Elgmus Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei alle:) Akkurat gått til innkjøp av en Asus G35sx og kunne tenke meg å høre med andre som har maskinen eller kjenner den. Har noen utfordringer og trenger virkelig hjelp! Hatt maskinen en ukes tid nå og mye er bra men som sagt så har jeg noen utfordringer. Jeg pleide og ha litt peiling på diverse datautstyr, men siden jeg ikke har jobbet med det på over 10år er jeg helt "ute". Lister det opp utfordringene for ordens skyld. 1. Bilde er meget uskarpt. Føles nesten som jeg ser 3d bilde uten og ha 3d briller.. Hvis jeg surfer nettet så er det som om alle bilder er tatt av samme fotograf med det samme elendige kameraet. Meget dårlig oppløsning. har oppdatert til nyeste driver men fortsatt samme problem. Noen forslag? 2. Finnes det noen gode måleprogram og hvis ja, hva bør jeg forvente i resultat på denne maskina? 3. Fulgte med masse drittprogram. Skulle gjerne hatt en "ren" windows med det mest nødvendige. Bør jeg bare slette program eller kan jeg få tak i det i kraft av at jeg kjøpte windows med pc'n? 4. Hvilken antivirus bør jeg innstallere og er det noe annet jeg "må" ha? 5. Av og til er pc'n fryktelig treg. Min 7 år gamle acer er jo mer stabil. Noen forslag? Spiller for det meste heroes 6 om dagen og det er vel ikke alt for krevende??.. Håper virkelig noen tar seg tid til å hjelpe da jeg har forsøkt å kontakte Dustin Home, men får til svar at jeg må sende inn pc'n. Det vil jeg selvsagt gjerne unngå. Skriv gjerne også hvis du ikke kan svare, men har samme pc så vi alle kan dele erfaringer:) På forhånd takk - Mathias Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Har du oppdatert driverne dine etter du fikk maskina? Dette er et must for alle nye maskiner. http://www.asus.com/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G53SX/#download Endret 3. november 2011 av BertNaked Lenke til kommentar
nissn Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 gå inn på nvidia.com å last ned nyeste driverene til grafikkortet så funker den mye bedre i spill. har kjøpt samme PC selv og etter å ha opgradert til nyeste driverene på nvidia funket black ops bra ivertfall (var helt håpløst å prøve å spille uten det nyeste driverene). Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Fikk min for noen dager siden. Storfornøyd så langt, men er ikke 100% fornøyd med layouten på tastaturet. Shift-knappen på høyre side er for min del alt for liten, så blir ofte litt rot av den grunn når jeg skriver. Er heller ikke vant til å bruke touchpad, så prøve å unngå den når jeg kan, men er ikke alltid det er like praktisk å dra fram separat mus. Var også abnorme mengder software som var forhåndsinnstallert, så må nok ta en opprydding der etter hvert som jeg finner ut hva som er nødvendig. Det jeg lurer på er om noen her har gode tips til en ryggsekk som denne passer oppi? Har lett litt, men PC-en har litt større dimensjoner enn det som er normalt for en 15.6". Ble dermed usikker på hvor stor sekken må være. Ideelt sett skulle sekken dessuten hatt en separat veske inni seg som du legger PC-en oppi, slik som på de fleste av Targus sine sekker, hvis noen vet hva jeg mener. Den er veldig grei da du kan ta den ut og evt. bruke den som underlag dersom du vil ha PC-en på fanget. Lenke til kommentar
Panneskjegg Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 1. Bilde er meget uskarpt. Føles nesten som jeg ser 3d bilde uten og ha 3d briller.. Hvis jeg surfer nettet så er det som om alle bilder er tatt av samme fotograf med det samme elendige kameraet. Meget dårlig oppløsning. har oppdatert til nyeste driver men fortsatt samme problem. Noen forslag? Helt sikkert ikke dette.. men hvem vet: Kan det være noe så åpenbart som at den har feil oppløsning i Windows? Det er 1920x1080 du skal kjøre. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei tror dere denne pcen vil falle i pris snart, er litt for dyr for meg. Lenke til kommentar
Panneskjegg Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Den har kostet 9000kr på det billigste. Og har lenge kostet ca. 9500kr... MSI kommer jo med nyere modeller snart også. Asus selv kommer også med ny serie, men uvisst når de kommer. Så ja, den vil garantert bli billigere snart ! Men.. NÅR? Du får smøre deg inn med tålmodighet ! http://www.prisjakt.no/product.php?p=993994 Endret 11. januar 2012 av Panneskjegg Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei! Er det stor forskjell på i5 og i7 versjon? https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=226912&model=&salg= ps.no hadde bra tilbud jeg vurderte å slå til på. Eller burde jeg vente til i7 faller i pris? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg joiner her! Kjøpte min brukt idag for 5k. En ganske grei pris siden den ble kjøpt i november 2011 for 10k. Virker som en go pc, MEEEEEN er det ikke volumknapper utenom F10-F12!?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå