Gå til innhold

"Hard" lukkerlyd

Anbefalte innlegg

Hei,

Fekk i dag eit nesten heilt nytt Canon 5D mark II i posten. Kjøpt brukt, men er kun tatt et par hundre eksponeringer med.

Ser ikkje at det er noke feil med det noken plass, men både eg og et par andre reagerte litt på lukkerlyden. Den virker kraftigare enn lukkarlyden på andre speilrefleks eg har eigd/brukt. Ikkje drøyt hard lyd, men virker som om det nesten blir ein liten risting inni kamera når eg tar bilda.

Lurer på om det skal vere sånn, eller om det er noke galt?

Og om det skulle vere noke feil, er det dyrt å fikse, eller går det på reklamasjonsretten? Har jo ikkje gjort noke med den sjølv. Kameraet er forresten kjøpt i forrige veke, så om det er noke 14-dagers opplegg på garanti eller ikkje, er usikker på det.

Takk for svar. :)

Edit: Har forsåvidt ikkje sett noke gale med bilda, men kanskje det kan påvirke bilder på lengre lukkertider om kamera rister litt. Skal prøve det seinare.

Endret av iverha2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ingenting å bekymre deg over. Jeg gikk fra 60D som etter min smak har den laveste lukkerlyden til 5Dmk2 og den bråker slik så det er helt normalt.

Edit: Ja det virker som om kameraet rister, prøv timelapse med ett bilde i sekundet da må man ha godt stativ.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

5DmkII er høylytt - speilet har over dobbelt areal av normale crop-speilhus, og veier nok det flerdobbelte.

Mitt låter som kameraet til duden her:

http://www.youtube.com/watch?v=dixZ0HxTD8Q

Hør også disse:

http://www.youtube.com/watch?v=_jHhkzAQRGE

Herregud, tenkte jo ikkje på å søke på YouTube. Googla det ganske lenge, men.

Høyres temmelig likt ut som på den nederste videoen, og kameraet til høgre i bildet. Så er nok ikkje noke galt heldigvis :)

Du har ingenting å bekymre deg over. Jeg gikk fra 60D som etter min smak har den laveste lukkerlyden til 5Dmk2 og den bråker slik så det er helt normalt.

Edit: Ja det virker som om kameraet rister, prøv timelapse med ett bilde i sekundet da må man ha godt stativ.

Må nok til med et bedre og tyngre stativ enn det eg har no ja..

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...