Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner å bli en stund siden jeg var aktiv på PC dele fronten, og spør derfor noen som fortsatt forhåpentligvis er aktiv :)

Jeg begynner nå å tenke på å oppgradere PC'en min. Jeg skal hovedsakelig bruke den til MW3, men det er en mulighet for litt BF3 også. Vil helst ha mulighet til å kjøre MW3 på høy grafikk, med god FPS, men det er ikke like farlig med BF3, så lenge jeg ikke har altfor lav FPS.

P.d.d. har jeg dette oppsettet:

AMD Athlon II X2 250

Nvidia GeForce GTS220

MSI 760GM-P23

Crucial DDR3 1333MHz 4GB

Det jeg også lurer på er om jeg MÅ bytte ut skjermkortet med en gang? Kan jeg vente til over nyttår med å kjøpe nytt skjermkort? Ettersom hovedkortet er AM3 socket, er det dumt å kjøpe en bedre AM3 prosessor, og beholde hovedkortet?

RAM'en fungerer forsåget fint for øyeblikket, men rett meg hvis jeg er helt på jorde.

En ting er veldig sikkert; Jeg trenger en ny Strømforsyning! Har sett så smått på Corsair TX 750W. Er det noen bedre kjøp for tiden?

Tenker å bruke alt fra 1-3k, avhenger av hvor mange komponenter jeg må bytte ut.

Mvh

Tekk

Endret av Tekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok oppgradere hele pakka for å kunne i det hele tatt ha drømmer om å kjøre MW3 i det hele tatt. Jeg har omtrent samme oppsett som deg og jeg kunne såvidt kjøre BF3 å Low med Low Resolution. (Var tilogmed da passe laggy.)

Skjermkortet MÅ byttes ut hvis du vil ha noe glede av noen nye spill, jeg har GTS230 og den sparker ikke akkurat fra seg...

Chipsettet på MB ditt er eldende, så jeg vil anbefale nytt MB og ny prosessor. Nå er ikke jeg veldig sikker på hvor mye chipset har å si, men du har 760G og nyeste er 890GX/FX.

RAM ser helt fin ut, 4GB @ 1333MHz burde holde i en liten stund til.

PSUen du har sett på ser ut som ett godt kjøp hvis du ikke er så opptatt av at det er en del kabler.

Mine Budsjett/Minimum anbefalinger i deler for å kjøre MW3 og BF3 noenlunde greit på High 720p (1080p hvis du er heldig.)

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518692

GPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

MB: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596850

Ta til tanke at jeg er passe ny innen datadeler, derfor burde du vente på noen mer kyndig. Men dette er iallefall mine anbefalinger. ^^

Lykke til med oppgradering.

Endret av IchibanBaka
Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke grunnen til å bytte ut hovedkortet når jeg allerede har AM3 socket? Det er vell ikke SÅ store forskjeller i ytelse at hovedkortet blir en flaskehals innen samme socket?

Så GTS220 fungerer ikke i det hele tatt til MW3? Hadde håpet på å kunne vente en liten stund(ca etter nyttår) før jeg oppgraderte det.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte vet jeg ikke hvor stor forskjell chipsets vil ha på CPU ytelse. Sjangsen for at GTS220 funker på MW3 er dessverre veldig liten med mindre du kjører på bortimot laveste grafikk med lav oppløsning. Hvis du vil vite om det virker eller ikke kan du jo kjøre et søk på google, eller prøve det når du har MW3 for å være helt sikker.

GTS220 specs: http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-220/specifications

Endret av IchibanBaka
Lenke til kommentar

Det står at man trenger NVIDIA GeForce 8600GT/ATI Radeon X1950 for å spille MW3 på minimum i hvertfall. De har visst ikke lagt ut anbefalte spesifikasjoner, men det er jo ett lite stykke opp til GTS220 fra 8600GT.

1-3k på oppgradering er jo ingenting.. Isåfall sier jeg bare skjermkort for alle penga..

Hvor mye bør jeg legge i da? I følge spesifikasjonene som trengs til MW3 er det bare prosessoren som gjør at jeg ikke klarer å spille spillet.

Lenke til kommentar

Siden du sa høy grafikk MED god fps så må du nok punge ut med minst det dobbelte. GTS220 er ett lite rykk opp fra 8600GT men det er ikke så veldig mye, så ikke forvent allverdens med FPS eller kvalitet.

Det går greit fram til jeg får kjøpt et nytt skjermkort i såfall. Jeg vil helst få spilt fra release.

Så du ville ha lagt i 6k for en oppgradering av HK, CPU, GPU og PSU?

Du kan gå på canyourunit.com og skjekke selv.

Allerede vært der. Det var grunnen til at jeg fant ut at prosessoren var den som hang etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...