PHCTF Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Heisann. Jeg har ofte trøbbel med at Fraps dropper under 60 FPS, og at videofilen av og til ikke har recordet i 10-15 sek(noe er bare borte). Har en GTX 580(klokket til 900 Mhz), Phenom II x4 965 BE (klokket til 4 GHz), Corsair SSD med 550 read/520 write og 4 GB ram @ 1600 Mhz. Slik jeg ser det burde ikke Fraps droppe så ofte som den gjør. Symptomene er helt like uavhengig om jeg kjører på absolutt høyeste eller absolutt laveste grafikk. Noen som har vært borti noe slikt før og aner hva jeg kan gjøre for å fikse problemet? Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det høres ut som et driverproblem, men med såpass PC-innsikt at du har overklokket er vel dirverne også oppdaterte. Hva spiller du av fra? Skal noe til at det ikke har nok båndbredde, men spør for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har du noe antivirus eller annet som kunne tenkes å forstyrre? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 For lite RAM kanskje? Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Bruker fraps daglig her (og Elgato Turbo H264 HD til rekomprimere til mp4) uten slike problemer. Men som man er inne på det krever sin maskin spesielt HD ytelse. Første som slår meg er om det er en legit versjon nedlastet og betalt for hos fraps.com eller evt warez utgave. Er den legit så svarer normalt sjefen sjøl innen få timer om man bruker kontaktskjema på hjemmesiden og forklarer problemet. Men hvorfor recorde i 60fps ? (video er jo normalt 24-25/30fps, og fraps lagrer ukomprimerte frames). Som sammenligning : Halfsize 1920x1200 25fps, blir 960x600 og spiser ca 4GB diskspace på 6min 30sek. Fullsize 1920x1200 30fps, blir 1920x1200 og spiser ca 2GB på 1min 45sek(ca). Og du vil dobble framerate til 60fps ? Ville revurdert antall FPS og sett litt på framesize, så du ikke overdriver og kveler systemet. En annen sak er å sjekke at skjermkortet <-> spillet / video <-> fraps ikke har v-sync låst. Om du låser v-sync så prøv å gjør det i fraps(lock framerate) og ikke i driver, evt prøv i spillet og ikke i driver/fraps. Er v-sync låst på 2-3 av dem så kan mye rart skje :-) Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) For lite RAM kanskje? Har sett ganske mange med dårligere specs enn meg som klarer det lett. Er dessuten bare 3 GB i bruk mens jeg recorder. Det høres ut som et driverproblem, men med såpass PC-innsikt at du har overklokket er vel dirverne også oppdaterte. Hva spiller du av fra? Skal noe til at det ikke har nok båndbredde, men spør for sikkerhets skyld. Mulig jeg er litt treig her, men hva mener du med ''spiller av fra''? Og ja, har de siste driverne. Har du noe antivirus eller annet som kunne tenkes å forstyrre? Både ja og nei. Utgjorde ingen forskjell om det var installert eller uinstallert. Bruker fraps daglig her (og Elgato Turbo H264 HD til rekomprimere til mp4) uten slike problemer. Men som man er inne på det krever sin maskin spesielt HD ytelse. Første som slår meg er om det er en legit versjon nedlastet og betalt for hos fraps.com eller evt warez utgave. Er den legit så svarer normalt sjefen sjøl innen få timer om man bruker kontaktskjema på hjemmesiden og forklarer problemet. Men hvorfor recorde i 60fps ? (video er jo normalt 24-25/30fps, og fraps lagrer ukomprimerte frames). Som sammenligning : Halfsize 1920x1200 25fps, blir 960x600 og spiser ca 4GB diskspace på 6min 30sek. Fullsize 1920x1200 30fps, blir 1920x1200 og spiser ca 2GB på 1min 45sek(ca). Og du vil dobble framerate til 60fps ? Ville revurdert antall FPS og sett litt på framesize, så du ikke overdriver og kveler systemet. En annen sak er å sjekke at skjermkortet <-> spillet / video <-> fraps ikke har v-sync låst. Om du låser v-sync så prøv å gjør det i fraps(lock framerate) og ikke i driver, evt prøv i spillet og ikke i driver/fraps. Er v-sync låst på 2-3 av dem så kan mye rart skje :-) Fikk ikke til å skjule teksten.. Igjen, jeg har sett folk med dårligere specs(og rimelig like) enn meg klare 60 fps i 1080p uten problemer, full size. Dessuten er det liten forskjell fra 25 fps og half-size til 60 fps og full-size. Opplever de samme dropsene og at i 10-15 sekunder viser filmen kun ett bilde. Mener det skal være fullt mulig å recorde med 60 fps og full-size. Har sett andre med veldig like specs gjøre det, så.. Fraps er kjøpt på helt lovlig vis på hjemmesiden deres. EDIT: Skal også nevnes at Fraps lager en fil på 3,95 GB (max pr fil) på 45-50 sekunder. Endret 3. november 2011 av MrPr0 Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Tok opp en fil på 47 sekunder med FRAPS i går. Brukte fullsize og 30fps, filen ble rundt 2,2gb stor. Men hvis ikke du skal sette ned hastigheten eller lignende på klippene dine, er det da ingen vits å ta opp med 60? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Problemet er at hvis jeg tar opp med 30 fps, blir også spillet låst på 30 fps - og det suger... hardt! Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Aha, så klart. Glemte den Men det burde da være mulig å endre på? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Tja.. mulig noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 v-sync i spillet (si 60fps) og "lock framerate" i fraps er 2 forskjellige ting. -men- det kan fort bli skjæring der med fraps, om det er pga de evt begge bruker samme metode(vente på dx, v-sync), eller pga skjermkortet får litt for mye å slite med er usikkert. Prøv noen andre tester, først på 30fps fullsize og se hvordan det evt påvirker tap av frames. Gå så ned til litt lavere resolution, prøv igjen og se om det påvirker frameloss. Husk skjermkortet skal både rendre frame, evt laste textures fra ram til skjermkort også i tilegg kopiere skjermkort minne tilbake til pc ram før det evt kan skrives til disk. Mange mulige feilkilder underveis der. Ikke minst har du prøvd å lagre til en annen mekanisk hd enn den SSD, f.eks en usb basert versjon bare for å se om det påvirker resultatet? (for å eliminere issues med ssd caching) Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) I Nvidia kontroll panel har jeg slik at programmet bestemmer om V-sync skal være av eller på. Skrudde av V-sync på WoW/BF3/BC2/MW2, men ble fortsatt låst på 30 fps når jeg begynte å recorde, og det er åpenbart helt uspillbart. Prøvde også å tvinge deaktivering (og aktivering) på V-sync i kontroll panelet, men det ble samme effekt. Ja, har prøvd å recorde til en annen HDD på systemet og en USB-basert versjon. Ingen forskjell (dog, jeg opplever at det blir litt glattere når jeg recorder til HDDen). Så lenge jeg får spilt på 60 fps og ikke recorder under 25-30 fps(og full-size!) uten noen lagspikes er jeg fornøyd. Endret 4. november 2011 av MrPr0 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har brukt fraps til og capture litt fra bf3 for og se om det ble noe bra, så mekket jeg det i sony vegas og render det med litt musikk. Men da jeg spiller av så er alt helt fucka. La ved ett screenshot, når jeg ser på det inni sony vegas er alt bra. Har prøvd mange forskjellige settings i vegas å! takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå