pacmaniac86 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hei! Jeg har 3 disker hvor den ene av dem er en ssd som jeg skal ha OS på. Hadde dette oppsettet tildligere, men med et problem som irriterer meg. Jeg hadde OS på SSD og resten av spill, musikk, bilder osv.. på de andre diskene, men problemet var at når jeg installerte noen programmer så la dem seg på SSD(kunne ikke velge plass for program). Det jeg egentlig skal frem til her er hvordan jeg kan legge OSet på en disk, men at den ikke blir reg som "default" HDD. Jeg vil at "mine dokumenter" o.l skal legge seg automatisk på en av de diskene som ikke har OSet. HVordan får jeg til det?. Er det noe ved installeringen av OS jeg kan velge hvilke HDD som er "hoved Hdd", som igjen da ikke er disken med OS? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg kan helt ærlig si jeg ikke skjønner problemstillinga. Alle programmer jeg har installert har jeg kunne velge plassering på. Unntaket er enkelte drivere. Men da er det gjerne slik at driveren er helt nødvendig og det likevel ikke vile vært noe poeng å installert denne under en annen stasjon. Flytting av lokalisjon til mine dokumenter gjøres ved å høyreklikke "Mine dokumenter". Resten er selvforklarende. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det eneste du ikke kan gjøre noe med i C: forelskelsen (Det vil si OS disken din) er AppData. Dette er en mappe fra helvete plassmessig, årsaken er at den er skjult og om du ikke vet at den er der så får du klassiske problemer som "Hjelp! Alt jeg har av plass er forsvunnet, og det er ikke programmer eller annet på disken." Denne mappen huser vanlig data fra spill og prgrammer, Minecraft bruker denne for eksempel og når spill skal lagre den replayen (Sins of a Solar empire) som er over 700Mb per fil, så sier det seg selv at denne mappa blir stor og feit. Løsningen? Dessverre, er ingen løsning på dette problemet, eneste som funker er å kjefte på utviklerne og lære dem opp til at DU vil bestemme hvor slike data skal lagres og prøve å holde det ryddig manuellt. Bill Gates mappa AKA "Mine Dokumenter" kan du flytte ut så den er svært grei å ha med å gjøre som nevnt ovenfor, men utenom det må du bare holde svineriet i nakken. Gears of War til PC derimot er en av de særeste jeg noensinne har møtt, tilsynelatende får du spørsmålet om hvor du vil installere spillet. Men samme pokkern hvor du sier at spillet skal installere seg... Så reiser det til C: og rett i Programfiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå