Gå til innhold

Kommentar: – One size fits nobody

Anbefalte innlegg

ATW:

Kan du lenke direkte til

1. Holdemåten en av de andre debatantene henviser til

2. Holdemåten undersøkelsen baserer seg på.

Dette er jeg også spent på.

Theo343:

Selv holder jeg den annerledes enn både det grunnlaget for diskusjonen viser og litt avvikende fra det du viser Open-Source, men dette er smak og behag.

Ja det er smak og behag. Folk må jo holde på en forskjellig måte dersom de fysiske målene er annerledels. Ingen holder X10 mini på samme måte som SGS II. Jeg har begrunnet det godt med tekst hvordan folk bør holde en smartmobil med større skjerm, og har henvist dette til venner og bekjente. Ingen sliter i det hele tatt med å navigere rundt hele skjermen med tommelen, og er strålende fornøyd med alle fordelene denne gir kontra mindre skjerm.

Og igjen, bildet som tar for seg radiusen med tommelen er bare bullshit. Lurer jammen meg på hvordan han brukeren skal ha holdt mobilen, for med "normal" bruk så skal en forbruker nå nesten hele skjermen, noe jeg har vist veldig klart i filmer. Jeg sier og at det må være en liten jentehånd som er representert i den videon. Og det verste av alt er at mi ega MOR har større rekkevidde en hva bildet viser! Må jeg dokumentere dette og med film kanskje?

2 spørsmål jeg svært gjerne ønsker et konkret svar på:

Størrelse på skjermer er smak og behag, men det er vel en grunn til at de fleste toppmodeller har 4" eller større skjermer. Standeren har jo blitt 4,3" på veldig mange enheter. Hva tror du er grunnen til dette Theo343? Og nå beveger produsentene seg enda lengre opp. Kan det ha noe med alle visnings-fordelene å gjøre? Da må det jo absolutt være et stort marked for disse størrelsene. Men mange iPhonegutter sier "Nei det blir for stort", for oss andre høres det ut som de forsvarer sin egen lille 3,5". Og klarer derfor ikke å ta det helt seriøst. Hadde iPhone kommed med 4,3" Skjerm med tilsvarende størrelse som SGS II, da helt klart majoriteten kjøpt denne foran dagens 3,5". Spesielt menn. Det er jeg et hundre prosent sikker på. Tror du jeg har feil i dette utsagnet?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newton og PL160 (og muligens 1 til) snakket om denne undersøkelsen/testen samt holdemåten og jeg henviste bare videre til den referansen. Har hverken tid eller ønske om å bla igjennom 9 sider med kverulering for å presisere det som er sagt i tråden. Om bildet PL160 viser til er "bullshit" eller ei gidder jeg ikke forholde meg til.

ATW:

Bildet er en del av det nevnte brukere hadde med i diskusjon rundt undersøkelser/tester/holdemåte ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ATW:

Kan du lenke direkte til

1. Holdemåten en av de andre debatantene henviser til

2. Holdemåten undersøkelsen baserer seg på.

Dette er jeg også spent på.

Besvart.

Theo343:

Selv holder jeg den annerledes enn både det grunnlaget for diskusjonen viser og litt avvikende fra det du viser Open-Source, men dette er smak og behag.

Ja det er smak og behag. Folk må jo holde på en forskjellig måte dersom de fysiske målene er annerledels. Ingen holder X10 mini på samme måte som SGS II. Jeg har begrunnet det godt med tekst hvordan folk bør holde en smartmobil med større skjerm, og har henvist dette til venner og bekjente. Ingen sliter i det hele tatt med å navigere rundt hele skjermen med tommelen, og er strålende fornøyd med alle fordelene denne gir kontra mindre skjerm.

Størrelsen på skjermen er ikke alt med en mobil og jeg regner med at de som kjøper en 4,3" skjerm faktisk ønsker denne størrelsen

Og igjen, bildet som tar for seg radiusen med tommelen er bare bullshit. Lurer jammen meg på hvordan han brukeren skal ha holdt mobilen, for med "normal" bruk så skal en forbruker nå nesten hele skjermen, noe jeg har vist veldig klart i filmer. Jeg sier og at det må være en liten jentehånd som er representert i den videon. Og det verste av alt er at mi ega MOR har større rekkevidde en hva bildet viser! Må jeg dokumentere dette og med film kanskje?

Jeg er ikke spesielt opptatt av kjønn ift. hender. Menn har kanskje større hender enn kvinner men ofte kan kvinner har lange fingre og menn ha korte stubber. Uansett er ikke kjønn like interesant i dette temaet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Størrelsen på skjermen er ikke alt med en mobil og jeg regner med at de som kjøper en 4,3" skjerm faktisk ønsker denne størrelsen

Helt sant. Men størrelsen begynner å bety mer og mer idag enn hva de gjorde før. Grunnen er alt man gjør på smartmobilen som nevnt flere ganger tidligere. Og ja, det er et svæært marked for slike skjermer. Det er ikke lenge før annenhver smartmobil selges med 4" eller større.

Jeg er ikke spesielt opptatt av kjønn ift. hender. Menn har kanskje større hender enn kvinner men ofte kan kvinner har lange fingre og menn ha korte stubber. Uansett er ikke kjønn like interesant i dette temaet.

Skjønner du ikke at poenget er at kvinner har relativt mindre fingrer og håndflate enn hva menn har? Så når mi ega mor klarer å håndtere SGS II med en hånd, da skulle det jo tilsi at de aller fleste menn med normal hånd ikke ville ha problemer. Skal laste opp eg film og mål av hånden til mora mi hehe ;) så skal du se..

Størrelse på skjermer er smak og behag, men det er vel en grunn til at de fleste toppmodeller har 4" eller større skjermer. Standeren har jo blitt 4,3" på veldig mange enheter. Hva tror du er grunnen til dette Theo343? Og nå beveger produsentene seg enda lengre opp. Kan det ha noe med alle visnings-fordelene å gjøre? Da må det jo absolutt være et stort marked for disse størrelsene. Men mange iPhonegutter sier "Nei det blir for stort", for oss andre høres det ut som de forsvarer sin egen lille 3,5". Og klarer derfor ikke å ta det helt seriøst. Hadde iPhone kommed med 4,3" Skjerm med tilsvarende størrelse som SGS II, da helt klart majoriteten kjøpt denne foran dagens 3,5". Spesielt menn. Det er jeg et hundre prosent sikker på. Tror du jeg har feil i dette utsagnet?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Theo343, da oppfatter jeg deg som det var denne lenken du tenkte på når du hendviste til en undersøkelse? Det står såvidt jeg kan se ingenting om holdemåten i den lenken, så det er jo ikke så åpenbart hvilken holdemåte det er snakk om? Faktisk oppfatter jeg lenken dit hen at det ikke nødvendigvis er samme holdemåte engang, men bare en indikasjon på rekkevidden når vedkommende har brukt telefonen.

AtW

Lenke til kommentar

Størrelse på skjermer er smak og behag, men det er vel en grunn til at de fleste toppmodeller har 4" eller større skjermer. Standeren har jo blitt 4,3" på veldig mange enheter. Hva tror du er grunnen til dette Theo343?

Det finnes mange slagord for å pøse på med mer og mer.

- "Bigger is better"?

- Megapixel racet hvor man alltid skulle ha størst verdi uten at det nødvendigvis gjenspeiler eller forbedrer kvaliteten i nevneverdig grad.

- Det foregår et lignende race i mobilbransjen om å ha enheten med den største skjermen, alle produsenter er dog ikke med på dette racet forløpig. Artikler er skrevet her om denne konkuransen om å ha den største skjermen eks. mellom Samsung og HTC.

Og nå beveger produsentene seg enda lengre opp. Kan det ha noe med alle visnings-fordelene å gjøre?

Besvart ovenfor.

Da må det jo absolutt være et stort marked for disse størrelsene. Men mange iPhonegutter sier "Nei det blir for stort", for oss andre høres det ut som de forsvarer sin egen lille 3,5". Og klarer derfor ikke å ta det helt seriøst.

Hva er dette for noe sprøyt? Evner du ikke å få med deg i alle tråder du deltar i med "samsung vs. appel" dagsorden at en del iPhone eiere ønsket større skjerm på 4S på 3.7-4.0" og har samme ønsket for iP5. Du bekrefter bare holdninger som ikke er gunstig for debatten.

Hadde iPhone kommed med 4,3" Skjerm med tilsvarende størrelse som SGS II, da helt klart majoriteten kjøpt denne foran dagens 3,5". Spesielt menn. Det er jeg et hundre prosent sikker på. Tror du jeg har feil i dette utsagnet?

Ja jeg tror du tar feil :) Jeg hadde kjøpt den med 4" og er mann. Dette fordi jeg per nå ikke ønsker en 4.3" telefon.

Theo343, da oppfatter jeg deg som det var denne lenken du tenkte på når du hendviste til en undersøkelse? Det står såvidt jeg kan se ingenting om holdemåten i den lenken, så det er jo ikke så åpenbart hvilken holdemåte det er snakk om? Faktisk oppfatter jeg lenken dit hen at det ikke nødvendigvis er samme holdemåte engang, men bare en indikasjon på rekkevidden når vedkommende har brukt telefonen.

AtW

Jeg gjentar. Flere av debatantene henviser og beskriver holdemåten.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt sant. Men størrelsen begynner å bety mer og mer idag enn hva de gjorde før. Grunnen er alt man gjør på smartmobilen som nevnt flere ganger tidligere. Og ja, det er et svæært marked for slike skjermer. Det er ikke lenge før annenhver smartmobil selges med 4" eller større.

Sikkert rett og derfor tror jeg også iP5 kommer med 4" som jeg selv savner, noe større har jeg ikke behov for ennå med dagens bruk og applikasjoner.

Skjønner du ikke at poenget er at kvinner har relativt mindre fingrer og håndflate enn hva menn har? Så når mi ega mor klarer å håndtere SGS II med en hånd, da skulle det jo tilsi at de aller fleste menn med normal hånd ikke ville ha problemer. Skal laste opp eg film og mål av hånden til mora mi hehe ;) så skal du se..

Vi trenger ingen film av hverken mødre eller bestemødre, hender er noe vi omgås hver dag :).
Lenke til kommentar
Det finnes mange slagord for å pøse på med mer og mer.

- "Bigger is better"?

- Megapixel racet hvor man alltid skulle ha størst verdi uten at det nødvendigvis gjenspeiler eller forbedrer kvaliteten i nevneverdig grad.

- Det foregår et lignende race i mobilbransjen om å ha enheten med den største skjermen, alle produsenter er dog ikke med på dette racet forløpig. Artikler er skrevet her om denne konkuransen om å ha den største skjermen eks. mellom Samsung og HTC.

Mener du seriøst at grunnen til at alle produsenter kommer med 4" og større enheter er pga. er race i å komme med størst skjermstørrelser!? For at de skal gjøre dette, så må de først foreta en markeds- og risikosanalyse. Og først etter at denne markedsanalysen viser seg å være positiv til slike størrelser, da setter de i gang med produksjon og salg.

Svaret er så enkelt at hvis det er marked for det, så selges det. Er du uenig? Markedet viser jo og eksplosjon for folk som kjøper 4" eller større. Og her har 4,3" vist seg å være det mest optimale til nå med dagens utnyttingsgrad av skjerm vs totale rammen rundt.

Hadde iPhone kommed med 4,3" Skjerm med tilsvarende størrelse som SGS II, da helt klart majoriteten kjøpt denne foran dagens 3,5". Spesielt menn. Det er jeg et hundre prosent sikker på. Tror du jeg har feil i dette utsagnet?

Theo343: Ja jeg tror du tar feil Jeg hadde kjøpt den med 4" og er mann.

