|okk^ay Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Tråden sier vel litt.. Jeg, og sikkert en del andre, lurer på hvordan en databrikke lages, hvordan den vet hva den skal gjøre, hvorfor det er slik mm. Lager de brikka først og programmerer den etterpå? Hvordan ble i så fall den første brikka laget? Og hvis noen skulle nevne radiorør-maskiner: hvordan ble disse kodet/laget whatever? Noen som vet? Er jo litt kjekt å vite sånt... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg snakka med én som jobbet med dette. Han hadde lært seg elektronikk på skolen, men så lærte han seg programmering etterpå. De lager brikkene først, finner utav alle portene inn/ut - I/O kalles det vel. Og programmerer dette, han brukte mest C++.. Uansett er dette noe jeg har lyst å vite noe om. Så håper noen kan forklare litt bedre hvordan dette henger sammen Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 På sine museumssider får du svar på det meste. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Tja... Og BigBlue (BBC) sa mye intressant på IRC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå