Battone Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Skal investere i en ny laptop. Er litt blank for tiden. Trenger den til alt mulig, spillprogrammering, redigering av film, osv. Helst ssd, Helst full hd mellom 14"-15.6" Den bør være relativt solid Regner med minimum 6 gb minne Et skjermkort som kan drive de nye spillene, ikke nødvendigvis på høyest grafikk.. Vet ikke om jeg setter for høye krav for jeg sliter med å finne en som dekker kravene til min pris.. Max 12k, helst ned mot 10k.. Takker for hjelpen på forhånd. Har sett litt på multicom sin pc, men den virker ikke særlig solid. Og jeg liker ikke multicom. **************************** Hvilke butikker er velvillige til å bytte ut til ssd på bærbare? Eller må man bare høre. Er jo veldig få som leveres med ssd da. Og det koster jo ikke så mye. Endret 2. november 2011 av Battone Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tror det beste/billigste vil være å sette inn en SSD selv. Det går ikke ut over garanti eller noe, og det er en veldig enkel operasjon Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Asus G53sx Vurderer denne. Men ser denne har høyglans, så er det matt.. Hva er best? Er det plass til 2 hdd i denne, eller må jeg fjerne den som står i? Denne er grei, eller er det bedre der ute til denne prisen? Intel 320 2,5" 160GB Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Personlig foretrekker jeg matt skjerm. Blir så mye gjennskinn i høyglans skjermene. Det ser ikke ut som det er plass til 2 hdd i den nei. Mulig du kan fjerne det optiske drevet å sette i en hdd der. Men da vil du miste garantien. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Ok, prøver å finne en med matt skjerm, men sliter litt, ser på ASUS N55SF men den har pianolakk, noe jeg ikke er glad i. Er litt lei den glossy greia jeg har.Både glossy skjerm og pianolakk.. Aldri mer med mine "fettfingre".. Men så lurer jeg, hvor stor forskjell er det på skjermkortene gtx 555 og gtx 560. Lenke til kommentar
nogen Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 kanskje du klarer å presse en thinkpad inn i budsjettet ditt? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Dette var ikke lett å finne.. Jeg har utelukket ssd, da jeg kjøper denne utenom. Bør jeg kjøpe en som har full HD skjerm, eller vil 1600x900 holde? Skjermen er viktig, så matt må den være, men det gjorde søket mitt værre. For ikke alle kaller skjermen matt, noen sier anti-refleks? Prosessor MÅ være Core i7, er vel ingen vits å gå for tilsvarende amd? Skjermkortet trenger ikke å være det feteste, men helst 555gtx eller 560gtx. Men kan gå ned på dette da det ikke er viktig. Fortsatt kunne kjøre spill på lavere oppløsning.. Minne fra 6GB og oppover.. hdd ikke viktig da denne forsvinner fort ut, men bør være SATA 3. Har sett på Asus, Lenovo og Samsung, men finner ikke noen som dekker de viktigste områdene som skjermkravene.. Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Denne er vel i butikkene snart, kan hende den vil være billigere andre steder enn på komplett. Den har "SuperBright, antirefleks" skjerm med 1600x900 oppløsning, Radeon HD6750(godt skjermkort),Core i7-2675QM,8GB RAM,750GB HDD Ellers har du jo denne med 1920x1080 oppløsning, matt skjerm, Intel Core i7 2670QM, GT 550M, 750 GB HDD og 8gb Ram. Denne har matt skjerm og matt plastikk(bortsett fra rammen rundt skjermen). Alu topp Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Har sett på begge, og det er p.g.a. av den jeg spør om 1600x900 er bra nok. Den andre er og en jeg ser på, eneste negative jeg ser er at den bruker vel SATA 2, om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
masterno Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) vel denne pcen koster 8500 kroner specs: 15.6" HD 16:9 4 cores 2.2 ghz i.7 processor(turbo 3.1 ghz) full hd screen (led-screen) blue-ray støtte for hdmi 1.4 8 gb ram amd radeon hd 6770m 2 gb (har sjekket dette kortet og kan kjøre crysis 2 på nesten alt ultra med 1920x1080 resolution on 30 frames per second) 1 terra hardisk Beats Audio HP True Vision Webcam High Definition (full hd webcam) http://www.netonnet.no/art/data/gaming/datamaskiner/hp-paviliondv6-6b90eo/162354.5652/#tabs her er linken by the way lol xD Endret 5. november 2011 av masterno Lenke til kommentar
masterno Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) fant også denne pcen for 5799 kroner Alment Produsentens art. nr. PSK2YE-0FS01CN5 Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit Valgbare språk SE/NO/DK/FI/EN Skjerm Skjermstørrelse 15,6" HD 16:9 Maksimal oppløsning 1366 x 768 Skjermtype TFT LCD LED backlit Skjermoverflate Blank Prossesor Prosessor Intel Core i7-2670QM Prosessorhastighet 2,2 GHz (max turbo 3,1 GHz) Antall kjerner 4 Chipset Mobile Intel® HM65 Express Chipset Minne Minnetype SODIMM DDR3 1333MHz Minne som følger med 6 GB Maksimalt minne 8 GB Minneplasser 2 Lagring Harddiskstørrelse 750 GB Harddisktype SATA 5400 rpm Optisk enhet DVD-brenner Super Multi med støtte for doble lag Minnekortleser SD, MMC, MS Grafikk og lyd Grafikkort nVidia GeForce GT525M Dedikert grafikkminne 2 GB DDR3 Delt grafikkminne Opp til 4095 MB Grafikkortklasse 2 Lydkort HD Audio Høytaler 2 stk stereo Onkyo Subwoofer Nei Tilkoblinger Antall USB 2.0 2 Antall USB 3.0 1 Antall eSATA 0 Digital lydutgang HDMI Hodetelefonutgang 1 Mikrofoninngang 1 Ekspansjonskort 0 RJ45 1 VGA/D-Sub 1 DVI 0 HDMI 1 DisplayPort 0 Thunderbolt 0 Kommunikasjon Fast Nettverk 10/100 Mbit/s Trådløst nettverk 802.11bgn WiDi Nei 3G Nei Bluetooth 3.0 Webbkamera 0,3 MP Mikrofon Ja Batteri Antall celler 6 Batteritype Li-Ion Driftstid Ikke oppgitt av produsent Programvare Kontorprogram Microsoft Office Starter 2010 (Forenklet versjon av Office med Word og Excel) Virusbeskyttelse McAfee® Internet Security (oppdateringer via internett i 30 dager) Brenneprogram Nero Multimedia Suite 10 Essentials, Nero BackItUp og Burn Autobackup Essentials Øvrig programvare Toshiba Bluetooth™ Stack Toshiba Bluetooth™ Monitor Toshiba Disc Creator Bruksanvisning fra Toshiba Supervisor Password Utility Toshiba Assist Chicony Camera Assistant Software Toshibas tilleggspakke (Toshiba Power Saver, Toshiba Zooming Utility, Toshiba PC Diagnostic Tool, Toshiba Flash Cards, Toshiba Components Common Driver, Toshiba Accessibility, Toshiba Button Support) Toshiba Photo Service Toshiba Recovery Media Creator Skype Windows Live Essentials Tilbehør og tjenester fra Toshiba Toshiba Music Place Connectivity Doctor ConfigFree Toshiba Utilities og drivere Spesialfunksjoner Bakgrunnsbelyst tastatur Nei Fingeravtrykksleser Nei Fjernkontroll Nei TV-mottaker Nei Øvrige funksjoner Ikke oppgitt av produsent Kabinett Materiale Plast, høyblank dark silver Tastatur Fullstort nordisk Nummerisk sifferdel Ja Mus Touchpad med støtte for Multi Gestures Dokkingmulighet Nei Støtte for Kensingtonlås Ja Mål mm. (BxHxD) 262 x 16,6(fram)/35,5(bak) x 190 Vekt 2,5 kg Support og garanti Garanti 2 år Supportnummer - her er linken på den http://www.netonnet.no/art/startpageno/toshiba-satellitel750-17q/162713.4854/#tabs men hvis den skal brukes på mer gaming så ville jeg tatt den til 8500 kroner!! Endret 5. november 2011 av masterno Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-g53sxbattlefield3/163291.3003/#tabs denne har matt skjerm! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Den siste der likte jeg, er det SATA 3 så kjøper jeg nok den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå