magnkra Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ser at hardware "lyd og bilde" setter opp en liste med anbefalinger av hvilke instillinger de brukte i testen, og at de mener de blir de beste. Men hva er definisjonen på "beste bilde"? Jeg har en Sony KDL55ex720 som jeg prøver å stille inn mest mulig rett. Jeg ser at flere testere missliker f. eks instillinger som "dynamisk" og "filmmodus" osv. Hvorfor det? Er ikke det som gir mest flyt og det som gir mest lys og sterkest farger best? Ser og at det og kan stilles etter hva som blir mest "realistisk", men blir ikke dette utrolig basert på personlige meninger om hva som er best? Når jeg ser på film vil jeg f. eks ha et annet bilde enn når jeg ser på tv-sendinger. Hvordan kan jeg stille inn tven slik at den yter det den kan yte, og slik at jeg får "best bilde?" Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Du burde kjøpe en kalibreringsdisk. Den stiller inn beste bilde for TV'en din. Du kan lese mer om det her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå