vamkri2506 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hei jeg er nybegynner på Phpmyadmin og jeg har et problem. Noen som vet løsningen. Jeg får opp føgende beskjed: Velkommen til phpMyAdmin Feil MySQL sa: #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) Tilkoblingen for kontrollbrukeren som definert i din konfigurasjon feilet. phpMyAdmin forsøkte å koble til MySQL-serveren, og serveren avviste tilkoblingen. Du må kontrollere vert (host), brukernavn (username) og passord (password) i config.inc.php og sjekke at de tilsvarer den informasjonen du fikk fra MySQL-server administratoren. Lenke til kommentar
vamkri2506 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg får opp samme bilde som på denne linken: Phpmyadmin link Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 har du sett hva som står inne i config.inc.php fila da? Husker jeg kålet med dette første gang jeg installerte phpmyadmin. mener å huske at man måtte legge til eller fjerne en linje i den fila. Eventuelt at man måtte generere en ny. Kan være det siste. Lenke til kommentar
vamkri2506 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Litt mer detaljert fremgangsmetode Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det står jo hva som er feil. Trenger litt mer info, har du satt opp MySQL selv og? Har du opprettet noen mysql-brukere? Ekstern server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå