p10 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er på leting etter en dings som kan gjøre følgende ting: Erstatte a-planen jeg bruker for å organisere arbeidsdagen min. Surfe på nettet (facebook, epost, youtube og nettbank). Spille gamle spill vha emulator. Se film (aller helst streamet direkte fra hjemmeserveren, men via minnekort går også greit). Kobles til stereoanlegget for å høre på nettradio Lytte til podcastene til Misjonen. Dersom det i tillegg er en telefon så er det et pluss, men ikke et must! Jeg har idag en Nokia N97mini som fungerer ok til det meste. Men kalenderfunksjonen er håpløst tungvint og kan ikke konkurrere med a-planen min. Nettsurfingen fungerer heller ikke optimalt. Den originale nettleseren er håpløst treg og Opera Mini begrenser mulighetene en god del. Synes også skjermen er i minste laget. Vil en stor smartphone (4" skjerm) kunne oppfylle ønskene mine, eller er jeg i tablet-territorium? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 En ting du må være obs på er at banken din må støtte et alternativ til BankID som bruker Java, ellers får du ikke logget inn på noen av OSene som er i bruk i dag. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 En ting du må være obs på er at banken din må støtte et alternativ til BankID som bruker Java, ellers får du ikke logget inn på noen av OSene som er i bruk i dag. Godt poeng når det gjelder nettbank (i nettleseren) Men de fleste banker har i dag egne apper til ios/android Lenke til kommentar
p10 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 En ting du må være obs på er at banken din må støtte et alternativ til BankID som bruker Java, ellers får du ikke logget inn på noen av OSene som er i bruk i dag. Godt poeng når det gjelder nettbank (i nettleseren) Men de fleste banker har i dag egne apper til ios/android Stemmer. Banken min har et slikt alternativ! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hvis du begrenser deg til iOS og Android så... tja vil ikke SGS Note funke veldig bra til det du ønsker her? En liten bastard mellom telefon og tablet . Jeg ville kjøpt meg en Note selv om jeg ikke hadde noe jeg liker bedre for tiden. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ligger en lengre presentasjon av Samsung Galaxy Note på Samsung Norge sin Facebook profil. Med mindre du finner den for stor så virker dette som en drømmekombinasjon mellom mobil og nettbrett for min del. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg tror Galaxy Note, eller evt Galaxy Nexus er perfekt for deg. Alt du nevner som behov her (med unntak av streaming, har aldri hatt behov for å prøve) gjør jeg allerede i dag med min SGS2 uten at det byr meg på noen problemer. Du har definitivt ikke behov for noen tablet ihvertfall. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Takk for tilbakemeldingene. Hadde glemt Galaxy Note. Skal kikke nærmere på den. Stor størrelse avskrekker meg egentlig ikke siden jeg ringer veldig lite. Det som jev virkelig savner på min n97mini er kalender/planlegger ala a-plan eller filofax. Det er et uunværlig redskap i jobben min for å notere ned viktige beskjeder, ting jeg må huske og møter. Ser at Samsung har noe de kaller s-planner. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Takk for tilbakemeldingene. Hadde glemt Galaxy Note. Skal kikke nærmere på den. Stor størrelse avskrekker meg egentlig ikke siden jeg ringer veldig lite. Det som jev virkelig savner på min n97mini er kalender/planlegger ala a-plan eller filofax. Det er et uunværlig redskap i jobben min for å notere ned viktige beskjeder, ting jeg må huske og møter. Ser at Samsung har noe de kaller s-planner. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sånn føles det å ringe med en tablet: Lenke til kommentar
mav_77 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Har du sjekket ut Samsung Galaxy Note? Samsung Galaxy Note - telefon eller tablet? www.mobilnytt.no/2011/11/samsung-galaxy-note-telefon-eller-tablet Endret 7. november 2011 av mav_77 Lenke til kommentar
p10 Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Batterikapasitet ser ut til å være den største begrensningen til smarttelefoner. Min nåværende n97 mini holder 2 og en halv dag ved forsiktig bruk og fra morgen til kveld ved heftig bruk. Kanskje en fordel å ha en telefon til å gjøre telefonting og en tablet til de andre tingene... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvorfor det, om du uansett må lade en nehet daglig? Med mindre du ofte er uten mulighet til å lade telefonen om natten, tror jeg ikke du skal tenke på det. Du finner et utall programmer som lar deg synce kalendre både mot google calendar, excahnge, caldav og hva du enn måtte ønske, så det skal nok godt gjøres å ikke finne noe som passer for deg. (Selv er jeg veldig glad i Jorte, men den støtter bare gcal og sin egen versjon.) Når det er sagt, vil jo en tablet være bedre, bådre til surfing og filmtitting. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kanskje en fordel å ha en telefon til å gjøre telefonting og en tablet til de andre tingene... Enig, og etter at jeg fikk meg et nettbrett så blir det ganske avgjørende for hva slags telefon jeg kjøper neste gang. Den trenger jo ikke å være spesielt stor, bare den er grei å skrive på. Da kan man helt fint velge en "liten" telefon. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Du finner et utall programmer som lar deg synce kalendre både mot google calendar, excahnge, caldav og hva du enn måtte ønske, så det skal nok godt gjøres å ikke finne noe som passer for deg. (Selv er jeg veldig glad i Jorte, men den støtter bare gcal og sin egen versjon.) Er ikke ute etter muligheter for å synce kalendere. Jeg ønsker meg noe som kan erstatte min a-plan. Da tenker jeg først og fremst på tilgjengelighet og fleksibilitet. Kalenderfunksjonen på min nåværende n97 mini har for få muligheter med tanke på hva jeg legge inn i kalenderen. Det er også en veldig omstendelig prosess å legge til nye oppføringer i kalenderen. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Kanskje en fordel å ha en telefon til å gjøre telefonting og en tablet til de andre tingene... Enig, og etter at jeg fikk meg et nettbrett så blir det ganske avgjørende for hva slags telefon jeg kjøper neste gang. Den trenger jo ikke å være spesielt stor, bare den er grei å skrive på. Da kan man helt fint velge en "liten" telefon. Ser at Samsung har kommet med et bluetooth "telefonrør" (hm5000) som nok ville fungere bra sammen med f.eks en galaxy tab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå