Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser.. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en selvbygd datamaskin som fryser plutselig. Og da må jeg boote den på nytt. Trudde kanskje at den ble så varm at den trotla, men temperaturene ligger mellom 30-60 grader og jeg mener at det burde være noe annet.

Er det noen som kan komme med noen forslag?

Spec:

Xfx nForce 790i Ultra Sli

Intel Core 2 quad q9300

Xfx Geforce GTX 260

kingston hyperx

Takker på forhånd for alle gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan strengt tatt være hva som helst. Det kan like godt være software som gjør at den henger.

Windows Explorer er jo en ting som kan henge hele boksen.

Det du kan gjøre for å utelukke hardware er å innstallere Ubuntu i dual boot og se om den oppfører seg likt.

Vær obs på at du gjør dette korrekt, hvis du ikke har lagt inn Ubuntu før så er det fort gjort å slette hele windowsinnstallasjonen din istedenfor å innstallere det i dual boot som var planen.

Lenke til kommentar

Det kan strengt tatt være hva som helst. Det kan like godt være software som gjør at den henger.

Windows Explorer er jo en ting som kan henge hele boksen.

Det du kan gjøre for å utelukke hardware er å innstallere Ubuntu i dual boot og se om den oppfører seg likt.

Vær obs på at du gjør dette korrekt, hvis du ikke har lagt inn Ubuntu før så er det fort gjort å slette hele windowsinnstallasjonen din istedenfor å innstallere det i dual boot som var planen.

Ja den var god, skal prøve den!

Noen flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...