motsjo Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg kjøpte en ny pc for et par uker siden men har ikke fått til å bruke mer enn 8 GB minne. Hovedkortet er et ASUS P8P67 EVO, og minnet er Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin. Med alle fire RAM-brikkene i vil ikke pcen starte og den såkalte DRAM_LED-lampen lyser. Etter å ha tatt bort to av brikkene starter pcen som normalt. I bios kan man jo manuelt endre spenningen på minnet osv, men det er ikke noe jeg har holdt på med før så jeg har ikke prøvd det enda. Håper noen vet hva man kan gjøre for å kunne bruke alle fire minnebrikkene samtidig. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har du prøvd en å en brikke i alle slottene? Tenker da på at en av dem kan være defekt. Kjøre memtest for å sjekke om det er feil på minnebrikkene. Dette tar ca 8 timer. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 har du prøvd med forskjellige brikke-kombinasjoner for å eliminere feil på en av brikkene som årsak? en annen ting du kan prøve er å trykke på mem-ok knappen som sitter like ved ram slottene på HK Lenke til kommentar
motsjo Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg prøvde mem-ok-knappen uten at det løste noe. Har ikke prøvd alle kombinasjonene av brikkene, det skal jeg prøve Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 hvist det er dette settet så regner jeg med at du må sette spenningen på ramen selv til 1,65 v. fordi at alle sandybridge hkene har 1,5 v så lenge du ikke justerer selv og disse rambrikkene er 1,65 v link : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585007#extra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå