Gå til innhold

Ny i BF3 , aldri spilt Fps.

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri prøvd et slikt spill online , da jeg testa det igår , etter å ha runda singleplayer var jeg ganske forvirret. Alle typer matches , roller osv.

Er det slik å forstå at jeg spiller mot folk som er langt høyere rank enn meg selv, som da feks løper fortere, har langt bedre våpen osv?

De trenger en ordentlig tutorial for online delen synes jeg. Også, hvordan snakker man med folk? Bruker man vent eller hva er greia her? Hvor er general chat?

En annen ting, hvordan spiller en gjennomsnittelig spiller?Det jeg mener er , er det "guilds" i dette spillet? Jeg kjenner ingen som spiller det, vil det si jeg må ta "pugs" som jeg da regner med suger?

Jeg skjønner bare ikke hele konseptet her , derfor spør jeg :)

Jeg må også si spillet virker velduig gjennomført , med fantastisk grafikk og rått gameplay.

Ps

Må jeg fikse noe innstillinger på maskina mi? Jeg ble kicket fra diverse servere, tilsynelatende uten grunn 4-5 ganger i løpet av 2 timer igår. Det var litt kjedelig , da jeg begynne å leve meg inn i hele greia.

Ps 2

Noen fiender synes på karten , andre gjør ikke det , man er alltid blå selv right? Fienden er oransj , og så løper det gule dudes her og der. Og, hvordan VET jeg hvem som sitter i en stridsvogn?

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri prøvd et slikt spill online , da jeg testa det igår , etter å ha runda singleplayer var jeg ganske forvirret. Alle typer matches , roller osv.

Er det slik å forstå at jeg spiller mot folk som er langt høyere rank enn meg selv, som da feks løper fortere, har langt bedre våpen osv?

Ja, men fordelene er såpass små at det ikke vil være avgjørende.

De trenger en ordentlig tutorial for online delen synes jeg. Også, hvordan snakker man med folk? Bruker man vent eller hva er greia her? Hvor er general chat?

Chat knappene er på j k og l på tastaturet. Du har muligheten til å snakke til alle, laget ditt eller bare squaden din. Spiller du i en klan eller med venner brukes det som regel ventrilo/skype/mumble etc.

En annen ting, hvordan spiller en gjennomsnittelig spiller?Det jeg mener er , er det "guilds" i dette spillet? Jeg kjenner ingen som spiller det, vil det si jeg må ta "pugs" som jeg da regner med suger?

Jeg skjønner bare ikke hele konseptet her , derfor spør jeg :)

Den gjennomsnittlige spilleren tipper jeg spiller med noen få venner eventuelt alene. Det å hoppe på en tilfeldig server kan ikke helt sammenlignes med feks WoW ettersom man fint kan gjøre det bra alene her. Dersom du vil ha seriøst lagspill må du trolig bli med i en klan/platoon, dette er dog overhodet ikke like viktig som feks en guild i WoW.

Jeg må også si spillet virker velduig gjennomført , med fantastisk grafikk og rått gameplay.

Ps

Må jeg fikse noe innstillinger på maskina mi? Jeg ble kicket fra diverse servere, tilsynelatende uten grunn 4-5 ganger i løpet av 2 timer igår. Det var litt kjedelig , da jeg begynne å leve meg inn i hele greia.

Det er endel knoting med nettkode etc siden spillet er så nylig lansert. Trolig ingenting med din maskin å gjøre.

Ps 2

Noen fiender synes på karten , andre gjør ikke det , man er alltid blå selv right? Fienden er oransj , og så løper det gule dudes her og der. Og, hvordan VET jeg hvem som sitter i en stridsvogn?

Du og de som er med i din squad er grønne, resten av laget ditt er blå. Dersom du ser en fiende og trykker q, så vil du "spotte" han. Han vil da få en rød pil over hodet som andre på laget ditt også ser. Spotter du noen i kjøretøy vil du se symbolet på kjøretøyet i stedet for pila.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Ang. hvordan du bør/kan spille, kan du ta litt lærdom herifra.

Er Battlefield Bad Company 2, men går jo ut på det samme.

http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M&ob=av3e

Når du går online, så møter du folk i alle slags ranker. Enkelte vil være høyere en deg, andre lavere. Noen vil løpe fortere en deg, og noen vil f.eks ha et bedre sikte på sitt våpen. Men dit kommer du også etterhvert.

Flere, som er til akkurat BF3.

http://www.youtube.com/watch?v=6WG5XQqMsmw

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ble en smule klokere nå , selvom det var LITT mye info på en gang i disse videoene. Skal ta en titt til , forhåpentligvis få med litt mer denne gangen.

Det med squads, er det slik at antallet spillere varierer fra brett til brett , men en squad kan ha maks 4 medlemmer? Disse er de gule folka som jeg ser nederst til venstre på skjermen min? Jeg vet wrath sa de var grønne , men hos meg er de gule , om jeg ikke blander nå?

Lenke til kommentar

De skal definitivt være grønne. På den siste videoen ser du de i samme squad ved siden av minimappet. Når du sitter i kjøretøy, ser du andre i kjøretøyet på høyre side av skjermen, ved siden av informasjon om ammo.

Squads er per dags dato maks 4 stykker, men det er ønsker om iallfall 6-mannssquads der ute, og jeg ser ikke på det som helt urealistisk at det endres om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar

Aldri sett noen ha gul skrift. Squad skal være grønn. Men har vel forsåvidt ingenting å si.

Og jo. Maks 4 squadmedlemmer.

Er veldig mye info i disse videoene, ja. Ville anbefalt deg å spille et par timer, og utforske litt. Da vil videoene komme frem som litt klarere, samt enklere å forstå.

Hovedpoenget er at du og dine sqaudmates får til et samarbeid. Ta flagg sammen, og aktiver bomben.

Lenke til kommentar

Ok dere hadde rett. Det er visst grønn skrift , den ser bare veldig gul ut hos meg!

Anyway. Hva er den mest populære online delen folk liker? Altså , jeg har kun endt opp i maps der jeg trenger å stå i nærheten av et flagg , før den blir blå.

Er det slik på disse kartene at man hovedsakelig skal løpe mot de oransje bokstavene/whatever , for å så capture de stedene? Finnes det en side med grei oversikt over de forskiellige måtene man kan spille noe? Rush feks , hva er det?

Lenke til kommentar

Rush er at du skal aktivere en bombe. Dere skal da altså angripe denne bomba, og få den til å detonere. Får dere til det, så "vinner" dere.

Defenderne skal beskytte denne bomba. Når dere aktiverer den, er det defendernes oppgave å desarmere bomba.

Klarer attackers å detonere alle bombene på den delen av banen, så får dere en ny del dere skal angripe. Sånn går det utover. Klarer dere ikke å detonere noen bomber, taper attackers, og defenders vinner.

Det pleier å være to bomber på et område. Så er det f.eks 3 områder. Altså 6 bomber som skal sprenges. Sprenges alle, vinner da attackers.

Conquest går enkelt og greit ut på flagg. Men på conquest foregår alt på et område. Dere må ta flagget tilbake når motstanderen tar det. På Rush blir dere flyttet til en annen del hvis bomben på stedet blir detonert.

Den mest vanlige modusen er rush og conquest, på vanlig modus. At du blir drept, må vente litt, så kan du spawne.

Ellers har du deathmatch. Når du dør, kan du umiddelbart spawne på nytt.

Selv liker jeg best Conquest. Synes Rush er litt stress (ligger i navnet).

Her står det litt

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield:_Bad_Company_2#Multiplayer

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ok thanks , begynner å bli LITT mindre noob nå ^^

Skal sjekke ut linken din. Jeg blir faen drept hele tiden. Så vanskelig å se hvor folk gjemmer seg. Skal ta noen testrunder , for dette var faktisk jævlig spennende.

En ting. Når jeg da etterhvert får bedre våpen/stabilisator/sikte , er det sånn at jeg da begynner et brett med disse våpene , avhengig av hvilken class jeg er så klart?

Lenke til kommentar

Du kan selv velge hvilket våpen du vil bruke i hver class, til hvert map. Helt opp til deg selv.

Du får oppgraderinger til hvert våpen, og ikke en oppgradering som du kan bruke til alle våpen.

Spiller du med M416 kan du plutselig få "M416 tactical flashlight" oppgradering. Da kan du montere denne lykta på våpenet.

Og hver class har sine forskjellige våpen. Tror dog den hagla er et alternativ til hver class.

Tror disse videoene jeg postet lengre opp vil bli lettere å forstå når du kommer litt mer inn i spillet.

Du må "montere" oppgraderingene selv. De kommer ikke automatisk på.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ok thanks , begynner å bli LITT mindre noob nå ^^

Skal sjekke ut linken din. Jeg blir faen drept hele tiden. Så vanskelig å se hvor folk gjemmer seg. Skal ta noen testrunder , for dette var faktisk jævlig spennende.

