Gå til innhold

gtx 570 sli eller gtx 590?

Olestokk

gtx 570 sli eller gtx 590?  

33 stemmer

1. 1. gtx 570 sli eller gtx 590?

Anbefalte innlegg

hei, jeg har enn venn som har lyst til å kjøre bf3 på ultra grafikk med en god fps, han har allerede ett gtx 570, men han har mulighet til å returnere det. så da er spørsmålet: burde han gå for gtx 570 SLI eller et gtx 590? husk å stemme :)

hvis det trengs så inneholder PCen hans disse delene: msi z68 gd65 (husker ikke helt navnet) i7 2600K, og hvis det angår kjøling så har han en NZXT Phantom med alle vifter installert.

EDIT: glemte å si at han har en corsair HX 1050 Watt PSU

og han har latt Radeon 6990 gå inn som en løsning også

Endret av olestokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har null stuttering på mitt 590, kjøpte det i hovedsak for battlefield. Kjører på en blanding av high og ultra(auto bare for å teste, har ikke rukket spille så mye enda) og har ikke målt fps med fraps e.l. men føles ut som rundt 100fps som er det jeg ville kjøre spillet i. Er veldig fornøyd med det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

590 = underklokkede 580-er. Dvs at 2stk 570 burde yte ca like bra for BF3.

590 bruker litt mindre strøm og du slipper kanskje microstuttering (noen som vet?) og begge skal klare å kjøre godt nok til at du ikke merker forskjell

Har ikke merket mye stuttering, men den jeg har merket tror jeg kommer av harddisken.

Lenke til kommentar

590 = underklokkede 580-er. Dvs at 2stk 570 burde yte ca like bra for BF3.

590 bruker litt mindre strøm og du slipper kanskje microstuttering (noen som vet?) og begge skal klare å kjøre godt nok til at du ikke merker forskjell

Har ikke merket mye stuttering, men den jeg har merket tror jeg kommer av harddisken.

Nei, 590=to nedklokkede 580

Lenke til kommentar

Merk at med 2x570 1.2GB kan man mest sanns. ikke kjøre alt på max pga for lite VRAM.

Kjører selv med 2x570HD 2.5GB utgave i 2560x1600 med absolutt alt på max. 50-60fps.

VRAM forbruket har jeg sett opp i 2.3GB.

Dessverre finnes ikke 2.5GB utgavene med referansekjøler (som fjerner varmluften ut av kabinettet). Istedet sliter jeg med varme (og medfølgende viftestøy) ettersom mye av varmen blir værende igjen i kabinettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

da var det bare en ting til, hvem gtx 570 kort skal han velge? han har ASUS med DC II så han har ikke plass til ett til sånt (eller går det selv om plassen mellom kortene blir minimal?) det han tenkte på var MSI Twin Frozr (han har en slags trang til å kjøpe det på komplett, så det må være noe de har på komplett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...