Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Skiftet router da jeg låste meg selv ute fra nettet via ip adresse(i nettleseren på ip adressa hvor du kan administrere alt). Nå har jeg ny router. Samme type som forrige gang, en Zyxel. Får koblet til det trådløse nettverket, men når jeg skal koble til med ledning på ene stasjonære maskina så får jeg ikke tilgang til nettet. Har også komt opp begrenset eller ingen tilgang, og i tillegg var det et rødt kryss på nettverkskorta i enhetsbehandling. Dette forsvant når jeg "aktiverte" nettverkskortene igjen. Noen som har anelse om hva som kan være galt? Har prøvd å resette routeren uten hell. Nettverkskortet ser ut til å funke da jeg sender pakker til routeren. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har du konfigurert routeren?? Eller fikk du den prekonfigurert av ISP?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Routeren var pre konfigurert av levrandøren ja. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Sjekk at du ikke har satt fast ip på nettverksnicet som ikke vil koble opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 På min mine nettverkssteder på lokal tilkobling egenskaper har jeg automatisk tildelt ip adresse. Eller er det en annen plass jeg sjekker dette? Har ikke skrivd inn en ip adresse som jeg kan se. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Må være routeren som er problemet. Har prøvd alt. Skiftet ledning, restarta router, tatt ut og inn kabler og ledninger, tilbakestilt alt av innstillinger. Har til og med kjøpt helt nye nettverksledninger i håp om at det var der problemet lå. Prøvde også å koble PS3 til nett med kabel, dette har fungert utmerket før den nye routeren kom i hus. Men der var det heller ingen respons. Kan det ha seg slik at kretskortene til LAN er defekte mens WIFI funker? Litt rart siden lysene til LAN lyser. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Tja, det er ikke godt og si men det kan jo hende at den nye routeren er defekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det jeg tror. Akk, der gikk helgen adundas med musikk, spilling og surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå