Krypdyrkongen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tenkte jeg skulle ha meg en ny mus, tastatur og headset så jeg er helt up to date. Trenger ikke det med en gang, så hvis noe ultra-bra kommer ut snart så kan jeg vente. Til sammen kan jeg vel bruke 2000kr, men kan gå litt opp(eller under ) Jeg har stasjonær, så om produktet har kabel eller er trådløs gjør ingen forskjell for meg. Og produktet/produktene skal helst kunne kjøpes i en butikk(går greit å kjøpe over internett, men liker best å levere ting i en butikk hvis de er ødelagt) Og ha en så lang som mulig garanti, mener at Alienware-greiene bare hadde 1års garanti, er litt kipt hvis det blir ødelagt etter 1år og 1 dag... Mus: Den må ha minst to knapper til tommelen(gjerne andre knapper også), scrolleren skal helst være løs(finnes det?) eller ha veldig små hakk(denne har altfor store hakk) og være veldig behagelig å holde i. Jeg har veldig lyst på Alienwares TactX mus, men er den verdt den prisen? Headset: Må være behagelig å ha på seg i flere timers strekk og ha god mikrofon(bruker Skype endel) Har sett litt på Alienwares TactX headset, men tar gjerne imot andre forslag. Har egentlig et greit headset, men mikrofonen knakk og hadde ikke garanti på den(var vel derfor den var så billig) Tastatur: Må ha bakgrunnsbelysning(helst rød), være behagelig, må kunne brukes til spilling og normal bruk(som nå), ha norsk tegnsett, ikke høre ut som en gammel skrivemaskin når man skriver og helst ha et par macro-knapper(holder med 5-10) Har sett litt på MICROSOFT SideWinder X4 og LOGITECH G110. Jeg stoler ikke helt på Razer sine tastaturer, ca alle jeg kjenner sier at tastaturet er ødelagt iløpet av et år, STEMMER DETTE ELLER ER DE BARE UFORSIKTIGE? Og hva er forskjellen på mekaniske tastatur og "vanlige"? Er forresten helt ny her, så hvis noe er feil/mangler, bare si ifra! Unnskyld for eventuelle skrivefeil Lenke til kommentar
spamex Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Mus: Jeg har denne datamusen, Razer Deathadder, og jeg har ikke hatt noen problemer med den. Den er ganske behagelig å bruke og den har 2 knapper på siden og små hakk på scrollen. Tastatur: Jeg har ikke dette tastaturet men det er ganske mange som anbefaler det, Logitech G19. Jeg har hatt 2 logitech tastatur, den ene ble ødelagt uten grunn og den jeg har nå, logitech g110, slutter av og til å funke. Så jeg har ingen god erfaring med Logitech tastatur. Headsett: Jeg har heller ikke dette headsettet men har veldig lyst på den, Logitech G35 Surround Sound. Har prøvd det og for en følelse det var å spille med det i stede for Steelseries Siberia V2. Det er også mange bra anbefalinger og det er ikke særlig dyrt. Totalprisen er ca. 2200kr. Endret 3. november 2011 av VenaTio Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Takk for forslagene, men det var ikke helt det jeg så etter, spesielt siden jeg helst vil kunne kjøpe de i en butikk, da det fort blir mye dyrere. Jeg har prøvd Deathadder, men den var ikke noe for meg. Du svarte forresten utrolig raskt! (Det som vinner av produktene nedenfor er sannsynligvis det med best garanti/holder lengst) Jeg tar selvfølgelig imot andre forslag, men dette er det jeg har sett litt på: Mus: Alienware TactX Mouse eller Logitech G9X Tastatur: Microsoft Sidewinder X4(som tilfeldigvis er på kampanjetilbud på Datakjeden) eller Tt eSports Challenger Pro Headset: Steelsseries 7H eller Alienware TactX Headset Jeg trenger visst også en ny musematte, som må være mellom ca 15-22cm i bredden, ikke skli(stort problem med min) og være behagelig. Noen forslag? Endret 4. november 2011 av Krypdyrkongen Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Mus logitech g400/500 Headset Logitech g35 /thread Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Har dette headsetet selv. Du får veldig mye for pengene og det er på helgetilbud : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609046 Endret 4. november 2011 av Tjostolf Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Noen som vet hvor lang garantien på Alienware-tingene er? Og har mikrofonen på TactX headsetet støyredusering? Hvis ikke, er dette et problem? Skulle gjerne hatt noen med erfaring med Alienware-tingene. Jeg tar fortsatt imot forslag, men dette er det jeg tror jeg går for hittil: Mus: Alienware TactX Tastatur: Microsoft Sidewinder X4 Headset: Vet fortsatt ikke. Hvordan er TactX og G35 når det kommer til musikk og store eksposjoner ol.? Liker veldig godt det med at TactX headsetets mikrofon er utrekkbar, så den ikke er i veien hele tiden. Musematte: SteelSeries QcK Mousepad Mini Eller det kan bli noe helt annet! Jeg får se hva som er på tilbud når jeg skal kjøpe dem(Slutten av november/begynnelse av desember) EDIT: Da blir det Sidewinder X6 og TactX hvis ingen kommer med noen bedre forslag som ikke koster flesk. Men jeg trenger fortsatt en musematte på 15-22cm som ikke glir og er behagelig, tror at QcK Mini er litt for tynn. Endret 8. november 2011 av Krypdyrkongen Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Du kunne tatt en titt på ASUS sitt Republic of Gamers headsett. Link til headset: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648537 Link til Guru3D.com sin review av headsettet: http://guru3d.com/article/asus-vulcan-anc-headset-review/ (Les hele) Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 OK, da mangler jeg egentlig bare headset.