pierce007 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Vi er i dag 2 ansatte. Jeg bruker en stasjonær som og brukes som server (installert kombinert regnskap/lager program - Mamut). Andre ansatte bruker en laptop med tilgang til serveren. I tillegg kjøres det backup til en ekstern server (eksternt firma). Vi er nå i en flytteprosess, og vi skal ansatte 1 eller 2 til. I tillegg blir det en pc på lageret (kun lagerstyrt bruk - utskrifter av pakkseddler ol). Mao minst 3 maskiner som brukes. Tenker nå kanskje på å endre litt på oppsettet i denne sammenheng hvis det er noe som er mer optimalt og like brukbart, som feks ha en server stående 24/7 som tar backup ol fremfor eksternt firma. Ideer/forslag tas imot med takk! Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Laptop/stasjonær til alle ansatte + en server som kan kjøre backup, brukerstyring osv og logistikk sentralt? I og med at bedrifter er pliktet å ta vare på regnskap i minimum ti år ville jeg gått for en båndstasjon til backup. En kasett tar jo ingen plass i et trygt skap. Eventuelt en maskin med virtuelle servere for å fordele backup/brukerstyring og logistikk på to forskjellige virtuelle maskiner. Logistikkmaskinen kan jo også kjøre en printserver for både pakkseddler og skrivere på kontorer hvis det er i bruk (hekt dem på nettverket, ikke lokalt på maskin). EDIT: Søk en moderator om å flytte tråden til bedriftsdelen av forumet, der finnes det langt mer kompetanse på bedriftsservere og -nettverk enn på denne delen, som stort sett er nerdeporno i hjemmet. Endret 4. november 2011 av b0nn3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå