Gå til innhold

Kommentar: – One size fits nobody

Anbefalte innlegg

De har nok funnet etter testing og prøving at 3,5" er den såkalte "sweet spot" for de aller fleste, noe også salgstallene gjenspeiler.

Edit: Leif :)

Jeg skulle likt å se statistikker for testpanelet da jeg ikke synes det er noen "sweet spot". For meg er den 4.0" men siden telefonen ikke kom i 4.0" måtte man kjøpe 3.5". Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle likt å se statistikker for testpanelet da jeg ikke synes det er noen "sweet spot". For meg er den 4.0" men siden telefonen ikke kom i 4.0" måtte man kjøpe 3.5".

Jeg vet ikke om det er nevnt noe sted om mobilskjermer, men de hadde visstnok ganske mange iPad-modeller/dummyer da de prøvde ut hvilken skjermstørrelse de skulle gå for.

http://www.macrumors.com/2011/10/25/steve-jobs-biography-on-the-development-and-launch-of-ipad/

Skjermen i det formatet på 3,5" er nok heller ikke tatt ut av det blå.

Lenke til kommentar

Apple kunne sikkert gitt ut en modell med litt større skjerm, men ellers lik innmat parallelt med 4S.

Men ville det økt salget nevneverdig?

http://dcurt.is/2011/10/03/3-point-5-inches/

Det kan godt hende de øker skjermstørrelsen på neste generasjon, men da håper jeg de i det minste beholder de utvendige målene på selve telefonen.

Vanskelig å si, spørs jo hvor store fingre folk har :) Føler du skal ha rimlig små fingre for at den grønne sirkelen som er skissert der skal være representativ ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Det kommer nå an på så meget. Tomlene mine er omtrent rett størrelse i forhold til den grønne sirkelen, men plasseringen blir feil; jeg griper telefonen langt nede*, så rekkevidden oppover; om noe er skjermen nesten litt stor, føler av og til jeg må strekke meg litt for å nå øvre venstre hjørne. Men dette blir et ganske smalt tema.

Et ikke fullt så smalt tema: en konsekvens av ensrettingen er at utviklerne får en enkel jobb, og utviklere som har en enkel jobb ser ut til å skape gode resultater. Jeg synes det er nok fragmentering i iOS allerede i dag, å introdusere flere skjermstørrelser ville skape en hel del bry. Men innenfor dette paradigmet kan man selvsagt være uenig i hva som er rett størrelse.

*Antageligvis «holding it wrong».

Lenke til kommentar

Igjen, du hviler telefonen på fingrene, du holder den ikke fast.

Jeg har får bedre radius av å legge den nærmere håndflaten PL610. Tror du meg ikke, eller må jeg motbevise med ny video? Hvor jeg holder den godt rundt med fingrene på venstre side.

Her er forklaringen på hvorfor jeg holder smartmobilen slik som jeg gjør på videoen oppforbi:

"Her viser jeg at det ingen som helst problem med å navigere tommelen over hele skjermen på SGS II. Dette er sånn alle bør holde en smarttelefon. La den hvile på lillefingeren som fungerer som støtte og låsemekanisme(kan og dras litt inn mot håndflaten). Fordelene med dette er at du slapper mer av, samtidig som du får en høyere vinkel på tommelen. Dette fører til bedre komfort og rekkevidde. Legg også merke til at navigeringen på høyre side av skjermen blir merkbart bedre. Det er virkelig få menn som burde ha problemer med å bruke SGS II på en lettvint måte. Jeg har og sett jenter som har klart seg overraskende bra også."

Høyere vinkel på tommelen gjør også at det føles bedre ut på en iPhone.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Hold den slik jeg beskriver og se hvor mye, eller rettere sagt hvor lite du når av skjermen med tommelen uten å løsne grepet ;)

Video kommer imorgen, og den er spesielt dedikert til deg:) Igjen så skal jeg bevise at bildet illustrerer en liten jentehand. Hva syns du ellers om beskrivelsen og teknikken min for behandling av SGS II ?

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det sprøyt hvis du faktisk holder telefonen slik jeg beskriver. Da vil jeg tro du til og med får kortere rekkevidde.

Ikke bry deg med noen video hvis du ikke skal holde den slik jeg beskrev, eller som på bildet over.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan mene det? På videoen holder han jo kanten av telefonen omtrent der fingrene starter, flytter man telefonen dypere inn i håndflaten vil man jo få lengre rekkevidde, ikke kortere?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det sprøyt hvis du faktisk holder telefonen slik jeg beskriver. Da vil jeg tro du til og med får kortere rekkevidde.

Ikke bry deg med noen video hvis du ikke skal holde den slik jeg beskrev, eller som på bildet over.

Video kommer om ikke så lenge. Gleder meg responsen.

På videoen vil du kunne se slikt som på bildet ditt ja, Med godt grep, der de 2 mellomste tydelig holder rundt mobilen med godt grep. Tommelen vil kunne nå hele skjermen uten problem. Kameraet er på lading. Video kommer straks det er klart til å filme.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...