(hvis ikke noen finner en god, liten musematte) Som sagt, så er jeg ingen ekspert. Krav til headset: Behagelig, helst ikke så tungt heller.(Skal brukes i fleretimer av gangen(5-6++)) Liker heller ikke veldig klamme headset. Ørene skal vel helst være nesten helt urørt av øreklokkene? Mikrofon med noice-cancelling(eller whatever), og helst, men ikke nødvendig, skjulbar.(avttakbar eller uttrekkbar) Skal lett kunne høre hvor lydene kommer fra.(må ha surround? Er ingen ekspert) God til både videoer(youtube), spilling og musikk.(god bass er viktig) Skal blokkere litt, eller all lyd utenfra og omvendt. God kvalitet, ser at Steelseries 7H og andre har visst litt problemer der. Se ganske greit ut/kult. Foretrekker å kunne ha 3.5mm og USB plugin (Si ifra hvis noe er feil ovenfor) Har skrudd opp budsjettet fra rundt 700 til rundt 1000kr på headsetet. Headsetet skal kunne kjøpes fra en norsk (nett)butikk, er så kjedelig når ting blir stoppet i tollen i flere uker. Har sett litt og snakket litt med venner, og vi kom frem til Razer Megalodon. Er denne god nok? Alt skal kjøpes rundt slutten av november/veldig tidlig desember Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Headset: G35. Har hatt dette lenge nå og er strålende fornøyd. Mikrofonen er ikke avtagbar, men kan enkelt trekkes bort fra munnen. Mikrofonen kan slås av og på med en knapp på selve headsettet. I tillegg er det 3 programmerbare knapper på det, og en volumkontroller. Tilkobles via USB. Kanskje litt kjedelig utseende. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Mus: Mionix Naos 5,000. Headset: Sennheiser PC 360. Tastatur: Hvis du kan se bort i fra P-12 tingene så anbefaler jeg sterkt ett FILCO Majestouch. Det kommer ikke i norsk layout men det gjør det i svensk. Dessuten så har du Zowie Celeritas Pro. Endret 10. november 2011 av Dasch Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Takker for alle svar, men jeg kan ikke se for meg med G35 på LAN. Orker ikke engang tenke på det. Vel, har nesten bestemt meg. MEN, jeg trenger fortsatt en ny musematte som er ca 15-22cm bred, og 3mm eller tykkere. Og så må den sitte godt på skrivebordet, så underlaget må ha godt grep, gjerne gummi eller noe sånt. Det blir vel: Microsoft Sidewinder X4, Alienware Tactx(mus) og Steelseries 7H.(Eller noe sånt) EDIT: Kan være jeg dropper tastatur, da jeg kanskje kjøper meg bærbar. Endret 14. november 2011 av Krypdyrkongen Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ok. Skal gjøre deg en tjeneste. Tastatur: http://cdon.no/elektronikk/saitek_cyborg_keyboard-4065154?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no Du kan takke meg etter du har kjøpt det. Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Ok. Skal gjøre deg en tjeneste. Tastatur: http://cdon.no/elektronikk/saitek_cyborg_keyboard-4065154?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no Du kan takke meg etter du har kjøpt det. Skal virkelig vurdere det, hvis jeg ikke kjøper meg bærbar da. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 7H har en tendens til å miste lyden i en eller begge høytalerne etter en stund, men du er kansje heldig og den varer litt lengre enn normalt. Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 7H har en tendens til å miste lyden i en eller begge høytalerne etter en stund, men du er kansje heldig og den varer litt lengre enn normalt. Javel? Da får jeg vel velge noe annet da, kan ikke ha noe som blir fort ødelagt. Altså ikke: Razer Megalodon, Steelseries 7H eller G35(liker ikke utseende) Kanskje Alienware TactX, eller noe annet? Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hører jeg folk anbefale Razer og Alienware utstyr? Uff, hva skjer her? Lenke til kommentar
Krypdyrkongen Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Ok headsetet må ha god surround lyd, ikke trådløs, være behagelig, dempe litt lyd, støyreduserende mikrofon, og helst ha utrekkbar/avtakbar mikrofon. Finner kun headset uten avtakbar/utrekkbar mikrofon til den beskrivelsen, noen som vet om et MED avtakbar/utrekkbar mikrofon? Hvis ikke dette finnes, får jeg vel gå for et headset uten denne funksjonen. Da blir det vel Razer Megalodon/G35/PC 360 hvis ikke jeg finner noe bedre. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Nå tar vi det helt rolig her. Når folk begynner å anbefale Razer og Alienware utstyr, så blir jeg litt redd. Tror trådstarter er ute etter noe bra. Skjønner godt at dere synes at lyden i deres originale iCrapple øreplugger er bra, og at Razer er "bittelitt" bedre. Kan ikke sammenliknes. Razer og Alienware er manskit. Endret 17. november 2011 av Quattro123 1 Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hvis du ikke allerede har bestemt deg, får jeg foreslå Mionix Saiph 1800? Kjøpte den for omlag et år siden, og er superfornøyd. Den er litt tyngre enn en vanlig mus, men ingen murstein sånn som enkelte gaming-mus er nå om dagen. Ergonomisk ligger den godt oppi håndflaten, så det blir minimalt med belastning på fingrene. 2 tommelknapper, plassert slik at de ikke er i veien under hektisk gaming, og knapper på toppen til å justere sensitivity. Fargen på scrollehjulet skifter også når du endrer på følsomheten. Hjulet forøvrig er behagelig å scrolle med, myke hakk og behagelig "myk" overflate. Kommer med ledning, som tilogmed er innbundet i tvunnet stoff (ikke bare plastikk) for den ultimate gaming-opplevelsen. Løp og kjøp, 395,- på Lefdal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå