Gå til innhold

Kommentar: – One size fits nobody

Anbefalte innlegg

Slapp av jeg når opp uten problemer. Jeg kikka gjennom kameraet når jeg filma, og trodde jeg satt tommelen helt oppe i hjørnet. Jeg kan lage ny film om det er så er. Jeg har i alle fall ikke noen problem med å navigere rundt på hele skjermen med tommelen på en behagelig måte, selv med ei hånd som er mindre enn gjennomsnittet.

Ser du filmen under, og leser grunnen til hvordan jeg liker å holde den, så ser du hvordan jeg håndterer smartmobiler. Jeg holder akkurat likt om det er SGS II, iPhone eller annen mobil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle har sin smak. Jeg måtte bare dokumentere at jeg med en liten hånd, klarer å holde fast rundt SGS II og likevel navigere lett med tommelen over hele skjermen.

For å jobbe mest produktivt, så anbefaler jeg å bruke 2 hender. Grunnen er at 2 eller flere fingrer jobber raskere enn en.

Ikke uenig med deg der og selv ønsker jeg meg en 4" iP5.

PS!

Dog holder du jo ikke fast rundt telefonen men bruker fingerne dine som et telefonstativ slik at du kan vinkle håndflaten og forlenge tommelen foran telefonen og undersøkelsene som er gjort går på å la telefonen ligge i håndflaten og navigere med tommelen. Men la nå den diskusjonen ligge da det i grunn er uvesentlig.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker ikke om at du får ytterste fingerleddet på 2 fingre i kanten av telefonen, men om telefonen holdes i håndflate eller ei når man navigerer med tommelen, som er basis for undersøkelsene i dette. Skal vel ikke være så vanskelig å forstå?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Snakker ikke om at du får ytterste fingerleddet på 2 finger i kanten av telefonen, men om telefonen holdes i håndflate eller ei når man navigerer med tommelen, som er basis for undersøkelsene i dette. Skal vel ikke være så vanskelig å forstå?

Om det er basis for "undersøkelsene", så er det jo rimlig dårlig utførte undersøkelser.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mange kritikere av antennagate så "deathgrip" som er ennå mindre funksjonelt som et ganske aktuelt grep, så jeg tror folk skifter mening ettersom det passer ift. tema :).

Ellers kommer det godt frem hva slags grep det er snakk om i undersøkelsene det er linket til? Men i dag skal man vel ha alt inn med teskje, uthevet og servert sammen med kaffe og frokost.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange kritikere av antennagate så "deathgrip" som er ennå mindre funksjonelt som et ganske aktuelt grep, så jeg tror folk skifter mening ettersom det passer ift. tema :).

Ellers kommer det godt frem hva slags grep det er snakk om i undersøkelsene det er linket til? Men i dag skal man vel ha alt inn med teskje, uthevet og servert sammen med kaffe og frokost.

Ok,snakker vi da om samme sak? Kan du lenke til undersøkelsen du tenkte på, der grepet kommer godt fram?

Personlig har jeg ikke sagt noe om "deathgrip", jeg skjønner ikke helt hvorfor du blander det inn her, om du ikke har konkrete tilfeller av at en enkelt debattant har motsagt seg selv. At en stor gruppe med tilfeldige personer sier noe annet enn en stor gruppe med andre tilfeldige personer er ikke uventet.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det sånn. Det bildet som viser en grønn halvsirkel om hvor mye tommelen når på iPhone og SGS II må jo ha vært en liten jentehånd, jeg kan ikke forstå annet. Jeg har testet på en del venner idag uten å gi de instruksjoner om hvordan de skal holde mobilen. Alle holdt på samme måte som jeg gjør og nådde over hele skjermen med tommelen uten anstrengelser. Til og med min egen mor hadde større navigasjonssirkel enn hva bildet viser. Go figure..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og min bestefar og andre kjente holder den annerledes. Som jeg sa en meningsløs diskusjon.

