Gå til innhold

Hva heter dette på kameraet mitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kunne du sikkert lært masse av å lese brosjyren som forøvrig kan lastes ned her Clicky Denne er på 15 sider og har masse lettfattelig informasjon.

Hvis du heller ønsker å lære litt mer teknisk kan du laste ned brukermanualen HER!! Den er litt mer teknisk, men alt står mer detaljert. Den er på skarve 234 sider. Også ganske godt forklart på engelsk.

For å begynne på toppen

Den det står AE-L/AF-L brukes til å låse fokuspunkter og eksponering.

Det "hjulet" heter kommandohjul og brukes til å still inn de viktigste tingene på kamera som lukker og blender pluss en del annet

De pilene med "OK" i midten brukes hovedsaklig til å bla i menyer og trykke ok i dem. Relativt selvforklarende.

Den store sølvfargede dingsen midt oppå heter "hot-shoe" og brukes i hovedsak til å sette på eksterne blitzer.

Det store hjulet oppå er programhjulet. Brukes til å velge hvilket program kameraet skal bruke. Prøv å vri på det og se hva som skjer.

Knappen det står "INFO på er en INFOrmasjonsknapp. Brukes til å få fram informasjon.....

Knappen med +/- er eksponeringskompensasjonsknapp. Brukes til å få lysere eller mørkere bilde hvis du vil det.

Lenke til kommentar

Hehe, nå er det vel ikke sånn at jeg hadde giddet å ta meg bryet med å skrive et innlegg her om jeg hadde hatt manualen tilgjengelig...

Nei, jeg er for tiden i England (studier), mens manualen ligger i Norge. Derfor er dette litt vanskelig.

Ut over det vil jeg si takk til LordArild for et godt innlegg og gode innspill :-) Tenkte faktisk ikke på å sjekke etter en digital versjon av manualen.

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Nei, jeg er for tiden i England (studier), mens manualen ligger i Norge. Derfor er dette litt vanskelig.

Slike detaljer er faktisk lurt å nevne i førstposten, så slipper du mange teite svar ;)

Det kalles knapper, brytere, hjul og blitssko.

Teknisk sett har du helt rett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...