Gå til innhold

Deprogrammere en pinsevenn over nettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det største problemet ditt er dog at dette skjer over nettet. Ikke bare mister du vitale deler av informasjonen (den mest viktige: ditt fysiske nærvær.)som du utstråler når du uttrykker deg, men du mister muligheten til å finne på noe fysisk sammen. En av de enkleste og mest effektive måtene å få noen til å gjøre noe, er å gjøre det sammen, og å da være med å støtte denne personen i noe som kan være en relativt ny og skremmende opplevelse. Altså: show and share, don't tell.

Jeg er klar over at avstanden gjør det vanskeligere, ja. Vi bor noen gode hundre kilometer unna hverandre, så å eventuelt gjøre noe gøyalt sammen krever overnatting. Snakket om dette en gang, og fikk inntrykk at kvinner ikke skulle overnatte hos noen de ikke var gift med, -ish. Siden dette har vi snakket veldig lite om å møtes "IRL", men for en tid tilbake hadde jeg noen ærend i landsdelen hennes i forbindelse med utdannelsen jeg tar, så jeg foreslo at vi kunne møtes for å si hei og ta en prat. Det ble ikke noe av, det virket som om det var problematisk å treffe en uten menighetens "velsignelse".. Fikk ikke helt med meg om "velsignelse" her betydde regelrett velsignelse (at jeg måtte joine menigheten), eller "bare" "godkjenning".

Lenke til kommentar

Det er definitivt ikke optimalt nei. Det eneste jeg kan tenke meg, er at du tilbyr deg å møte menigheten hennes, og prøver å gjøre en god figur der en gang du har anledning/det passer seg. Blir kanskje litt vel "meet the parents" me hvis du er seriøs med at du vil hjelpe henne, så er ikke det et umulig alternativ. Uansett, så hvis hun virkelig lukker seg inne fra resten av verden med unntak av menigheten, så er det du som må ta initiativ for å få noe til å skje, så du må pushe litt på. Problemet er jo at det er en balansegang, og du ikke vil være for tvingende, særs ikke over nettet, så ja, rett og slett en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...