Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen slår seg av helt tilfeldig

Anbefalte innlegg

Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem.

Intel Core 2 Quad CPU Q8200 @ 2.33 GHz 2.34 GHz

Minne: 4.00 GB

GPU: Nvidia GeForce GTX 260

Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før?

Problemene oppstod for ca 1 måned siden, har ikke installert ny maskinvare eller lignende,

Har nylig installert ny Win 7 Ultimate, for å sjekke om problemene forsvant, men det har de tydeligvis ikke gjort.

Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der?

Problemet er at maskinen slår seg av helt tilfeldig, den rebooter ikke, men slår seg av.

Det hender som oftest da jeg har flere programmer åpent samtidig, og da jeg spiller "krevende" spill.

Maskinen er en gamer PC som jeg kjøpe hos Komplett for ca 3 år siden, har aldri hatt noen spesielle problemer å dra de fleste spill på høy grafikk, men nye spill lages og de krever jo nyere maskinvare, men jeg har tilogmed vansker med å spille Counter Strike Source og 1.6, de spillene krever jo nesten ikke PC i det heletatt, (Problemet er lav fps).

Jeg har sjekket at CPU og PSU vifta fungerer.

Kan det være at GPU kortet går varmt når jeg spiller, slik at PC'n slår seg av?

Ser at det er en del støv i kabinettet, men er det nok til at dette problemet inntreffer?

Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram?

Har alltid hatt et oppdatert virus program på PC'n ok jeg søker igjennom PC'n ofte, og nå som jeg har en helt ny copy av Win 7 Ultimate, så tviler jeg på at det er virus som er problemet.

Har du nyeste drivere til all maskinvaren din?

Jepp.

Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows?

Har ikke tatt noen windows update enda, men rett før jeg formaterte PC'n så hadde jeg alle updates, og da hadde jeg samme problem.

Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm.

Jeg har sjekket at CPU og PSU vifta fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...