Tan28 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Hei. Leker med tanken på å gå til anskaffelse av en HTPC, og trenger litt hjelp av dere i den forbindelse. Angående pris hadde jeg håpet å holde meg under 5k, gjerne mindre, men den største utfordringen er høyden på kabinettet. Har kun 15cm å gå på, noe som begrenser utvalget. PC'n skal brukes kun som medieavspiller, typ 1080p over kablet nettverk, Blu-Ray/DVD, lett nettbruk osv...all lagring tas andre steder. Har forsøkt å sette opp en liten liste, og som dere sikkert har forstått, mottas tilbakemeldinger med takk Forslag HTPC Endret 2. november 2011 av Tan28 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har du glemt PSU eller følger det med i kabinettet? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Er det versjonen med intern eller ekstern strømforsyning? Har versjonen med intern strømforsyning selv, og er fornøyd med det. Oppsummering: Ser veldig lekker ut, trangt å koble i, PSU-en og vifta bråker litt (spørs på hva du er vant med, men jeg kommer til å bytte ut de komponentene hos meg), den blå LED-en som indikerer at maskina er på er for kraftig. Kommer til å koble den ut. Alt i alt et veldig fint kabinett, men støyer. Resten av komponentene har jeg ingen kjennskap til. Kjører selv AMD Fusion med lavere TDP, og den klarer fint 1080p mkv under linux. Er billigere og mer effektgjerrig ihvertfall. Håper dette hjelper deg noe Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Til en pc som blir brukt til akkurat det samme som denne har jeg valgt en Athlon II 240e og hovedkort med 785g chipset. Ved 1080p x264 avspilling ligger pc'en på 40-45w, 20-25w ved idle. Kjøler er den som AMD sender med dem dyreste cpu'en sine så cpu'en er kald i tilegg til att den er veldig stille. Pc'en har 4gb ram og 32gb OCZ Vertex SSD. Kabinett er Antec Minuet 350 Endret 3. november 2011 av Xplode Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Takk for alle innspill:) Er det noen som har forslag til andre kabinett? Trenger ikke være "boks"-utgaver slik PC-Q09F, går gjerne for noe mer stereo/receiver (altså "typiske" htpc-kabinett) lignende. Angående CPU, har jeg også tittet litt på Pentium G840 eller i3 2120t. For å være ærlig har jeg null erfaring med AMD, så føler at jeg er langt ute på jordet da det kommer til de i forhold til Intel's 1155 plattform. Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Går du for AMD får du høyere grafikkytelse for en rimeligere pris, Bytt ut til AMD A-Series A4-3400 og Gigabyte GA-A75M-UD2H så har du ett greit AMD oppsett. Å bygge ett AMD oppsett i forhold til Intel er ikke store forskjellen Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Hmm.. Den A4-4300 så absolutt ikke dum ut! Litt trøbbel med å finne mini-ITX hovedkort med FM1, dog... Hvordan tror dere dette ser ut? Oppdatert liste Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Etter litt frem og tilbake, har jeg gått fra Mini-ITX til M-ATX og en et kabinett som passer bedre inn sammen med eksisterende komponenter i stereobenken. Samtidig dropper jeg Blu-Ray spiller i denne omgang, siden det er særdeles tvilsomt at den kommer til å bli brukt, uansett. Ny liste Lenke til kommentar
Proson Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hva med Silverstone kabinett? Feks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513320 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Det ser veldig bra ut, men det er desverre for høyt. 15cm er akkurat den høyden jeg har til rådighet, så det kabinettet jeg velger bør være på maks 14cm i høyden. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hva med en Asrock ION? Har lillebroren selv (1.6GHz) og den duger fint til avspilling via XBMC samt en apache-server som surrer og går på den. Så sparer du litt penger mtp budsjettet også ;-) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Her er et 1155-forslag. Et alternativ til kabinett kan være dette. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Selv gikk jeg for et par år siden for Chieftec's Hi-Fi serie http://www.prisjakt.no/product.php?p=336697 Hovedsakelig fordi det da var full atx som var alternativet, stereohylla mi er 12 cm høy, og medfølgende fjernkontroll ( http://soundgraph.com/oem-vfd-feature-en/ ). Jeg kan slå av og på HTPC med Logitec universal fjernkontroll, men har ikke testet Linux (benytter MediaPortal). Disse kabinettene er de som ligner mest på Hi-Fi komponenter, og de har byggekvalitet på linje med Origen (men ikke stilen). Den helt lydløs med Scythe shuriken kjøler og SSD, men er fryktelig dyp (41 cm + optisk kabel) Nå skal det sies at jeg fikk mitt for halv pris (ca 1 000,-) på salg Droppe BluRay kunne jeg også gjort, for integrasjon av BluRay og mediesenter er et mareritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå