eirikol1 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Heisann, Gamlefar/pappa har endelig bestemd seg for å kjøpe "ny" pc, dvs. nytt kh og ram (sia han skal få mitt gamle sapphire 5750(5770 flasha), min gamle phenom x2 545, og ein av mine 500 gb harddisker). Så då tenkte eg at vist vi kjøper RAM til meg, så får han mine gamle ram brikker, no har eg Corsair Dominator 4GB 1600mhZ. Dette er mest fordi eg vil ha 6-8GB RAM. Eg har sitt på noko corsair vengence. då altså å kjøpe to stk. av desse. Men prisen er jo 350 kr per, og då lurte eg på om eg heller skal kjøpe Corsair Veangce 16gb 1600mhz, eller Corsair Veangence 8 gb 1600mhz Vist dykk har nokre andre alternativ så komm gjerne med dei! Eg har eit ASUS M4A78T-E hovudkort. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Du har sannsynligvis ikke behov for mer enn 8 GB ram med mindre du driver med videoredigering o.l. 12 GB hadde kanskje vært noe vurdere siden det er så billig for øyeblikket, og da er du sikret en god stund fremover. Og ja Corsair Vengeance er veldig bra. ;> Endret 3. november 2011 av MrPr0 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Eg speler med den pc eg skal oppgradere, men kjører også litt virtuelle OS, og då er det greit å ikkje kvele maskina heilt. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Selv 8 skal gå greit for virtuelle maskiner, men det er greit å gå for 12 GB, så er man sikret et par år fremover. Er dessuten ikke spesielt dyrere enn 8 GB. Bare dropp lunsjen et par dager fremover, så har du ''tjent inn'' de pengene. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 12 gb Veangence kostar 879 kr, mens same typen, 16 gb Veangence kosta 849, så trur eg kjøpar 16 gb i staden for 12... Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Ah, ja. Det er nok like greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå