Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Krav om klarering på panelovn

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nettopp flyttet inn i en ny leilighet med min samboer. Da vi innredet soverommet plasserte vi skrivebordet på et upraktisk sted. Vi fant senere ut at det ga bedre utnyttelse av plass å plassere det et annet sted i rommet, det eneste jeg er skeptisk til et at det er en panelovn på veggen, altså den blir under skrivebordet. Jeg har trukket frem skrivebordet noen centimeter slik at det blir en liten åpning. Det er 26 centimenter klarering fra toppen av panelovnen og opp til skrivebordet.

Vet noen om dette går bra? Det er dessverre ikke bare enkelt for en mini-handyman som meg å flytte ovnen da den er montert rett i veggen.

Håper på svar!

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det finnes ikke noen standardkrav fordi det finnes så mange forskjellige typer ovner og design av disse typene igjen. det som gjelder er produsentens monteringsanvisning, med litt flaks og ikke alt for gammel ovn finner du den på nettet.

hvis du ikke finner den vil jeg anbefale å hvis du har mulighet trekke skrivebordet litt til ut fra veggen så du får en god spalte for varmluften. hvor mange W og hva slags type er ovnen?

Lenke til kommentar

det finnes ikke noen standardkrav fordi det finnes så mange forskjellige typer ovner og design av disse typene igjen. det som gjelder er produsentens monteringsanvisning, med litt flaks og ikke alt for gammel ovn finner du den på nettet.

hvis du ikke finner den vil jeg anbefale å hvis du har mulighet trekke skrivebordet litt til ut fra veggen så du får en god spalte for varmluften. hvor mange W og hva slags type er ovnen?

Takk for svar!

Ja, det er et lurt tips. Jeg trakk ut skrivebordet litt ekstra nå også for å være sikker. Det står at ovnen er TPA06 og på 600W. Det neste som bekymrer meg nå er ledningene som faller ned fra skrivepulten og inn i datamaskinen, men har prøvd som best mulig å bruke borrelåsstrips til å feste de lengst mulig unna.

S

TPA06

600W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...