BuffyAnneSummers Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Får du ikke med deg hva jeg skriver? Jeg mener at man burde ta hensyn, og spesielt hvis noen har astma (jeg vet veldig godt hva det er, min mor har det), men røykeren kan ikke se på deg at du har astma, dette er noe du må gi beskjed om selv. Alle kan ikke gå rundt på eggeskall fordi noen 'kanskje' har en sykdom som gjør at ting som f.eks røyk kan gjøre så de reagerer voldsomt. Du må ta litt ansvar selv, si ifra neste gang personen ved siden av deg tenner en røyk, kanskje denne personen faktisk overrasker deg ved å respektere at du sa ifra og stumper røyken eller går unna. Og nei, fremdeles ikke sammenlignbart da mitt middagsbord og f.eks perrongen på majorstua t-banestasjon ikke kan sammenlignes da det ene er privat eiendom og den andre er offentlig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hadde det vært en helt normal handling, ja, men astma er ikke en sjelden sykdom og det er langt sjeldnere at noen setter pris på at du tenner en røyk foran dem. Hvis jeg skulle lært alle fremmede hva normal folkeskikk innebærer, så hadde jeg ikke hatt tid til annet. Derfor sitter jeg heller og venter med pustevansker i 5 minutter enn å potensielt begynne en diskusjon. Hva om du var på restaurant da jeg dreit på bordet foran deg? Ville det da vært akseptabelt inntil du sa ifra at du ikke vil at jeg skal drite på bordet i tilfelle jeg fikk den tanken? Jeg vil gå så langt som å si at passiv røyking er verre, da helsen er mer dyrebar enn din private eiendom. 2 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Skyte først, spørre etterpå? Nei, det er vel ikke slik vi er oppdratt. Røykeren får vike. Unntaket er hvis røykeren allerede står på perrongen og røyker. Ikke noe vits i å gå bort til røykeren da. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hva jeg føler? Jeg føler for å overrekke dem en slik astronauthjelm: Og hvis jeg er i en samtale med dem bare si: "go on". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå