Gå til innhold

Dilemma: studiotrening, bag, klær og håndkle!

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke av veien for å se bra ut når jeg trener, feks gidder ikke fikse håret og sminke meg før trening. Men, jeg liker at klærne sitter der de skal og ikke henger som et dårlig juletre :)

Er enig i at enkelte merker er overpriset. Feks syns jeg det er for mye å betale 799 for en tights ;)

Ja men du er jente, det er annerledes. Dere må se bra ut og være ferdig sminket før dere en gang går til butikken, og det er jo forståelig. Ekte mannfolk derimot går de som de er og hva de har til rådighet.

Trådstarter: Invester heller i 5 sett kushy tøy en 1 par sporty gear fra g-sport. Da er du dekket for de aller fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trener nesten hver dag og har litt av samme problemet; blir mye vasking. Jeg har flere sett med treningstøy, og jeg pleier å bruke hvert sett 2 ganger (litt etter hvor svett og skittent det blir). Det som er viktig da er å henge det opp til lufting til neste dag, da er det ikke så ille. Nå begynner det jo å bli kaldt ute også, altså mindre svetting.

Jeg trener mest løping forresten, så det er ikke så nøye om jeg lukter litt svette. Jeg er ute og aleine så ingen blir plaget av det. Verre om man trener inne på et trangt treningssenter.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar
Har du eksempler på bra treningsklær da?

Jeg for min del kan gjerne bruke samme bukse mer enn en gang, men undertøy og det jeg har på overkroppen går rett til vask! Det går også an å ta med pose for å putte skitne ting i.

"Bra" treningsklær er subjektivt. Eg trener ikke i studio, men jogger og løper en god del(utendørs), og er med på spinning når det faller meg inn. Eg kjøper det eg finner av treningsklær på G-Sport, XXL og Intersport. Men for det meste går det i klær fra Nike, Adidas og Craft. Som regel kjøpt på tilbud.

Å bytte fra trening i standard løssittende joggebukse(uansett materiale) til tights er dog det beste valget eg har gjort hva treningsklær gjelder, enten det er shorts, 3/4-bukse eller langbukser. Anbefales.

Og hva er galt med couch buksene til HM?

Det samme som det meste på H&M. Etter x-antall vasker begynner det å nuppe og miste fasongen. Inntil da er det derimot ikke "noe galt" med de, bortsett fra at det er bedre å trene i skikkelige treningsklær som faktisk sitter det der skal og transporterer svetten bort i fra kroppen(og ikke absorberer den som en svamp).

Lenke til kommentar
Har du eksempler på bra treningsklær da?

Jeg for min del kan gjerne bruke samme bukse mer enn en gang, men undertøy og det jeg har på overkroppen går rett til vask! Det går også an å ta med pose for å putte skitne ting i.

"Bra" treningsklær er subjektivt. Eg trener ikke i studio, men jogger og løper en god del(utendørs), og er med på spinning når det faller meg inn. Eg kjøper det eg finner av treningsklær på G-Sport, XXL og Intersport. Men for det meste går det i klær fra Nike, Adidas og Craft. Som regel kjøpt på tilbud.

Å bytte fra trening i standard løssittende joggebukse(uansett materiale) til tights er dog det beste valget eg har gjort hva treningsklær gjelder, enten det er shorts, 3/4-bukse eller langbukser. Anbefales.

Og hva er galt med couch buksene til HM?

Det samme som det meste på H&M. Etter x-antall vasker begynner det å nuppe og miste fasongen. Inntil da er det derimot ikke "noe galt" med de, bortsett fra at det er bedre å trene i skikkelige treningsklær som faktisk sitter det der skal og transporterer svetten bort i fra kroppen(og ikke absorberer den som en svamp).

Hater syntetisk og trangtsittende klær... De fra adidas med sånn nylon og netting inni blir skikkelig svette etterhvert. Med tights.. mener du da sånne som ser ut som stilongs?

Lenke til kommentar
Hater syntetisk og trangtsittende klær... De fra adidas med sånn nylon og netting inni blir skikkelig svette etterhvert. Med tights.. mener du da sånne som ser ut som stilongs?

Disse eksempelvis: http://www.xxl.no/klaer-herre/treningsklaer-herre/treningsbukser-tights-herre/pr-tights-1070731

Men dette kommer nok an på hvilken type aktiviteter du driver med. Å løpe med løse klær synes eg er upraktisk. Da er tettsittende utrolig behagelig. Men om man står og løfter vekter har det nok mindre betydning.

Lenke til kommentar

Disse eksempelvis: http://www.xxl.no/klaer-herre/treningsklaer-herre/treningsbukser-tights-herre/pr-tights-1070731

Men dette kommer nok an på hvilken type aktiviteter du driver med. Å løpe med løse klær synes eg er upraktisk. Da er tettsittende utrolig behagelig. Men om man står og løfter vekter har det nok mindre betydning.

De så behagelige ut. Kanskje det blir ett ekstra sett treningsklær i min garderobe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...