Jypling Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 "Apple-hvit" Jaja, et desperat forsøk på å få flere sidetreff. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 20k for en 46" blir bare for latterlig. Får mye mere glede av å bruke så mye penger på en 60"++ med dårligere bildekvalitet imo. man får jo 64" samsung plasma for litt over 22k, denne vil nok for mange opplesves som en fantastisk tv. så 20K for 46" blir mye ja Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Plastma.... 46" og 64" CRT hadde vært noe det. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Apple hvit... Hva med Samsung-hvit eller Ark-hvit eller helt enkelt; Hvit? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Det er "apple-hvitt" fordi Apple er kjent for å ha hvit farge på tingene sine. Get over it. Dessuten mistenker jeg at det ble skrevet slik som ett lite sleivspark uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Om man VIRKELIG liker film, så liker man også skikkelig bildekvalitet, og da velger man de som har best bilde. Denne er den å sikte til nå, og 55" 21:9 kommer vel snart i ny versjon regner jeg med? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 De nye 21:9 modellene har allerede kommet. Det er vel 50 og 58" størrelse om jeg ikke husker feil. Verdt å merke seg at disse ikke har Moth-eye filteret. Ellers må jeg si jeg blir litt oppgitt over kommentarer som over, hvor folk mener det er bedre å kjøpe en større TV for pengene. Det er da ikke alle som er ute etter størst mulig TV for minst mulig penger! For mange er 46" en grei størrelse, og da er dette en grisebra TV... Som vanlig med high-end må man betale for det. Forøvrig er denne TVen priset ganske greit i forhold til konkurrenter. F.eks er Sonys 46HX920, som er en sammenliknbar modell, priset til ca 23.000,- Samsungs 46D8005 er priset til ca 15.000,- men har ikke sjangs å måle seg med denne klassen. Lenke til kommentar
setpos Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Veldig svak test med mye synsing dette. Lokal dimming fjerner detaljer (sort område med små lyse detaljer vil for eksempel få baklyset slått av) og bør derfor permanent skrus av for de som verdsetter god billedkvalitet og ikke bare sortest sort som produsenten ønsker for å få bedre målinger. Men uten lokal/adaptiv dimming vil sortnivået ligge på et _helt_ annet nivå. Da hadde det vært morsomt å få en sammenlikning til f.eks. Panasonic 50VT30 som garantert vil slå denne ned i støvlene. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Burde få minus for den råtne fjernkontrollen der.. Har aldri før tatt i en så ekkel fjernkontroll (ekle knapper og dne er ustødig på bordet). Jeg kjøpte en tv til bestemoren min fra philips og hun sliter med å bruke den, med mindre hun har den i hånden. Jeg tror en del folk faktisk vil la kontrollen stå på bordet og trykke på den, men philips har jo funnet ut at de skal lage noe kult, ovalt... Ellers er jo philipsmenyene for det meste enkle å sette opp, med wizards.. Men det var en del rariteter/dårlige løsninger i menyer (vedr. flytting av kanaler,m.m.) Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Veldig svak test med mye synsing dette. Lokal dimming fjerner detaljer (sort område med små lyse detaljer vil for eksempel få baklyset slått av) og bør derfor permanent skrus av for de som verdsetter god billedkvalitet og ikke bare sortest sort som produsenten ønsker for å få bedre målinger. Men uten lokal/adaptiv dimming vil sortnivået ligge på et _helt_ annet nivå. Da hadde det vært morsomt å få en sammenlikning til f.eks. Panasonic 50VT30 som garantert vil slå denne ned i støvlene. Det stemmer ikke. Når det er snakk om lokal dimming trenger ikke LEDene enten være av eller på. De kan selvfølgelig dimmes til mellomposisjoner. Korrekt kalibrert skal ikke skyggedetaljer gå tapt! Når det er sakt er det andre svakheter med lokal dimming, som bla går på lokalt dårligere sortnivå når det er innhold i sonen - spesielt fra store betraktningsvinkler. En sammenlikning med VT30 er egentlig ikke så utrolig interessant, da det er to veldig forskjellige TVer. VT30 er absolutt en knallgod TV, men også den har sine problemer. Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hadde vært artig å ta en test med plasma i en "normal" stue sammenlignet med denne. Har prøvd både VT30 i 55" og denne. Greit nok at VT har kommet seg ett godt stykke, men blir knust ned i støvlene når det kommer til gjenskinn her. Ville absolutt hatt VT30 i et filmrom, men i stua så blir det 9706 gitt. Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Snakker om sola så er den på søndagstilbud hos Elkjøp idag til pene 15 995,- http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/46PFL9706T/philips-46pfl9706t-46-3d-led-tv?scid=12349 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Synes den er alt for liten :/ Nå er det mange år siden jeg kjøpte 52" TV til ca samme pris. Greit at kvaliteten blir bedre, men man bør også sparke litt i tommene i denne prisklassen. 70" til 80" hadde vært passende og TV kunne da etter hvert erstattet videokanon på TV-stua. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 "TV-ens bakside er "Apple-hvit"" Seriøst? Kan være så teit som det vil, men skjønner jo faktisk hva slags farge det går i da faktisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 For å være helt ærlig: Det er mange Samsung-fanboys her. Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Etter at jeg leste testen på teknofil.no av forrige modell (9705), bestemte jeg meg for å kjøpe den TVen. Den skulle jo være noe av det beste som var å finne på markedet da. Det skulle ikke så mange timer til før jeg fant ting jeg irriterte meg over. - Dårlig kontroll av baklyset. Se siste film av Harry Potter, og du vil ofte se at deler av bildet blinker/flakker. Det virker som at baklyset ikke helt vet om det skal være på eller av. - Når tekst vises, korrigeres kontrasten i hele bilde (litt avhengig av lys og farger i bildet som vises) - Når tekst vises, vil bildet rundt teksten bli opplyst. - Summelyd fra Ambilight. - Tegn til etterslep Dette er bare det jeg kommer på i skrivende stund. TVen har et sykt bra sortnivå og et veldig klart og fint bilde med fine farger, men det nytter veldig lite når man sitter og irriterer seg over hvordan bildet vises fram. Nå vet ikke jeg hvor lang tid dere bruker på å teste en TV (og det var kanskje ikke dere som var med i testen av 9705), men jeg synes nevnte punkt over burde fanges opp i en test. Nå er jo dette en ny modell og er sikkert forbedret mange hakk. Det jeg egentlig vil fram til er at jeg savner mer dybde i testene deres. Det nytter ikke bare å bli oppslukt av sortnivå og fine farger fra ambilight. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Skru av Dynamisk-kontrast? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå