timotei Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Skal kjøpe reservebatteri ti Canon G12 og har sett litt på priser. My Trendy Phone har denne typen batteri, NB7L, orginalt kr.490,- og uorginalt kr.89,-.De ser jo like ut, men? Etterlyser synspunkter/erfaringer. Dette gjelder vel kamerabatterier generellt. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg har ikke merket forskjell på uorginale og originale. Kjøper derfor kun uorginale til en rimelig penge på Ebay. Kan ikke se noen grunn til å betale opptil 10 ganger mer for originale batterier. Lenke til kommentar
timotei Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Det hadde kanskje ikke vært så dumt å kjøre en test på dette. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Vet ikke om jeg ser nødvendigheten av en test når forskjellen i pris er såpass markant. Skulle jeg kjøpt et originalt batteri til mitt 7D koster det 995 kroner. På Ebay koster det fra femtilappen og oppover (og så finner man bare en selger med gratis frakt). Men det finnes nok tester på nettet, så det er bare å søke, og det er helt sikkert forskjeller på produsentene av uorginale batterier. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Det er flere som kjøper uoriginale batterier med større ah-styrke, de oppleves som "svakere", da man ikke får like mange bilder pr.lading. Jeg bruker uoriginale batterier men jeg kjøper fra anerkjente fabrikater "så som phottix og haneel" og ikke rå-billige kina-kopier. Står det et anerkjent firma-navn på batteriet til 1/3 av prisen er det et piratkopi. Bruker også batteributikken endel til batterikjøp, spesielt til El-verktøy. Endret 3. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Skulle jeg kjøpt et originalt batteri til mitt 7D koster det 995 kroner.... Vel, da gjør man dårlig research.... Får det til 595 mange steder, f.eks på Japan Photo. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ser det er Phottix jeg har kjøpt. Veldig fornøyd med dette. Jeg pleier også å styre unna de absolutt rimeligste. Skulle jeg kjøpt et originalt batteri til mitt 7D koster det 995 kroner.... Vel, da gjør man dårlig research.... Får det til 595 mange steder, f.eks på Japan Photo. Da har FotoVideo dårlig pris om dagen. Var der jeg sjekket. Men det er uansett 5 ganger mer enn jeg betalte på Ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå