Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre til tuklete Earth Spirit er. Skulle ønske "targeting" for å skyte steinen mot noen var mer som Tiny sin "toss"; velge retning du skyter og den plukker det nærmeste gyldige målet for det.

 

Men morsomme helter i mekanikkene ellers, både Earth og Ember. :)

 

Synest det er best sånn det er. Det er kjekkast ¨år ein hero har eit høgare skill roof med mang skillshot som det heitte, der ein faktisk tydlig kan sjå forskjell på dei som har låge, middels og høge ferdigheitar i staden for å sjå folk som er heldige og klarer å få 2 kills på geunn av ein rekke andre tilfeldigheitar.

Lenke til kommentar

Du kan jo drømme at det er "skill" forskjell mellom de to mekanikkene. For min del er det et problem med konsistent oppførsel. Helter i Dota 2 har ellers et fokus på at "targeting" faktiskt skal velge et mål, men her er det betydelig annerledes for ingen god grunn imo.

 

I tillegg er Earth Spirit mye mer kompleks enn de fleste helter som det er allerede. Det hjelper han ikke å ha en enormt dårlig targeting mekanikk på toppen av det hele.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Du kan jo drømme at det er "skill" forskjell mellom de to mekanikkene. For min del er det et problem med konsistent oppførsel. Helter i Dota 2 har ellers et fokus på at "targeting" faktiskt skal velge et mål, men her er det betydelig annerledes for ingen god grunn imo.

 

I tillegg er Earth Spirit mye mer kompleks enn de fleste helter som det er allerede. Det hjelper han ikke å ha en enormt dårlig targeting mekanikk på toppen av det hele.

 

Dårlig og annerledes er forskjellige ting.... forestill deg at invoker hadde target system på sunstrike

Lenke til kommentar

 

Dårlig og annerledes er forskjellige ting.... forestill deg at invoker hadde target system på sunstrike

 

Dårlig og annerledes er forskjellige ting, ja. Men Earth Spirit sin er annerledes og veldig dårlig.

 

Skjønt går opp for meg at jeg ikke forklarte meg godt når jeg foreslo noe mer ala Tinys toss. Det jeg tenker er at du kan velge et mål, enten det er fiende eller bakken under, og det forsøker skyte nærmeste gyldige objektet i den retningen.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

 

nope, på ingen måte dårlig...

Jeg syns det er universalt dårlig. Har ingenting i mot skillshots, men Earth Spirits spark er enormt awkward. Men som jeg redigerte inn mens du svarte visst:

 

Skjønt går opp for meg at jeg ikke forklarte meg godt når jeg foreslo noe mer ala Tinys toss. Det jeg tenker er at du kan velge et mål, enten det er fiende eller bakken under, og det forsøker skyte nærmeste gyldige objektet i den retningen.

 

Lenke til kommentar

Som du nemner Toss her så ja, tenkte også på ein slik funksjon. Men eg synest det er veldig greitt at dei lager nye a abileties, i stede for 5 abileties som fungerer omtrent på samme måte med små vrier. Eksempler på dette er venge stun, sven stun, chaos stun, skeleton king stun osv. Grunnen til at eg satte meg i mot var at du i byrjinga oppretta eit inntrykk av at det VAR dårlig noko som det ikkje er, det er di meining at det er dårlig noko som er ein heilt annen ting and kva som faktisk er :p.

 

Men tover til ein annan sak, eg ser for meg at earth spirit kommer til å regnes som ein av top 3 vanskeligste heroene i dota. Holdt i selkap av Invoker og Meepo, etterfulgt av helter som chen og enchantress. Håper me i snare kanter kommer til å sjå noko til the spirits i pro play, og tenker meg då at det er earth spirit som er mest aktuell i dette området. Personlig kunne eg tenkt meg å hatt ein match der alle 3 var på samme lag.

Lenke til kommentar

Problemet er at han, det jeg har forstått, vil velge et mål innen kort radius rundt hvor targeten er satt, og skyte dette målet fremover basert på hvordan han er vendt. En veldig awkward og klønete Force Staff er egentlig beste beskrivelsen.

 

For meg er det uaktuelt å forvente Earth Spirit gjør det bra kompetitivt. Det er sjeldent de velger spesielt vanskelige helter, og når de gjør det er det vanligvis spesielt gode helter. Får ikke inntrykk Earth Spirit er en slik en, ettersom skaden du kan gjøre er generelt sett rimelig lav.

Lenke til kommentar

Problemet er at han, det jeg har forstått, vil velge et mål innen kort radius rundt hvor targeten er satt, og skyte dette målet fremover basert på hvordan han er vendt. En veldig awkward og klønete Force Staff er egentlig beste beskrivelsen.

 

For meg er det uaktuelt å forvente Earth Spirit gjør det bra kompetitivt. Det er sjeldent de velger spesielt vanskelige helter, og når de gjør det er det vanligvis spesielt gode helter. Får ikke inntrykk Earth Spirit er en slik en, ettersom skaden du kan gjøre er generelt sett rimelig lav.

 

Disse folkene spiller ofte dota2 på fulltid og har dermed tid til å bli god med han. Ultien gir jevn og ganske langvari damage i teamfights om brukt korrekt men kanskje for sakte? I tilegg har han potensialet til å stunne heile laget 6 ganger i ein teamfight etter min forståelse for ikkje å nemne silence, slow, og attack slow. Dette er ganske heavy shit i ein teamfight heilt utruleg potensiale om det blir brukt korrekt. Men igjenn veit ikkje heilt korleis det vil fungere. I tilegg er hans evne til å dra teammates heilt ufattelig bra. Ut i frå det andre har testet kan du bruke dette med batrider, og då blir det berre heilt tåpelig: lasso, for så å dra dei 2000 units!

Lenke til kommentar

Disse folkene spiller ofte dota2 på fulltid og har dermed tid til å bli god med han.

 

Og poenget ditt er? At de er gode betyr ikke at de vil spille en helt som ikke er spesielt anstendig.

 

Fleste abilitiene hans har god synergi, men er ikke spesielt kraftige. Merk at ult'en for eksempel eksploderer hver statue innen 600 range av fienden, som er ok range, men den refresher bare innen 300 range, som er ca tre ganger lengre enn melee range, og det er ganske optimistisk at det vil skje i pro matcher.

Lenke til kommentar

 

Og poenget ditt er? At de er gode betyr ikke at de vil spille en helt som ikke er spesielt anstendig.

 

Fleste abilitiene hans har god synergi, men er ikke spesielt kraftige. Merk at ult'en for eksempel eksploderer hver statue innen 600 range av fienden, som er ok range, men den refresher bare innen 300 range, som er ca tre ganger lengre enn melee range, og det er ganske optimistisk at det vil skje i pro matcher.

Kanskje det er optimnistisk å sjå bra bruk av ultien i pro matcher. Men dota handler ikkje berre om damage. Det handler mist like mykje om teamfight ability synergi og crowd control, noko han er utmerket til.

Lenke til kommentar

Kanskje det er optimnistisk å sjå bra bruk av ultien i pro matcher. Men dota handler ikkje berre om damage. Det handler mist like mykje om teamfight ability synergi og crowd control, noko han er utmerket til.

 

Det er ikke bare skade som gjelder nei, og han har utmerket synergi. Men det er rett og slett for mange helter som gjør begge deler bedre i begge kategorier med mye enklere kit.

 

For eksempel Earthshaker, Elder Titan, Gyrocopter, m.mer er rett og slett mer pålitelig gode, har god teamfight og har veldig sterke abilities. Hvorfor i alle dager skal en proff velge Earth Spirit i stedet?

 

Han har en silence som er tungvindt å lande (ikke "higher skill", bare knovete). Det gjør mager skade og ville vært vanskelig nok å få god ytelse ut av uten at skillen hadde dårlig targeting. Om du treffer to til tre helter vil jeg påstå du er heldig, uansett hvor god du er i spillet.

 

Og snøballen er betydelig vanskelig å gå glipp av, så å treffe noen med det vil være vanskelig nok. Når en i tillegg trenger en Stone Remnant for å få god skade og slow ut av det blir det mildt sagt telegrafert som intet annet, og rimelig lett dodget.

 

Hans "hook" drar vennlige helter til ham, eller Stone Remnant. Den stunner hvis den går gjennom noen, og skade i tillegg hvis det er en Stone Remnant som blir dratt. Men igjen vil det ikke være lett å treffe noe mer enn en eller to helter med dette, etc.

 

Ult'en hans er interessant, men merk deg at det er ingenting som tilsier at noe mer enn skaden blir refreshet med nye steiner. Disse steinene må plasseres innen 300 range fra fienden for at det skal refreshe debuffen, som i seg selv kun gjør skade. Om du treffer noen som har debuffen med steinen eller snøballen innbakt med en stein vil de bli silencet/slow'a, men silencen vil nok være på cooldown enda hvis du startet kampen med den...

 

Selvsagt har han god synergi i mange måter, men det er rett og slett ikke mye kraft i dette det jeg ser. Du vil bruke en del steiner på å starte fighten, og kun kunne refreshe på kanskje to helter med gjenværende steiner vil jeg påstå.

 

TL;DR - Jeg tror nok heller de vil velge andre helter som er både enklere å styre med og som er rett og slett kraftigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...