Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ulike mobiler har ulike funksjoner, os versjoner, prosessorhastigheter osv. Har prøvd endel små touchtelefoner og følt at f.eks qwerty tastaturer blir vel smått. Samtidig blir de største telefonene vel store å drasse med. Få oppgir detaljer om telefonen har gorillaglass eller tilsvarende,og med relativt hyppige oppdateringer av os hadde det vært ok med en mobil som fikk tilgang til nye versjoner. Dette gjelder ikke alltid de billigste såvidt jeg ser. Skjermstørrelse og form varierer. Noen er smale og høye, noen er brede, noen er kvadratiske osv. Regner med dette påvirker hvordan nettsider blir seende ut. Menymessig er det også ulike løsninger, noen er enkle og logiske, mens andre er mer krypiske. Heller ikke alle støttes av de automatiske oppsettene som teleoperatørene har. Hvis man ikke skulle velge den dyreste og nyeste fordi den er dyr og ny, hva er et fornuftig nivå å legge seg på? Hvor rask prosessor bør man ha for å kjøre spill, hvor stor skjerm bør man ha for at den skal være bruekrvennlig osv. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 prosessor kommer vel an på OSet vil jeg tro? android krever vel mer enn si maemo6. selv har jeg ikke enorme hender, men jeg klarte fint bruke sgs2 med en hånd. føles mer comfy med 3.9" skjerm som jeg har nå, men mulig det bare er pga UIet på min tlf at det føles slik. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 En stor telefon er klumpete å ta med og skaper bare misforståelser når den ligger i bukselomma. Synes selv de som har skjerm på 3,8" er passe størrelsesmessig. Samtidig har jeg brukt f.eks SE X8 og ser jo at qwerty på så "små" er veldig plundrete. Men mulig andre har bedre qwerty løsninger.Prosessor henger nok sammen med OS, men ser at enkelte skryter av egen GPU og dermed mindre behov for sprek CPU. OS oppdateringer, ihvertfall hos apple, henger jo også sammen med hvor sprek mobilen er. De første iphonene får ikke siste ios, slik de eldste og svakeste androidmobilene ikke får android 4.0. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 lommefeeling har ikke så mye med størrelsen på skjermen å gjøre. at all. ta n9 feks, som har 3,9" skjerm kontra iphone 4. forskjellen er at n9 bruker mer av overflata si på skjerm enn iphone 4. feks. i tillegg har jeg selv erfart at sgs2 ligger mye bedre i lomma enn n8, iphone4 og ikke minst n900. dette er grunnet tykkelsen og vekten til sgs2. ergo har skjermens størrelse ikke så kye å si på lommevennlighet. og jeg har ikke baggy yo-sup jeans og er ingen enorm mann heller. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå