Gå til innhold

Så var det på'n igjen [Dagbladet]

Anbefalte innlegg

"Er det slik terroristen trente på å drepe?" sjææææææææææææææl ass, dem har nå ikke baller nok til å ha åpen kommentering/diskusjon boksen deres engang lol.

Jeg synes forsatt det er helt sinnssykt at norsk media kan skrive dette på den måten de gjør. Er nesten som at de vil ha oss til å tro at alle som spiller de spillene der blir syke i hodet etc (hva med filmer?! >_<). Eller var det Jack Thompson som har putta inn penger i dette her? herpderp.

diskuteruuuu!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at du reagerer på dette, men det er med spill som med alt annet her i livet, noen mennesker lar seg faktisk påvirke av vold i spill eller filmer.

At det på noen måte skal gå utover oss vanlige mennesker er dog helt søkt. At det settes et søkelys på det synes jeg egentlig er helt greit da det kanskje kan få opp øya til en del slappe foreldre, spesielt i min generasjon om at de faktisk må følge med litt på hva de håpefulle holder på med. Men det er kanskje en annen diskusjon?

Lenke til kommentar

Vi kan selvfølgelig ikke ha sensur av hverken bøker, film eller spill i et land som Norge.

Heldigvis er vi heller ikke nødt til å like alle filmer eller spill. Jeg synes MW2 sekvensen er spekulativ og smakløs, og derfor liker jeg ikke spillet. Jeg liker heller ikke gamle filmer når man liksom skal heie på "Cowboyer" som massakrerer indianere. Jeg vil ikke forby dem, men jeg har ikke lyst til å se dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Norske medier skriver om slike saker fordi uvitende mennesker liker å lese om det. Det selger.

Norske medier skriver om slike saker fordi journalistene er uvitende, men klarer å skrive såpass overbevisende at andre uvitende begynner å spekulere.

Det er slik konspirasjonsteorier oppstår.

Lenke til kommentar

Norske medier skriver om slike saker fordi uvitende mennesker liker å lese om det. Det selger.

Norske medier skriver om slike saker fordi journalistene er uvitende, men klarer å skrive såpass overbevisende at andre uvitende begynner å spekulere.

Det er slik konspirasjonsteorier oppstår.

Det kan godt tenkes at jounalistene ikke er så uvitende som du tror. De gir uvitende foreldre, med barn som spiller mye, en grunn til å holde dem unna spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt tenkes at jounalistene ikke er så uvitende som du tror. De gir uvitende foreldre, med barn som spiller mye, en grunn til å holde dem unna spill.

De skaper massehysteri blant mennesker som er lette å overbevise/svake av natur.

Jeg har spilt spill aktivt siden jeg var 5-6 år gammel. Aldri hatt noen problemer med å skille virkelighet og fantasi. Jeg har alltid tatt avstand til vold, selvom jeg spiller mye voldelige spill. Kjenner ingen som har blitt voldelig av spill.

Spill er en fin måte å koble av og slappe av på. Dersom noen blir påvirket til å utføre syke handlinger, så har denne personen hatt et underliggende problem som har blitt trigget av å se ulike handlinger. Det kunne like gjerne vært film eller noe han har vært vitne til i virkeligheten.

Spill skaper ikke mordere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De skaper massehysteri blant mennesker som er lette å overbevise/svake av natur.

Det er det jeg ville fram til med at det selger. Ikke misforstå meg, jeg er enig i det du skriver. Jeg tenker på foreldre nå til dags som ikke har vokst opp med spill slik du og jeg har gjort. De er redde for det ukjente og det blir ikke noe bedre når mediene skriver at voldelige spill dyrker mordere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...