Gå til innhold

DVD-ripping i Linux

gspr

Anbefalte innlegg

Før folk skriker "SORTEBILL, SORTEBILL" til meg, vil jeg si at når jeg sier "DVD-ripping" mener jeg med ripping "å backe opp mine egne lovlig kjøpte DVD'er til personlig bruk", bare så det er sagt.

Jeg er fullt klar over at emnet er lett å finne ting om på Google, og det er ikke hvordan man gjør det som er problemet. Det jeg lurer på er hva dere mener om de forskjellige programmene der ute. Sikkert best å ikke gå inn på codecs, siden det hører hjemme i et annet forum.

Hvilke programmer bruker dere? Har aldri gjort dette i Linux, men en god del i Windork.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D::Rip (?)

Søk litt på sourceforge, er mage fine gui programmer der

Jamen... sukk. Å finne et program er ikke noe problem. Jeg ville ha deres meninger/flames om saken. :yes:

Noe à la emacs vs vi(m).

(Svaret er vim så klart :lol: )

Lenke til kommentar

Joe!

Hm.. jeg er helt for det å ta backup av egne dyyyyyyyyyyrebare dvd's som kan stå fint og stille i hylla, uten å bli herpa av kompiser, katter, hunder, crappy'e spiller osv.

Men, intill det kommer ei dvd-brenner som brenner dual-layer plater så har jeg enda til gode å finne noe som ikke gjør at jeg mister kvaliteten som man er blitt vant til med dvd's. Vanligvis krymper man, kjører over til annen "codec", og/eller kutter bort materiale man ikke ønsker. Og jeg mener det ikke holder =)

Får se om jeg kommer med noen våkne ord seinere på dagen ,)

-Dante

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...