Spillet bærer ingen preg av å være i en betafase. De burde vel snart rename det vi spiller til "early access"

Tror steam allerede kaller det dette ;)

Men takk for svar, da vet jeg at jeg må vente litt til hvertfall! Og er det noen som vet om pre-access gir tilgang til fult spill når det blir releasa?

Lenke til kommentar

Hei,

Tror steam allerede kaller det dette ;)

Men takk for svar, da vet jeg at jeg må vente litt til hvertfall! Og er det noen som vet om pre-access gir tilgang til fult spill når det blir releasa?

Sorry men jeg fikk en mental facepalm av å lese svaret ditt :p

Jeg prøver å dytte deg i en retning og du drar konklusjoner helt andre veien :D

1. Spillet er ikke i beta lenger!

"We don't really think of Dota 2 as a beta, but we also aren't ready for everyone to show up and start playing just yet."

http://www.dota2.com/spoilsofwar/faq

http://blog.dota2.com/

begge offisielle sider

"We've still got work to do before we can support the number of players who've shown interest in Dota 2. Right now we're working on expanding our server infrastructure, which is the primary bottleneck."

Er en MASSIV forskjell på server load i et nytt, megahyped og også anerkjent free 2 play spill, og et spill folk kjøper early access til for 27 euro, evt blir heldige med keys.

Slik jeg har forstått det så brukes steam serverne kun for innloggingen og nedlasting av klienten. Selve spillingen foregår på valves servere.

2. Ja early access = du har spillet nå og også etter at det slippes som free 2 play. Om du som innehaver av early access skulle miste din tilgang når spillet lanseres som free 2 play.... Det skjer ikke.

"None of the items you purchase or the progress you make will be lost or reset once the game is available for everyone."

Early access får du på steam til 27 euro. Enda billigere på dotaforum, der folk bytter til seg early access keys for ingame items du kan kjøpe på store.

Dersom du venter til det blir free2play, så kan jeg forstå deg. Bare ikke si at du venter fordi spillet er i "beta", fordi det er det ikke! :D

Lenke til kommentar
Hei, Jeg har lurt lenge på å starte med dota 2, men er det ute enda eller er det åpen beta eller hva? Ifølge steam får man den tidlig access greia, men jeg vil ha hele greia før jeg investerer noe i det..
Spillet er strengt tatt ikke i betafasen. Med unntak av noen heroes som foreløpig mangler er dette en remake av dota1 i fiks ferdig format. En av grunnene til at de ikke kjører full release er fordi de ikke har oppdatert serverkapasiteten til det riktig enda (leste det på en eller annen dota/valve side). Spillet bærer ingen preg av å være i en betafase. De burde vel snart rename det vi spiller til "early access"
Tror steam allerede kaller det dette ;) Men takk for svar, da vet jeg at jeg må vente litt til hvertfall! Og er det noen som vet om pre-access gir tilgang til fult spill når det blir releasa?
Sorry men jeg fikk en mental facepalm av å lese svaret ditt :p Jeg prøver å dytte deg i en retning og du drar konklusjoner helt andre veien :D 1. Spillet er ikke i beta lenger! "We don't really think of Dota 2 as a beta, but we also aren't ready for everyone to show up and start playing just yet." http://www.dota2.com/spoilsofwar/faq http://blog.dota2.com/ begge offisielle sider "We've still got work to do before we can support the number of players who've shown interest in Dota 2. Right now we're working on expanding our server infrastructure, which is the primary bottleneck." Er en MASSIV forskjell på server load i et nytt, megahyped og også anerkjent free 2 play spill, og et spill folk kjøper early access til for 27 euro, evt blir heldige med keys. Slik jeg har forstått det så brukes steam serverne kun for innloggingen og nedlasting av klienten. Selve spillingen foregår på valves servere. 2. Ja early access = du har spillet nå og også etter at det slippes som free 2 play. Om du som innehaver av early access skulle miste din tilgang når spillet lanseres som free 2 play.... Det skjer ikke. "None of the items you purchase or the progress you make will be lost or reset once the game is available for everyone." Early access får du på steam til 27 euro. Enda billigere på dotaforum, der folk bytter til seg early access keys for ingame items du kan kjøpe på store. Dersom du venter til det blir free2play, så kan jeg forstå deg. Bare ikke si at du venter fordi spillet er i "beta", fordi det er det ikke! :D

AHHH, takk for herlig svar. Ja, jeg misforstod tydeligvis litt i den første posten. Men da blir det dota2 på fredag da, thanks!

Edit: Grunnen til at jeg tenkte vente forbi "beta" var fordi jeg ikke ville betale dobbelt opp for selve spillet. Når det står free 2 play så var jeg skeptisk til om dette ville være etter at man hadde kjøpt spillet, altså slik som HoN var i starten. Nå skjønner jeg jo at free 2 play gjelder hele spillet ved lansering, og ikke bare i ettertid av kjøp.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Har kommet over 200 timer nå og jeg må si at det er fremdeles mye jeg ikke kan, hadde min første Wisp kamp i går, pub, må si det var litt av en opplevelse. Var vanskelig å bruke ultien veldig bra uten å sitte på skype med laget. Fikk inn noen fine, men kunne nok gått bedre.

Har invites om noen vil ha btw.

Lenke til kommentar

Har kommet over 200 timer nå og jeg må si at det er fremdeles mye jeg ikke kan, hadde min første Wisp kamp i går, pub, må si det var litt av en opplevelse. Var vanskelig å bruke ultien veldig bra uten å sitte på skype med laget. Fikk inn noen fine, men kunne nok gått bedre.

JAAAA, gjerne hvis du har en til overs! Har vært keen på å få gama dota 2 en stund nå for å si det mildt :p

Lenke til kommentar

hoho, lurer på hvor mange timer jeg har igjennom de 8-9 årene jeg har spilt dota og fortsatt lærer jeg ting.

litt morsomt å se tilbake til læringsprosessen egentlig,

du starter som noob, lærer av venner som kan det delvis, eller leser deg opp på utallige guider.

Følger guidene maniske uten å tenke utenfor boksen, kjøper items som ikke er noen type counter bare fordi guiden tilsier at det er best.

Så når du endelig har begynt å få forståelse for spillet, starter å vinne litt, og du føler du er en del av grunnen for det. Så begynner du å føle deg god, du tror du fort er bedre enn alle de andre, iallefall på det nivået, og ikke hører på tips. Dessverre mange som forblir her.

Hvis man kommer over det nivået starter man å lære de småtingene som å bli god på juke, orbwalk, farme, superroamer, mester på lanesupport eller blir awesome jungler eller bare forståelsen din for spillet blir såpass at du vet med nesten sikkerhet når de smoker, når dere bør smoke eller at du klarer å styre laget til seier igjennom taccs.

Det er så mye, og jeg har enda ikke sett noen som er rå på alle disse tingene aleine. Det er vel kanskje det som har irritert meg det meste igjennom min tid i dota, hon og d2, at det er utrolig få som faktisk forstår at det er et lagspill. Foruten toptier matchene.

Ønsker deg, og alle andre som starter i dota lykke til!

Tror kanskje det er ett av verdens vanskeligste spill å være ny i, men alt dette er min oppfatning så ta det med en klype.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...