Gå til innhold

Vil denne PC-en kunne kjøre WoW på Ultra?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har ikke så mye peiling på PCer, men skal kjøpe meg en ny en som kan kjøre WoW på Ultra Graphics untatt lagg.

I tillegg vil jeg bruke den til å livestreame og frapse samtidig som jeg spiller, noe som ikke går an på min nåværende PC uten at det får meg til å lagge.

Så jeg lurer på om noen av dere som har litt mer peiling på PC enn meg kan fortelle meg om denne PCen kan kjøre WoW på Ultra samtidig som jeg streamer eller frapser.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10484

Takk på forhånd.

Endret av nicofacee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna den pcen hvis du vil ha god ytelse i wow..

Det som du trenger er en Intel Core prosessor med 2 eller flere kjerner, en SSD disk med plass til Windows + pagefilen og WoW (helst 100gb+) og et NVIDIA 570 GTX kort. Gå for 4gb ram, dette er rikelig til wow som bruker rundt 1gb på det meste.

Dette vil gi opptil 100fps i wow (utenom krevende steder som tett befolket hovedbyer). AMD-maskinen du spør om vil ikke klare mer enn ca 60fps.. Og det er før du slår på fraps..

Skal du spille i over full hd oppløsning kan du gå opp til 580 GTX, hvis ikke ville jeg heller anbefalt å kjøpe en god 120hz skjerm som gjør at bildet flyter bedre og grafikken oppleves penere og mer behagelig.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar, Pycnopodia.

Jeg valgte ut komponentene til en PC selv, og kom fram til disse spesifikasjonene:

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort

Corsair TX V2 650W PSU

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155

Intel® Core i7-2600 Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Corsair SSD Force Series™ GT 120GB

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Beklager for at det ble litt uoversiktelig, men vil dette fungere bedre? Noe jeg bør forandre på?

Takk

Lenke til kommentar

Hovedkortet er m-atx, ser bra ut men hvis du liker store hovedkort har du et tilsvarende her.

SSD`en er meget god også, kan anbefale å også se nærmere på Crucial M4 som også har fått mye skryt i tester.

Det eneste jeg ville ha byttet ut dersom det er en gaming-pc er prosessoren. Du kan spare nesten en tusenlapp på å bytte til i5-2500.

De cpuene stiller ganske likt i spill så jeg ville gått for den rimeligste.

Oppsettet du har ført opp er veldig bra, det skal du ha skryt for :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Har selv en Amd x4 965 BE, samt vanlig hdd med 7200k rpm og et Radeon 6970, ligger på 120 fps i raids (25man), så tror nok at maskinen han linker til i førstepost klarer mer enn 60 fps..

Edit## Med alt på ultra, Full hd oppløsning.

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...