Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hei noen som kan gi meg en bra forklaring på hva hovedforskjellen på Ram og en hardisk er? hva er rom? hva menes med lagerhieraki? hva er cahce ? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 ram er minnemoduler på chip brikker. hardisk er en mekanisk spindel med disker som det skrives og leses data fra, fra en lesearm. noen andre for ta over her fra... Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) ram er minnemoduler på chip brikker. hardisk er en mekanisk spindel med disker som det skrives og leses data fra, fra en lesearm. noen andre for ta over her fra... jo takk , går vg1 , så lit vanskelig beskrivelse du kommer meg Endret 3. november 2011 av Petterboy95 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 hvorfor søker du ikke wikipedia? Både ram, rom, hdd og alt annet er forklart der. Etter du har lest, kom med spørsmål hvis du er forvirret så garanterer jeg at noen vil svare. det er så mye å skrive hvis man skal forklare fra grunnen av, derfor må du lese noe selv. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 hvorfor søker du ikke wikipedia? Både ram, rom, hdd og alt annet er forklart der. Etter du har lest, kom med spørsmål hvis du er forvirret så garanterer jeg at noen vil svare. det er så mye å skrive hvis man skal forklare fra grunnen av, derfor må du lese noe selv. men hvilke to hoveddeler av programvare har vi , finner ikke dette ? fant svar på alt her nå rom er det minne som er vanskelig å endre og legge ting på? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 de to hoveddelene av programvare er rammesystem og applikasjoner. rom står for read only memory og er akkurat hva det heter. dette minnet kan ikke skrives til med tradisjonelle metoder. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) de to hoveddelene av programvare er rammesystem og applikasjoner. rom står for read only memory og er akkurat hva det heter. dette minnet kan ikke skrives til med tradisjonelle metoder. åja forstår nå et spørsmål der filene for å drive dataen er som man trenger for at dataen skal funke , ligger de på ROM da ? Endret 3. november 2011 av Petterboy95 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Både og. Bios er ofte kopiert til en ROM brikke, i tilfelle noe skulle gå galt så er det en ekte kopi til enhver tid tilgjengelig på hovedkortet. Andre, ekte ROM medier er CD, DVD og BD. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 forsto ikke det siste der , hvordan kan cd være rom medier , er jo ikke vanskelig å fjerne å legge til ting på dem ? kan være at jeg er på jordet med å forstå dette nå stemmer det at 8 bit er 1byte? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Prøv å legg til eller fjern noe fra en CD du har kjøpt med innhold på, så ser du. Ja, 8 bit er 1 byte. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Prøv å legg til eller fjern noe fra en CD du har kjøpt med innhold på, så ser du. Ja, 8 bit er 1 byte. åja , tenkte på brennbare cd , men de som ikke er det er klart funker på denne måten , takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå