Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] "Lokal tilkobling har ikke gyldig ip-konfigerasjon"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kan det høres ut som om det er en form for konflikt mellom ip-adresser.

 

Trykk start --> Kjør --> skriv "ncpa.cpl" og trykk ok\enter

 

Dermed høyreklikker du på nettverkstilkoblingen du har problemer med --> Egenskaper --> IPv4

 

Påse at du mottar IP adresse og DNS automatisk. Om du alt gjør det, trykk start --> kjør --> skriv "cmd" --> skriv "ipconfig /release" --> "ipconfig /renew"

 

Du bør også skru av IPv6 om du ikke bruker det, da det er en stor sikkerhetsflause i Windowsbaserte operativsystemer. (Gjelder også blant annet Playstation 3 om du har det)

 

Om det fremdeles ikke er løst; få et overblik over fysisk tilkobling, kanskje kabel mellom router og switchen du bruker har detti ut eller er defekt. Om du har en enkel kabel mellom router og PC kan det også være at kabelen din er delvis.

 

Ville også forsøkt å restarte routeren om du ikke har gjort det allerede - det kan i enkelte tilfeller løse slike problemer selvom WiFi fungerer. (Kan eksempelvis være korrupt ARP-table, hvilket bringer meg til "arp -d *" i kommandolinja i windows)

Endret av Zodux
Lenke til kommentar

Det er veldig sært, kablet funker alltid. Du har ikke det trådløse nettet oppe og kjører når du putter inn kabelen?? Det vil isåfall ikke fungere.

 

Du bør også restarte routeren din hvis du ikke har prøvd det.

Ikke det nei? Skal prøve og deaktivere det trådløse når jeg kommer hjem, men mener dette har fungert før..

Lenke til kommentar

Høres megapussig ut. Det eneste jeg kan tippe er at når du bytter cpu så påvirker det muligens chipsettdrivere eller noe. Du har altså bare byttet cpu uten noen form for reinnstallering av os?

I mitt hode så skal jo det kunne gå hvis det da ikke er forskjellig bit versjon på cpuene og det er mulig det er der det ligger. Altså 32 kontra 64bits cpu. Vill tipping men et tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...