Anaio Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Dette er vel en problemstilling ingen har opplevd, men det får nå være. Bestemor er spillavhengig Hun er helt avhengig av cafeworld, farmville, petville, countryville og gudene vet hva slags -ville. Hun spiller hele dagen, og har forskjellige alarmer gjennom hele døgnet på når ting er ferdig og må høstes/serveres (ja, hun står opp midt på natta for at maten ikke skal "råtne på rot"!). Hun har lapper med oversikt av hva hun trenger å få tilsendt fra sine venner over hele kontorveggen, og hva slags ting vennene trenger. Intrikat system, egentlig, men det går litt over styr. Problemet for meg ligger i at (1) hun gamer på min facebook og spammer ned profilen min konstant, (2) det skaper splid i familien (hun blir f. eks sint på mamma for at mamma ikke sender gaver tilbake og de blir uvenner) og (3) stakkars dama må planlegge alt. Skal hun en tur til legen må hun koordinere alle spillene dagevis i forveien slik at det ikke skal bli ødelagt fordi hun er borte. En gang fikk hun faktisk en sykepleier til å ringe meg å be meg ta av maten på cafeworld siden hun fikk cellegift og det tok litt lenger tid enn forventet Hvordan skal jeg legge frem at hun ikke kan spille på facebooken min? Det er vanvittig irriterende med alt spammet. Jeg kan ikke bare bytte passord - da klikker det for dama. Hun MÅ rett og slett, hun takler ikke se på "kundene" på cafeen som går sultne eller dyrene i petville som blir møkkete og ikke får oppmerksomhet. Hvis hun ikke får spilt (hvis vi kjører eller er på butikken) blir hun tydelig stresset og rister på beina, trommer med fingrene og blir irritabel... Og jeg kan ikke be hun slutte å poste på wallen min, fordi "hvis man ikke deler får man ingenting tilbake". Endret 3. november 2011 av Anaio 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Bytt passord og si du har blitt hacket. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Bytt passord og si du har blitt hacket. Og hvordan skal jeg forklare det når hun ser jeg fortsetter å bruke den, eh? Edit: burde kanskje fått med i hovedinnlegget at hun har sin egen facebook hun gamer på også. Endret 3. november 2011 av Anaio Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Beklager , men det er noe av den morsomste historien jeg har hørt på lenge. Takker for info. Sikkert tragisk å være midt i det men komisk å lese. Stygt å spørre en dames alder, men hvor gammel er egentlig bestemor? Mitt tips : Gi henne en katt. 9 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Gi henne en gyngestol, mengder med garn og 2 strikkepinner. ; ) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 For det første så er en Facebook-konto personlig og bør ikke deles på den måten. Din bestemor kan vel opprette en egen konto. Angående avhengigheten, så kommer det litt an på hvor mye det faktisk går utover det hun ellers skal gjøre. Om hun er pensjonist og ikke har en jobb eller andre faste ting som må gjøres, så er det jo greit med en hobby. Kanskje litt ekstremt slik du beskriver situasjonen, men om bestemor får en mestringsfølelse av det så er det kanskje ikke så ille? Om det går utover forholdet til resten av familien, så kan det være en idé å snakke med henne og forklare dette med spilleavhengighet, og gjerne vise til noe skriftlig om temaet for å presentere et mer objektivt syn på det. Kanskje kan også løsningen være så enkel som å introdusere en annen hobby, eller på annen måte rive henne løs fra spillingen ved å gjøre andre ting. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Edit: burde kanskje fått med i hovedinnlegget at hun har sin egen facebook hun gamer på også. Si at hun får bruke sin egen konto? Du burde på ingen måte finne deg i at hun bruker din konto til dette. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Si du har tenkt å få dame, og det tar seg dårlig ut å spille facebookspill i så stor skala som det nå utøves på din profil. Kanskje hun tar hintet selv også. 4 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Si du har tenkt å få dame, og det tar seg dårlig ut å spille facebookspill i så stor skala som det nå utøves på din profil. Kanskje hun tar hintet selv også. Jeg er dame. Bifil dog, så jeg skal ikke avskjære deg helt. Men det var ingen dum ide, kan kanskje omformulere det til at andre dømmer meg (noe de garantert gjør!). Beklager , men det er noe av den morsomste historien jeg har hørt på lenge. Takker for info. Sikkert tragisk å være midt i det men komisk å lese. Stygt å spørre en dames alder, men hvor gammel er egentlig bestemor? Mitt tips : Gi henne en katt. Hun er 61 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er dame. Bifil dog, så jeg skal ikke avskjære deg helt. Men det var ingen dum ide, kan kanskje omformulere det til at andre dømmer meg (noe de garantert gjør!). At du får deg dame var ikke poenget. Det blir det samme hvis du får deg type. 1 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er dame. Bifil dog, så jeg skal ikke avskjære deg helt. Men det var ingen dum ide, kan kanskje omformulere det til at andre dømmer meg (noe de garantert gjør!). At du får deg dame var ikke poenget. Det blir det samme hvis du får deg type. Jeg skjønte det, men siden det ikke passer til min situasjon så tenkte jeg at jeg kunne bruket prinsippet på en annen måte. Det er ikke så fryktelig enkelt, de gangene jeg har prøvd har hun blitt vanvittig stressa og fått nærmest katastrofetanker over hva som kan skje med cafeen min nå som ingen tar vare på den. Det er fryktelig vanskelig selvom det kanskje er vanskelig å se situasjonen fra min side, jeg er jo glad i dama Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg skjønner at det er vanskelig (mye fordi du lot det gå så langt ), men å nekte henne å bruke din konto er noe du bør gjøre uavhengig av hennes spilleproblemer. Det er jo også en grei løsning, hvis hun ikke er teknisk flink nok til å skaffe spillene på sin egen konto. Er du villig til å nekte henne å spille/bruke din konto? Hvis ikke, hva vil du vi skal si? 3 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Enig. Så enkelt er det faktisk. Du bidrar bare til å gjøre spilleavhengigheten hennes verre med å la henne gjøre slikt. Det blir kanskje krise i starten, men siden du selv er kvinne, vet du at dette gir seg bare du gir det litt tid. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Slett spill applikasjonene på din brukerkonto. Fortell henne at du ikke ønsker at hun benytter seg av din profil. Informer henne at hun kan opprette flere brukere med andre e-post adresser. Lenke til kommentar
Rubenius Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Få henne til å slutte med å spamme veggen min. x( Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Få henne til å slutte med å spamme veggen min. x( Hahaha, wtf Ruben. Gief advice i steden, du overlever en request i ny og ne <3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Come on. Hun er gammel(?) og har kreft. Hun har funnet noe hun liker. La det gå sin gang. Hun bruker din profil fordi du ikke har satt noen klare grenser. Endret 5. desember 2011 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå