AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Da var det på tide med ny jobb igjen til neste uke og jeg er et like nervøs nervevrak som alltid. Jeg klarer liksom å takle intervjue så greit fordi jeg "later" som jeg er veldig sosial og selvsikker hvis dere skjønner? Jeg gjør meg liksom ordentlig til og går skikkelig inn for å virke som en kar som kan takle alle situasjoner, men slik er jeg altså ikke helt ... Mitt største problem med nye jobber er at jeg blir så fryktelig ydmyk, usikker og generelt veldig klønete og dum i oppførselen min. Du er liksom plassert et sted, laaaaangt unna komfort sonen din og en annen person skal lære deg opp fra bunden av. Jeg føler meg nesten som en liten ungen som blir lært opp av en voksen, en som er "mer" verdt enn meg. Litt sånn forhold som man på en måte har til foreldrene under oppveksten. Er det noen tips til hvordan man kan klare å være mer sosial når man er ny på arbeidsplassen? Det blir liksom ikke helt det samme som når man kommer i en skoleklasse. Hvor mye er det lov til å "markere" seg og å snakke fritt? Jeg blir veldig sånn nikkedukke i nye jobber og er ikke den relativt selvsikre meg selv i det hele tatt... Postet av anonym: 8e5c71ea99b0101efb9954dc3a7fcd9a Postet av anonym: ef4bf66d4a485158aa91e60850f54a12 Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 du kan jo starte litt forsiktigt hvis du synes det er litt ekkelt i starten. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hvor vidt er lov å markere seg sosial burde du som et menneske klare å føle på deg. Om du ikke klarer det, ja, da har du enten mangel av antenner, eller så er du en robot. Ingen andre alternativer. Selvtillit og mestring er alfaOmega. I ny jobb vil du alltid føle deg som lillegutt. Jeg har hatt drøssevis med jobber, og selv når jeg er eldre enn personen som lærer meg opp, føler jeg meg som lillegutt. Vel og merke er dette gode egenskaper. Du burde være ydmyk, oppmerksom og fokusert på å gjøre tilfreds, ihvertfall de første dagene/ukene. Lykke til! Å husk, det er ikke så farlig med glassa. haha! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det der er i grunn naturlig, noen får det mer en andre. Har selv jobbet som omreisande vikariat på en del offshore båter, til tider er det lite kult. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Hvor vidt er lov å markere seg sosial burde du som et menneske klare å føle på deg. Om du ikke klarer det, ja, da har du enten mangel av antenner, eller så er du en robot. Ingen andre alternativer. Selvtillit og mestring er alfaOmega. I ny jobb vil du alltid føle deg som lillegutt. Jeg har hatt drøssevis med jobber, og selv når jeg er eldre enn personen som lærer meg opp, føler jeg meg som lillegutt. Vel og merke er dette gode egenskaper. Du burde være ydmyk, oppmerksom og fokusert på å gjøre tilfreds, ihvertfall de første dagene/ukene. Lykke til! Å husk, det er ikke så farlig med glassa. haha! Haha, så du synes jeg virket litt sånn sosialt tilbakestående? Føler du fremstiller det litt for svart/hvit. Hvis du er god til å takle sosiale situasjoner er du altså normal hvis du ikke er det, er du en robot. Nå var det kanskje litt feil å si "markere", mente mer å bli del av den sosiale gruppen. Joda jeg skal være ydmyk, men er bare litt redd for å bli alt for ydmyk. Når du bøyer deg så pass ned i gjørma at du nesten ikke kan ha en normal samtale så er noe litt galt. Men takk for gode råd, skal prøve å ikke knuse for mye, hahaha Postet av anonym: ef4bf66d4a485158aa91e60850f54a12 Postet av anonym: ef4bf66d4a485158aa91e60850f54a12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå