Gå til innhold

Hjelp til valg av ny gaming bærbar

1. 1. Hvilken bør jeg skaffe meg?

• MSI GT780DX-430NE 10999,-
      0
    • ASUS G74SX-TZ078V 10599,-
      0
    • MSI GT780R-236NE 8990,-
      0
    • ASUS G74SX-TZ102V 8999,-
      0
  2. 2. Hvilken cpu er greiest til spill?

• i5 2410m
      0
    • i5 2430m
      0
    • i7 2630m
      0
    • i7 2670m
      0

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med å finne en grei gaming bærbar og er litt usikker på cpu/gpu combo jeg trenger! Kan noen hjelpe? Kom gjerne med forslag :)

MSI GT780DX-430NE har GTX570M skjermkort, i5 2430M cpu og matt skjerm

ASUS G74SX-TZ078V har GTX560M skjermkort, i7 2630 cpu og blank skjerm(Jeg får kjøpt den til oppgitt pris pluss frakt selv om den "ikke" kan bestilles)

MSI GT780R-236NE har GTX560M skjermkort, i5 2410 cpu og matt skjerm(Tilbud cdon.no; 500,- rabatt og fri frakt)

ASUS G74SX-TZ102V har GTX560M skjermkort, i5 2410 cpu og blank skjerm

EDIT: Leif og feil data/link

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker ikke å bruke mer en 11000,-

Spill som jeg har tenkt å prøve Battlefield 3(Best på Quad core?), Crysis 2, Skyrim, Saints Row 3, Diablo 3 og muligens Space Marine/Warhammer spill... Men spiller også Fallout New Vegas, Red Faction Armaggedon, Borderlands og The Witcher 2...

Programmer... Jeg bruker ikke dataen til bilde/videoredigering, men Easy CD-DA Extractor blir bruk litt(Ikke at det er så tungt :p)

Jeg prioriterer spill ytelsen over programmer... Har en stasjonær gamer maskin som er mer en kraftig nok til alt av spill, men den veier jo 15-20kg og er ikke akkurat portabel :|

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Jeg har selv anskaffet meg noen Asus G-utgaver til kun spill. Valget skyldes forholdsvis grei pris mot ytelse og holdbarhet. Selv etter en god del timer (5-6) uten stans på enkelte dager og 1-3 timer ellers, så er Asus fortsatt "kjølig" (kjent ut i fra tastaturet). Og det er også derfor jeg ikke har installert SpeedFan eller lignende for å følge med på temperaturen. Og selv etter snart ett år så er fortsatt Asus like "kjølig". På andre (tidligere) spill-laptop fra andre produsenter så har de over tid hatt en økning (naturligvis - pga. støv og slitasje) i temperaturen over tid, som sammenlignet med Asus, øker merkbart mer på samme tidshorisont (ca. 1 år)

Det samme kan jeg ikke si om MSI, så det håper jeg at noen andre med erfaring kan uttale seg om. Det er viktig at vedkommende forteller om sine erfaringer etter flere måneds bruk. Da de fleste PC er ganske bra til å begynne med.

Lenke til kommentar

Irriterende...

InfoCare og MSI sier at en ikke får garanti på maskinen vist en bytter ut/setter inn ting som harddisk/ssd, minne og evt. wifi...

Noen som har en link til forbruker rettigheter som beskriver mine rettigheter på dette området?

...

Da blir det nok ASUS da dustinhome sier følgende: Det kan byttet harddisk/ssd og minne på maskinen så lenge en er forsiktig og ikke bryter en av de små garanti lappene inne i maskinen :) MSI har ironisk nok plassert sin lapp ca. der en har beinet vist en har maskinen på fanget :p

EDIT: Mer info

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Her er 3 "like" pc'er...

Sammenligning

Jeg får den dyreste til 10599,-!

Går jeg opp 300,- så får jeg i7 2670QM, men mister blu-ray

Går jeg opp 530,- ekstra så får jeg i7 2670QM med veske og blu-ray, men mister 500GB 7200RPM harddisk og den andre "oppgraderes" til 750GB 7200RPM

Nå er ikke den dyreste av pc'ene verd(for meg) 830,- ekstra, men vist jeg skal ha ransel til maskinen så koster det 550,- for de billigste 17,3" ranslene... :(

Da jeg har tenkt å sette inn SSD i maskinen så trenger jeg ikke egentlig den ekstra 500GB disken, men jeg har et sultent 2,5" ekstern kabinett USB3 liggende!

Håper at noen kan hjelpe meg med avgjørelsen! :)

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...