Mr D Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hvis det er ATI kort det er snakk om. Så følger det med en composite overgang der, bruk den og en composite kabel. da fungerer det fint. Dette følger ikke med på alle versoner. Samme problem på en ganske ny Panasonic TV.På rimelige modeller -> Ja.På påkostede modeller -> Bruk s-video i front og velg AV3 eller s-video på scartadapter på AV2 og velg AV2S. Lenke til kommentar
torry Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg får farge på TV (fra PC) om jeg bruker en scart-overgang, men bildet blir uskarpt. Sender jeg signalet direkte som S-vhs i front, blir det kune s/h men det virker mye skarpere... Er det en måte å få både skarpt bilde og farger? Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ville bare nevne at PAL-B er en av de mange PAL-standardene som finnes. Det er _ikke_ ren konvertering av et NTSC signal. Når det gjelder årsaken til at SVHS blir sort/hvitt er det for at på SVHS kabelen så sendes s/v signalet på en leder og fargesignalet på en egen leder. Dermed skilles disse to signalene, og gir bedre bilde. Hvis TV'en ikke støtter SVHS på den inngangen man har brukt, får TV'en kun s/v signalet. Og resultatet blir fargeløst. Ang. konvertere/overganger. Disse "konverterene" som egentlig bare er overganger gjør at man kan hente ut et Composite-signal på skjermkortets SVHS-plugg. Noen skjermkort har både SVHS-plugg (for SVHS) og en phonoplugg (for Composite). Composite signal (også kalt CVBS), er et signal som inneholder både farge og s/v. Gir dårligere bilde pga signalene påvirker hverandre, og det at en kobbertråd kan bare bære så og så mye informasjon. 2 kobbertråder kan da overføre dobbelt så mye informasjon som 1 kobbertråd. Ikke alle TV'er støtter SVHS. Mange av de som gjør det, gjør det kun på bestemte SCART-innganger. Sjekk manualen. (RTFM). Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg vil anbefale dtte programmet som en både billig og enkel måte å bli kvitt svart/hvitt problemene på: http://tvtool.info/index_e.htm Lenke til kommentar
torry Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Noen som vet om et alternativt program for oss ATI-brukere (har selv 9700PRO)? Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Mr D!Kanskje du kan svare på dette. I samme topic. Jeg får svart/hvitt på min nye (måneder gammel) Samsung TV. Billigste modell. Den har 2 scart-innganger. Får S/H på s-vhs med både mitt 9500pro og DV-kamera. Og da har jeg prøvd begge inngangene og 2 forskjellige plugger. Noen tips? Samsung TV-er støtter s-video bare på de dyreste modellene. Bruk composite hvis du har muligheten, eller bruk denne overgangen eller denne kabelen som gjør om fra s-video til composite. Dette skal funke hvis alt ellers er OK og skjermkort/tv-ut står i PAL. LØST! Takker, Mr. D! Den kabelen fra Biltema funket som bare det. Nå er det farge-tv på veggen, gjennom prosjektoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå