Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming-pc (5-7000 kroner)

Anbefalte innlegg

Heppsann!

Skal kjøpe ny PC nå som Skyrim og BF3 er godt på vei. Målet er å kunne spille på high (og til og med på grensen til ultra?). Har funnet fram forslag til noen komponenter, men trenger nå tips og hjelp fra dere :)

Hittil liste:

Intel i5-2500K Quad 3.3GHz

ASUS P8P67 B3.1 P67 S-1155 ATX

KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9

Fractal Design R3 Miditower

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM

Er litt usikker på lista her, f.eks valgte jeg ut hovedkortet ganske tilfeldig; finns det bedre/rimeligere alternativ eller er denne helt grei?

Har fått et inntrykk av at Radeon sine grafikkort gir mer maskinvare for pengene, med ulempen av å lett bli ustabile og uforutsigbare, er dette feil? Føler meg av den grunn mye tryggere på å betale det lille ekstra for et stabilt Nvidiakort...

Har hørt at Geforce 560 Ti er rimelige, men er veldig fristet til å spandere på meg noe kraftigere, og ser nå litt på Zotac GTX 570 1280MB.

Har en strømforsyning fra før av, Corsair VX 550W, så hadde vært kjekt å sluppet å kjøpe ny hvis den er tilstrekkelig, men hvis ikke står det nok mellom en Corsair med høyere effekt (forslag?) eller OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU. Hva tror dere?

Om det blir penger til overs hadde det vært gøy med en liten SSD til å ha OS på. Har fint lite peiling på de, så trenger hjelp til å finne noe billig og greit :)

Budsjettet ligger på 5-7k. Kan strekke muligens strekke meg noe.

PS: har noen gamle harddisker fra før, så trenger ikke det med det første.

Endret av Brakebein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du ha en gtx 570 så må du nokk oppgradere psu, men med gtx 560ti så trur jeg at 550w vil klare det, men sjekk at den har to pci 6pin, for gtx560ti bruker to sliek og gtx 570 bruker en 8-pin og en 6-pin

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...