En ting. Når jeg da etterhvert får bedre våpen/stabilisator/sikte , er det sånn at jeg da begynner et brett med disse våpene , avhengig av hvilken class jeg er så klart?

Angående det å bli drept hele tiden, her er det bare å bli kjent med kartene (de er jo like uansett modus). Du vil etterhvert ha en følelse av hvor det farlig å brase inn, samt vite hvor folk ofte sitter.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg får vel fokusere på ett kart om gangen. Ellers blir det for kaotisk. Jævlig kjedelig å bli kicket fra serveren akkurat like før vi var i ferd med å vinne.

Hvordan fungerer det med "servere" her? Hvem er det som er admin på hver server? Stod jeg ble "kicked by admin" en gang , hvorfor skulle folk ønske å kicke meg?

takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Ok. Jeg får vel fokusere på ett kart om gangen. Ellers blir det for kaotisk. Jævlig kjedelig å bli kicket fra serveren akkurat like før vi var i ferd med å vinne.

Hvordan fungerer det med "servere" her? Hvem er det som er admin på hver server? Stod jeg ble "kicked by admin" en gang , hvorfor skulle folk ønske å kicke meg?

takk for hjelpen så langt!

Det er stor sannsynlighet for at det var Punkbuster som kicket deg.

Du bør oppgradere programvaren.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Last ned derfra, om ikke Battlefield 3 står i listen etter at du har installert, så kan du trykke "Add a Game" så velge Battlefield 3, deretter "Check for update"

Lenke til kommentar

Jeg har utifra alt dere har skrevet fått testet spillet mer grundig. Merker jeg begynner å få litt flere kills og ha en smule bedre oversikt. Takker :)

En ting jeg lurer på , HVOR i all verden forandrer man utseende sitt samt våpen setup ( MÅ man gjøre det mens man er online? )

Lenke til kommentar

Det gjør du i menyen som kommer opp før du spawner. Du har en fane med Deployment, som lar deg velge hvor du skal spawne. Også har du en fane for å velge class og justere classes. Her kan du legge til ulike våpen på classene og i tillegg oppgradere våpenet du eventuelt velger. I tillegg kan du oppgradere våpnene på kjøretøy etterhvert som de blir unlocket også. Utseende mener jeg er den tredje og siste fanen, og du unlocker forskjellige kamoflasjedrakter etterhvert også.

Lenke til kommentar

Det gjør du i menyen som kommer opp før du spawner. Du har en fane med Deployment, som lar deg velge hvor du skal spawne. Også har du en fane for å velge class og justere classes. Her kan du legge til ulike våpen på classene og i tillegg oppgradere våpenet du eventuelt velger. I tillegg kan du oppgradere våpnene på kjøretøy etterhvert som de blir unlocket også. Utseende mener jeg er den tredje og siste fanen, og du unlocker forskjellige kamoflasjedrakter etterhvert også.

Åååja. Jeg har som regel rushet gjennom den skjermen der for å ikke gå glipp av noe action. Thanks :)

Btw. Jeg har merket at folk har sagt "noob , go back to call of duty". Er call of duty lettere eller noe?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Ekstremt merkelig at man ikke kan gjøre det når kampene oppsummeres synes jeg.

Btw. Jeg har merket at folk har sagt "noob , go back to call of duty". Er call of duty lettere eller noe?

Nja, det er vel kanskje litt mindre lagorientert, men i bunn og grunn er det vel bare idioter som tror det høres kult ut.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Battlefield-gamere har stemplet seg selv som elitister hva gjelder fps-spilling av en eller annen grunn. Kan ha noe med at Call Of Duty-spillere er ofte kids, mens jeg har inntrykk av at BF-spillere er litt mer oppe i årene.

Lenke til kommentar

Battlefield-gamere har stemplet seg selv som elitister hva gjelder fps-spilling av en eller annen grunn. Kan ha noe med at Call Of Duty-spillere er ofte kids, mens jeg har inntrykk av at BF-spillere er litt mer oppe i årene.

Ok. det er ho hvertfall bra da, om det stemmer det med alderen. Hva er deres favorittvåpen forresten , jeg er rank 5 nå , og ser at andre har våpen som jeg tipper er en smule bedre enn det jeg bruker nå. Først og frems det jeg bruker som assault og middel/nær kamp. Dårlig sikte og greier. Når får man bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...