Selv holder jeg den annerledes enn både det grunnlaget for diskusjonen viser og litt avvikende fra det du viser Open-Source, men dette er smak og behag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nja, hvis jeg gjør en undersøkelse som finner ut at 2" skjerm er maks bruk siden jeg holder telefonen med foten, betyr jo ikke det at det er noe vits å trekke det inn i en diskusjon om skjermstørrelsers enhåndsbegrensninger ved normalt bruk.

Lenke til kommentar

Og min bestefar og andre kjente holder den annerledes. Som jeg sa en meningsløs diskusjon.

Selv holder jeg den annerledes enn både det grunnlaget for diskusjonen viser og litt avvikende fra det du viser Open-Source, men dette er smak og behag.

Hva er egentlig måten å holde på som du viser til? Som undersøkelsen viser? Jeg blir litt forvirret her, siden emd de grønne halvsirkelen spersifiserer jo ingen holdemåte i det hele tatt? Den holdemetoden som jeg har avbildet er den jeg bruker, og det virker som de fleste jge kjenner bruker en liknende metode, det gir ett sikkert grep og god rekkevidde, det virker naturlig å bruke en god måte å holde på som utgangspunkt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg henviser til "holdemåten" som en av de andre debatantene henviste til før han og flere gjorde det eneste fornuftige og forlot diskusjonen. Den er beskrevet mange ganger, men det når ikke frem så det er like greit å legge den helt død.

Jeg og mine nærmeste har en holdemåte som er annerledes enn det undersøkelsen skal basere seg på og noe lignende men ikke helt lik den dere to filmer og tar bilder av.

Til mer "håndfaste" ting. Personlig synes jeg ikke skjermen på en iP4 har særlig store områder uten skjerm, det er snakk om få millimeter. Tidligere i tråden får man det til å høres ut som det er enorme rammer på sidene av en iP4. Derimot håper jeg vi får se en iP5 med 4", samme oppløsning som iP4 og ennå mindre siderammer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg henviser til "holdemåten" som en av de andre debatantene henviste til før han og flere gjorde det eneste fornuftige og forlot diskusjonen. Den er beskrevet mange ganger, men det når ikke frem så det er like greit å legge den helt død.

Jeg og mine nærmeste har en holdemåte som er annerledes enn det undersøkelsen skal basere seg på og noe lignende men ikke helt lik den dere to filmer og tar bilder av.

Til mer "håndfaste" ting. Personlig synes jeg ikke skjermen på en iP4 har særlig store områder uten skjerm, det er snakk om få millimeter. Tidligere i tråden får man det til å høres ut som det er enorme rammer på sidene av en iP4. Derimot håper jeg vi får se en iP5 med 4", samme oppløsning som iP4 og ennå mindre siderammer.

¨

Kan du lenke direkte til

1. Holdemåten en av de andre debatantene henviser til

2. Holdemåten undersøkelsen baserer seg på.

Jeg skjønner ikke helt hvilke holdemåter vi snakker om her, og det hele blir litt forvirrende.

SGS2 har nesten 50% større skjerm ogbare omlag 10% større volum enn iphone om jeg ikke husker feil, jeg mener de har endel å hente her.

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Hvis du ikke klarer å navigere deg rundt i tråden på egen hånd til tross for at du har vært med hele veien så er det kanskje på tide at du aksepterer at jeg og flere andre ikke lenger gidder å delta i den?

SGS2 kunne godt hatt 10" skjerm for min del det gjør den ikke nødvendigvis bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ATW:

Hvis du ikke klarer å navigere deg rundt i tråden på egen hånd til tross for at du har vært med hele veien så er det kanskje på tide at du aksepterer at jeg og flere andre ikke lenger gidder å delta i den?

SGS2 kunne godt hatt 10" skjerm for min del det gjør den ikke nødvendigvis bedre.

Jeg har navigert meg fram så godt jeg kan, og fant ingen hendvisning til holdemåte i undersøkelsen. Det har mer å gjøre med at jeg ikke helt forstår hva du henviser til. Du står selvfølgelig fritt til å la være å konkretisere, men om du ønsker en diskusjon av høyere kvalitet, så bør det være i alles interesse å klargjøre det, så vi er sikre på at vi snakker om samme ting, og slipper forvirring.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...