Gå til innhold

Montering av SSD på en bærbar pc

NeXium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhengig av laptopen, så er det mulig å ta av et deksel under og deretter ta ut en harddisk og erstatte med SSD ja. Enkelte spesielle laptoper har også mulighet for to disker. Om du skal overføre alle filene fra den gamle harddisken så krever det at du kobler den til et mellomledd av noe slag, evt. kanskje eSATA (har ikke prøvd det før).

Lenke til kommentar

Hei, dette er pc en:

http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:4076188

Ringte direkte til asus og hørte med de om det var plass til en harddisk til og det var det sa de.

Harddisken jeg har kjøpt er:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639424

Pc har jeg ikke fått enda, derfor jeg søker om hjelp nå. hørte at jeg ikke burde slå på pc en uten at jeg hadde fixet at windows kjørte på SSD en. er dette bare tull? eller er dette nødvendigt?

Takk for fort svar.

Lenke til kommentar

Om du skal ha Windows på den nye SSDen din så kobler du inn den som normalt, har ingenting å si om du har startet PCen først. Deretter må du installere Windows via en DVD/minnepenn eller hva du måtte foretrekke på SSDen, igjen også på helt vanlig måte. Er ikke noe magisk.

Lenke til kommentar

Om du skal ha Windows på den nye SSDen din så kobler du inn den som normalt, har ingenting å si om du har startet PCen først. Deretter må du installere Windows via en DVD/minnepenn eller hva du måtte foretrekke på SSDen, igjen også på helt vanlig måte. Er ikke noe magisk.

Må jeg ikke fjerne Windowsen fra den orginale harddisken? for å kunne installere det på SSDen?

Lenke til kommentar

Det er et helt annet tema, og har ingenting med å gjøre at du har flere disker i laptopen din å gjøre. Vet ikke hvordan det er med å flytte det over, men veit at det finnes programmer for å klone en harddisk over på en SSD, men hvor bra det er for ytelse, og om det er sikkert veit jeg ingenting om. Har ikke måtte tenke på det med lisensnøkler noen gang da jeg har alltid hatt tilgang fra skole o.l., og i det siste har jeg bare brukt Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...