Her nevnte jeg 4,3". Og jeg er skråsikker på at majoriteten hadde kjøpt denne kontra 3,5". Rett og slett grunnet en visningsopplevelse som hadde blitt noe helt annet enn dagens lille 3,5"

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

AtW

Jeg gjentar. Flere av debatantene henviser og beskriver holdemåten.

Det er snakket om ganske mange grep, bare jeg har jo postet bilder av 3 (noe) forskjellige grep, og når du sier "Ellers kommer det godt frem hva slags grep det er snakk om i undersøkelsene det er linket til? Men i dag skal man vel ha alt inn med teskje, uthevet og servert sammen med kaffe og frokost." og selve undersøkelsen ikke viser til noe grep, så er det ikke lett å bli klok.

Om du ikke ønsker å lenke til de, kan du ihvertfall si hva slags grep du mener debattantene snakker om, og hva slags grep undersøkelsen handler om? For meg er det ikke spesielt klart, da det har vært så mange forskjellige grep beskrevet i diskusjonen.

AtW

Lenke til kommentar

Open-Source:

Jeg kan alltids grave opp artikkelen jeg nevner som er skrevet bla. her i nettverket. Så kan du grave opp dine markedsanalyser på hvorfor det blir laget 4.3-4.7" og "stadig større skjermer".

Jeg er ikke interesert i hva du føler og mener er fasiten, heretter er vi på nivået "dokumenter dine påstander". :)

Her nevnte jeg 4,3". Og jeg er skråsikker på at majoriteten hadde kjøpt denne kontra 3,5". Rett og slett grunnet en visningsopplevelse som hadde blitt noe helt annet enn dagens lille 3,5"
Hvorfor skal du begrense utvalget til en hypotetisk størrelse på 4.3" når de fleste i iPhone tråder snakker om og ønsker 3.7-4.0" Det virker jo litt bakstrebersk, gjør det ikke?

ATW:

Siden det er umulig å få stopp på denne diskusjonen og du ikke selv gjør noe for å finne PL160 sine kommentarer på dette skal jeg bruke søkefunksjonen og finne det for deg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343: Hva er grunnen til at LG, SAMSUMG, HTC, ZTE, MOTOROLA, SONY ERICSSON etc. leverer mobiler med 4" og større? Og hvorfor er 4,3" blitt en standard, og nå økes det jo enda mere.

Jeg kjøper abosolutt ikke din kommentar om at dette er pga. et rotterace i å lage størst mulig skjermer. Ser du ingen andre grunner som kan virke mer logiske?

Theo343:

Hvorfor skal du begrense utvalget til en hypotetisk størrelse på 4.3" når de fleste i iPhone tråder snakker om og ønsker 3.7-4.0" Det virker jo litt bakstrebersk, gjør det ikke?

Jeg skal si deg hvorfor jeg trekker inn 4,3" og ikke 3.7-4". Det er rett og slett hvis situasjonen hadde vært omvendt, det iPhonebrukerne hadde hatt 4,3" på sin iPhone og alle androidenheter kun hadde hatt 3,5". Da hadde jo iPhonegutta argumentert at jo det er bedre. Idag er det mange som forsvarer 3,5" og sier at 4,3" er alt for stort. Irinoen mener jeg hadde slått ut i neste avsitt under her.

Majoriteten ville foretrukket en 4,3" foran 3,5", dersom de hadde hatt valget kun mellom de 2 størrelsene. Tatt i forbehold om at den hadde hatt samme størrelse som SGS II.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det får bli opp til deg å dokumentere fremfor å synse som er helt uinteresant i akkurat den saken. Hva du "kjøper" er totalt uinteresant, konsentrer deg heller mer om å dokumentere egne påstander :).

Jeg regner med du har evne selv til å se hvordan markedet utvikler seg. Og hvordan utvikler det seg med tanke på skjermstørrelser? Jeg trenger vel strengt talt ikke dokumentere noe som er åpenlyst(markedsutviklingen)?

Jeg savner ellers et seriøst svar på hvorfor de produsentene som jeg nevnte selger 4" eller større på alle sine toppmodeller, og hvorfor du tror 4,3" har blitt en standard? Du kan og ta med 4,7" som begynner å bli en liten ny standard. Hvis 4,3" skulle være for stort, så er det vel overraskende at produsentene nå lager enda større. Aksjonærene ville jo ha revet seg i håret om det ikke var et stort marked for dette?

4,3" kom på HTC HD2 for 2 år siden. Jeg ser ikke mye til rotterace, da 4,3" beregnes som en av standerene idag på mobilmarkedet. En slik størrelse kan jo ikke selge om det ikke er et marked for det, og hvis folk mener det er for stort. Flest folk bruker ikke flere tusen på en high end smartmobil om de syns den er for stor og ubehagelig mtp. håndtering.

Hva tror du hadde skjedd dersom SGS III kun skulle fått en skjerm på 3,5-3,7" ? De fleste hadde nok reagert svært negativt. Selv 4" hadde fått pepper av mange.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

I dette tilfellet må du nok dokumenter påstanden din, som ikke er åpenlys, hva som er den faktisk årsaken til at mobiltelefonene stadig blir større. Den er ikke noe mer åpenlys enn megapixel racet. Bildene du viser til i starten av tråden med "hvorfor skjermene blir større" er også helt meningsløs da en mindre skjerm med høyere oppløsning vil vise bildeutsnittet like godt.

Du spurte meg hva "jeg tror" om årsaken til at skjermene blir stadig større, noe jeg svarte på. Men i motsetning til deg er jeg ikke særlig opptatt av hva du tror i denne diskusjonen lenger, så kom heller med markedsanalysene du henviser til.

Inntil da vender jeg vekk fra denne ekstremt kverulerende tråden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I dette tilfellet må du nok dokumenter påstanden din, som ikke er åpenlys, hva som er den faktisk årsaken til at mobiltelefonene stadig blir større. Den er ikke noe mer åpenlys enn megapixel racet.

Du spurte meg hva "jeg tror" om årsaken til at skjermene blir stadig større, noe jeg svarte på. Men i motsetning til deg er jeg ikke særlig opptatt av hva du tror, så kom heller med markedsanalysene du henviser til.

Inntil da vender jeg vekk fra denne ekstremt kverulerende tråden.

Det er produsentene som foretar markedsanalysene Theo343, og disse legges ikke ut for allmennheten selvfølgelig. Se rundt deg i markedet, ser du en negativ eller positiv utvikling for skjermer rundt 4,3"? Hvis du ser en positiv utvikling, så trenger jeg vil ikke å dokumentere dette!? Ser du en negativ utvikling, så måtte du har forklart nærmere tror jeg.

Hvis 4,3" skulle være for stort, så er det vel overraskende at produsentene nå lager enda større. Aksjonærene ville jo ha revet seg i håret om det ikke var et stort marked for dette?

Du forklarte at du trodde grunnen til salg av store skjermer var grunnet et rotterace, ser du grunnen til at jeg setter et spørsmålstegn med dette?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

ATW:

Siden det er umulig å få stopp på denne diskusjonen og du ikke selv gjør noe for å finne PL160 sine kommentarer på dette skal jeg bruke søkefunksjonen og finne det for deg.

Det er fint, bare husk at det har ikke vært åpenbart at det har vært PL610 sine beskrivelser av grep du har snakket om, og jeg vet heller ikke helt hvem av PL610 sine beskrivelser du tenker på, så en oppklaring er fint. Det er ikke snakk om vond vilje fra min side, men så mange forskjellge grep det har vært snakket om her i tråden, så er det ikke så lett å vite hvilket du tenker på.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ikke motstander av oppklaringer, så la oss fordele den oppgaven oss i mellom.

- Du siterer alle de varierte grepene du snakker om at det blir henvist til, som er årsak til forvirringen

- Jeg siterer grepet jeg henviser til når jeg har videreført diskusjonen andre avsluttet.

Enig? :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...