Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye for sertifikatet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jævlig mye å si hvor du bor ja. Jeg bor i stvg, betalte 30.000 for lappen. Og jeg fikk den billigst av kompisene mine. Tror det er billigere i bergen. I oslo betaler folk rundt 15.000 for den. helt latterlig at geografi skal ha noe å si på hvor mye du skal betale ;) google.com -> trafikkskoler bergen

Lenke til kommentar

At folk betaler 15 000 her i byen tviler jeg på. Da jeg tok lappen for snart seks år siden betalte jeg vel rundt 18 000 kroner. Det var med relativt få kjøretimer og en gjennomsnittlig dyr skole.

Tror nok ikke det har blitt noe særlig billigere de siste årene. Mistenker at i overkant av 20 000 er det du bør regne med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bekjent av meg tok lappen i høst. Betalte ca 30.000 inkl alt.

Edit: Akershus/Oslo-området.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan gjøre mye for å redusere antall timer utover de obligatoriske til et minimum:

- start i god tid (med det samme du fyller 16)

- lag en plan sammen med foresatte og kjørelærer, slik at du får nye "oppgaver" på kjøreskolen, som du kan øve på privat

- kjør mest mulig privat

- les masse på teorien, slik at kjørelærer slipper å bruke tid på dette

- les enda mer på teorien, den må sitte så godt at du slipper å tenke når du kjører

- jobb sammen med noen du kjenner med teorien, slik at dere kan hjelpe/spørre hverandre

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

knapt 3 år siden jeg tok lappen. (klasse B) (klasse M får man med på kjøpet når man kjører opp til klasse B)

hadde full pakke da.

-traffikalt grunnkurst

-teoritimer

-6 kjøretimer

-glattkjøring

-langkjøring

-teorieksamen

-leie av bil til oppkjøring

-oppkjøring

-betaling for lappen hos BT

sum totalt kom lappen min på 15000 kr. synes ikke det var ille. tok den hos den største trafikkskolen i Bodø som har ALT av kjøretøyklasser. og de er nest dyrest i bodø.

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Skal si tidene forandrer seg. Jeg kjørte opp i Tromsø i 1997, og hadde et totalt utlegg på 6000,- for lappen. Dette inkluderte all obligatorisk kjøreopplæring, og teorien tok jeg som privatist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...