pr3cis Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har en Audi A4 99 modell. Har en slags durelyd når jeg kjører rett frem og svinger til venstre. Lyden blir værre når jeg svinger til venstre og forsvinner når jeg svinger til høyre. Dette er jo typiske symptomer på at det er høyre hjullager. Men innenifra høres det ut som om det kommer fra venstre side, og når jeg rugget frem og tilbake på dekket på klokka 6 og klokka 12, så var det slakk... Er dette logisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det er ikke alltid lett å bestemme hvilken side slike lyder kommer fra. Men som du sier så er det en typisk hjullagerlyd så da kan du vel bare bytte på begge sider siden det andre sannsynligvis også er på tur til å ryke om en stund. Lenke til kommentar
darket Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 bare å løfte opp bilen, bruk en spak og se etter slækk i opphenget. Ikke unormalt med slitne endeledd\bærebru. Lenke til kommentar
pr3cis Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 bare å løfte opp bilen, bruk en spak og se etter slækk i opphenget. Ikke unormalt med slitne endeledd\bærebru. Ja men endeledd/bærebru skal ikke lage sånn lyd når man kjører!? Dessuten er det slakk når jeg kjenner på hjulet oppe og nede, ikke på hver side.. Tror jeg kanskje bytter lagrene på begge sider ja Det er jo en slitedel så.. Satse på at de ikke sitter alt for godt :S Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Slitte endeledd lager ikke hjullagerlyd nei. Slitte ledd skal oppdages på EU kontroll også da det er en av tingene som sjekkes. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Det mest vanlige er jo som du selv sier pr3cis, at lageret som går i yttersving når man hører ulyd, er det som må byttes. Men ingen regler helt uten unntak, og man kan i tillegg også ha slark uten ulyd, eller ulyd uten slark... Antar du snakker om foran, og dermed uten justerings-muligheter. Så da må du jo uansett som et minimum bytte lageret med slark, og starte med det. Men det er som andre har påpekt aldri feil å bytte begge, selv om du muligens kan bli kvitt alle symptomer bare av å bytte det med slark. Lenke til kommentar
pr3cis Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Da var hjullageret byttet Og det var det på venstre side som var gåent ja, merkelig nok. Men har nok med at det ikke er konisk lager, men vanlig rektangulært lager. Klarte jo å ødelegge ABS-sensoren i samma slengen da den må helst berøres med silkehansker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå