Game0rz Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg kan stadig oftere høre at folk ikke liker klubbsangene sine. Andre mener at alle klubbsanger i Norge er en skam å høre på. I Bergen er det i alle fall et helt annet svar på musikksmak, til det totalt faller helt sammen... Brann og Bergen er to sider av samme sak. Det er ingen i Bergen som er likegyldig til Brann. Det er dermed ikke sagt at alle bergensere er fotballinteresserte. Tor Røste Fossen, som trente det norske landslaget i 70 til 80-tallet, mente at bergensere flest ikke var opptatt av fotball, de var opptatt av Brann og alle sangene de har laget. Det har han rett i. Ingen i Bergen er opptatt av andre lag eller deres klubbsanger, og hater definitivt Rosenborg og Vålerenga som klubb og selfølgelig sangene de lager. Når Brann-fansen synger på stadion hører man ofte "hater NFF" eller andre rop siktet til Norges fotballforbund. NFF blir ofte uttalt som pesten i Bergen, og er alltid ute etter å "ta" Brann. "Hater, hater, hater, hater NFF" synges ofte på stadion. Dette er riktignok ikke en "sang", men folk i Bergen har fått dette ropet rett inn i hodet. Da jeg skulle til Nille for å kjøpe en billig film som jeg aldri har sett før, hørte jeg at en ansatt som nettopp sang "hater NFF". Bor du i Bergen er det nesten umulig å ikke få inn en Brann-sang i hodet. Jeg tviler på at der er noen klubber i Norge som har flere viser om laget sitt enn Brann. Med jevne mellomrom blir det gitt ut cd-er med ferske Brann-låter. Det fremste Brann-trubaduren er Ove Thue. Han har laget rundt 30 sanger om Brann. Den mest kjente er selvsagt denne: "Byen e Bergen og laget e Brann, stedet e Stadion og syng alle mann: Heia Brann, Brann, Braaaannn. Heeeiiaa Braaaannnn!" Den sangen synges ikke bare når Brann spiller kamp. Den synges på barnehager, busser, fester og faktisk på butikker også. Alle kan den. Den og "Den tolvte mann" som supporterbandet Den tolvte mann har gitt ut. Det fins knapt en bergenser som ikke kan teksten: "Heia Brann, Heia Brann. Blod e tjukkere enn vann, Heia Brann!" Ja, klubbsangene til Brann er det mange av, men for tiden syntes folk at fotballsanger er bullshit. Hva i all verden er dette for en slags mening? Dette er siktet til fotball-fans. Vil de heller sitte og synge en sang som Rihanna har laget på stadion i stedet for å kose seg med en god og gammel sang som tilhører klubben sin? Ja, jeg har nettopp skrevet mange ord om hvor mange som elsker sangene til Brann, men disse blir det egentlig flere få av. Den ansatte på Nille har ikke synget NFF-sangen på lenge. Mamma vil heller synge Rihanna når Brann scorer og på skolen mener alle at klubbsanger er noe dritt. Hva skjer med verden? Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Personlig elsker jeg klubbsanger. Nå er jeg ikke supporter av noe lag i tippeligaen.. det gjør at jeg kan synge på de sangene jeg liker. Brann har 2-3 knallgode låter! Gode supportersanger (hvor de tre på topp er favoritter per dags dato): Mitt Vålerenga Vålerenga kjerke Hjertet mitt har æ i Tromsø Stao no pao Elleve mann med bein av stål Rosenborg e lage mitt Heia TIL Ellers er "Alt for Norge" og "Bønda i fra nord" klassikere. Endret 25. november 2011 av Magiii Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Gamle gress er en slager. Fantastisk flott fotballsang. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Bønda i fra nord er konge, får lyst til å rive av meg skjorta å vræle med når den kommer. Fotballsanger er generelt jævlig kult, og rosenborg sanger hører jeg på hverdag. Rosenborg<3 Lenke til kommentar
VGD Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hahaha, makan til forbanna tull av Game0rz. På Habbo.no har du tidligere skrevet at du ikke liker folk som kopierer andre sine innlegg, men gjør det selv? Herregud, hva er det du driver med? Til alle sammen: De fleste innleggene til Game0rz her inne på Diskusjon.no er hentet fra Habbo.no i en gruppe kaldt "Tippeligaen 2012" og "Legalize It". Han har kopiert innlegg fra folk som har vært aktive på Habbo, og har skrevet de inn her på diskusjon. Skam deg, drittsekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå